. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 73958 تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 | 20:53 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: پیش زمینه انتقال آب به جیرفت، انتقال نیافتن آب سد به بالا دست است

مسئولان سد حقابه پایین دست سد را در صورت امکان رها کنند به گزارش کنارصندل،امام جمعه جیرفت گفت: آبرسانی و هزینه‌های بجایی که برای انتقال آب به جیرفت و عنبرآباد انجام می شود یک پیش زمینه دارد که در بالا دست سد جیرفت، کانال های دیگر یا سدهای دیگری زده نشود تا حجم آب کاهش […]

مسئولان سد حقابه پایین دست سد را در صورت امکان رها کنند

به گزارش کنارصندل،امام جمعه جیرفت گفت: آبرسانی و هزینه‌های بجایی که برای انتقال آب به جیرفت و عنبرآباد انجام می شود یک پیش زمینه دارد که در بالا دست سد جیرفت، کانال های دیگر یا سدهای دیگری زده نشود تا حجم آب کاهش نیابد.
حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه این هفته جیرفت افزود: مسئولان باید مراقبت کنند فلسفه وجودی انتقال آب حفظ شود و اگر آب هلیل همزمان به صنایع یا جای دیگری برود آبی برای انتقال به جیرفت نخواهند ماند.
وی تاکید کرد: این اقدام دولت برای انتقال آب سد به شهرهای جیرفت و عنبرآباد جای تقدیر و تشکر دارد و دولت هزینه بالایی برای این کار متقبل شده است.
حجت الاسلام تارم اضافه کرد: همچنین از مسئولان سد می خواهیم حقابه پایین دست سد را در صورت امکان رها کنند زیرا از زمان ساخت سد و زهکشی، انجام این زهکشی به نظر درست نمی آید، آب در پایین دست فروکش کرده و با خشکی در منطقه مواجه هستیم.
وی با بیان این توصیه به مردم که در فصل گرم از برق و آب استفاده بهینه داشته باشند ادامه داد: مصرف درست و صرفه جویی موجب می شود با خاموشی مواجه نشویم و با مدیریت کردن و اجتناب از مصرفی که نیاز نداریم مشکلات حل می شود.
امام جمعه جیرفت یادآور شد: بحران آب در جهان وجود دارد و ما نیز باید تا جای امکان از اسراف و زیاده روی اجتناب کنیم تا همه بتوانند از نعمت آب استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های خود ضمن تسلیت سالروز رحلت امام راحل (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: رهبر کنونی انقلاب اسلامی خورشیدی است که با همان نور دوران امام خمینی(ره) امروز جامعه را هدایت می کنند./ ایرنا

تصاویر : خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =