. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 73800 تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1402 | 18:37 ب.ظ

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه جیرفت : مسائل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: مسائل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید و به تبع آن مجموعه‌های تاثیرگذار در کنار دانشگاه قرار گیرند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند. به گزارش کنارصندل به نقل از ، روابط عمومی وزارت علوم به […]

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: مسائل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید و به تبع آن مجموعه‌های تاثیرگذار در کنار دانشگاه قرار گیرند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

به گزارش کنارصندل به نقل از ، روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه جیرفت، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان که شامگاه شنبه (۶ خرداد ماه) به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار شد گفت: کرمان مهد فرهنگ ایثار و شهادت است؛ رشادت‌های مردان این مرز و بوم زبانزد است و گل سر سبد آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

کلانتری تاکید کرد: دانشگاه باید مرزها را با مردم بردارد و به جامعه اعلام کند چه خدماتی می‌تواند ارائه کند و چه خدماتی دریافت شود‌.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به فرمایشات رئیس جمهور که گفتند دانشگاه‌ها باید مسئولیت اجتماعی خودشان را در جامعه اجرا کنند، افزود: مسائل و مشکلات را روی میز دانشگاه بگذارید و به تبع آن مجموعه‌های تاثیرگذار در جنوب کرمان در کنار دانشگاه قرار گیرند و به رفع مشکلات مردم کمک کنند.

کلانتری در ارتباط با ارتباط حوزه و دانشگاه تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید از مسائل تئوریک عبور کنند و با تشکیل میزهای مشترک جایی که طلبه، استاد و دانشجو در کنار هم تلاش می‌کنند وارد فاز اجرایی شوند و اینجاست که وحدت شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم رشد دانشگاه را پیشرفت و توسعه منطقه خواند و بیان داشت: انقلاب به مردم خدمت کرده است؛ مواظبت کنیم گرای اشتباه به دانشجویان و جامعه از تریبون دانشگاه ندهیم.

کلانتری افزود: خانه‌های نوآوری و خلاقیت در عرصه مسائل اجتماعی و شهر موفق عمل کردند و در حل مشکلات جامعه نقش بسزایی ایفا کرده‌اند، تلاش کنید این کانون را در دانشگاه جیرفت راه‌اندازی کنید.

وی در رابطه با تأسیس دانشکده و رشته‌های جدید در دانشگاه جیرفت خاطر نشان کرد: هر دانشجویی که اینجا تحصیل می‌کند اگر پس از دانش آموختگی بیکار بماند همگی ما در مقابل او مسئولیت داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه در تأسیس رشته‌های جدید باید دقت به خرج دهیم تا نیازهای منطقه را مرتفع کنیم گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری را نسبت به امیدافزایی در سطح دانشگاه فراموش نکنیم.

کلانتری با اشاره به موفقیت انجمن علمی مکانیک دانشگاه جیرفت در جشنواره بین‌المللی حرکت تصریح کرد: کسب مقام برگزیده انجمن برتر در جشنواره بین‌المللی حرکت توسط دانشجویان این دانشگاه، موفقیت بزرگی است و نشان از ظرفیت بالای سرمایه انسانی در  این دانشگاه  است و این موفقیت را به همه شما تبریک می‌گویم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =