. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 74162 تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 | 12:31 ب.ظ

دکتر اعظمی ؛لایحه استان کرمان جنوبی معطل چهار هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی ، دکتر اعظمی نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: لایحه تشکیل استان کرمان جنوبی آماده است و همه کارهای آن انجام شده اما چهار تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید تامین شده بعد به مجلس تقدیم شود. ذبیح الله […]

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی ، دکتر اعظمی نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: لایحه تشکیل استان کرمان جنوبی آماده است و همه کارهای آن انجام شده اما چهار تا پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و باید تامین شده بعد به مجلس تقدیم شود.

ذبیح الله اعظمی روز جمعه در میان نمازگزاران شهر جیرفت بیان کرد: لایحه استان شدن جنوب کرمان ر ا در ۱۳۹۹/۱۰/۳۰ به صورت جامع و کامل به دولت ارائه دادم… و این شد مقدمه و بیس استان شدن جنوب کرمان …و در حال حاضر به صورت مرتب از طریق نامه و حضوری از رئیس جمهور محترم پیگیر این مهم هستیم . و با تامین بار مالی انشاءالله استان کرمان جنوبی محقق و تشکیل خواهد شد .

وی ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی و رایزنی هایی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت ،وضعیت کشاورزی خوب بود و کشاورزان راضی بودند، اما هجوم کشاورزان به کاشت یک محصول که فروش خوبی داشته موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت آن می‌شود به همین دلیل به وزیر پیشین جهاد کشاورزی و سرپرست کنونی تذکر داده‌ام که آمار کاشت پیاز را در همه استان ها کنترل کنند.

ایشان افزود:پایانه صادراتی گلشن آرا با اشتغال حدود ۲۰۰ نفر در زمینه درجه بندی،دسته بندی و سورتینگ محصولات کشاورزی صادراتی فعال شده و همچنین گلخانه پیشرفته کاشت نهال در منطقه نراب در حال احداث می باشد که در آینده مشکل نهال خوب و با کیفت را در جنوب کرمان حل می کند و حتی به استان های هم جوار صادر می کند.. برپایی جشنواره های خرما و مرکبات ضمن معرفی منطقه، باعث شد که دیگر محصولات جیرفت و جنوب کرمان بنام شهرهای دیگر ثبت و روانه بازار نشود.

وی ادامه داد: ۵۰ میلیارد تومان از وزارت جهاد و ۱۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو برای بندهای مختلف با هدف توسعه کشاورزی دریافت کرده‌ایم و همه از جمله فرماندار، استاندار و مدیران در این راستا همکاری و کمک کردند.

اعظمی با اشاره به فعالیت هایی که در حوزه راه‌سازی شده است افزوذ: با پی گیری های مستمر پل سرجاز آماده شد و زیر بار ترافیک رفت و انشاءالله پل جنگل آباد تا هفته دولت آماده می شود و حدود هفت کیلومتر از بزرگراه جبالبارز آماده آسفالت است و محور جیرفت – بلوک تعیین تکلیف شده و بقیه به مناقصه گذاشته شده است.

اعظمی عنوان کرد: با رفع موانع ،اسماعیلیه به زودی شهرستان می شود و شهرستان شدن ساردوئیه در دستور کار هست و به جد پی گیری می شود.

این نماینده مجلس افزود: بخش های مختلف درمانی و مجهزی به بیمارستان جیرفت افزوده شده و کار ساخت بیمارستان جیرفت با سرعت رضایت بخشی پیش می رود.

ایشان عنوان نمود:رشته های جدید کارشناسی و کارشناسی ارشد به ظرفیت دانشگاه جیرفت افزوده شده و هیئت علمی این دانشگاه مستقل شده و کتابخانه تجهیز شده و به ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه افزوده شده است.

وی در ادامه افزود پل دوم کهوروئبه از مطالبات بحق مردم است و از مجرای رسمی کار در حال پی گیری می باشد و همچنین کارخانه لاستیک در آینده نزدیک آماده و فعال می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه راهسازی، محور درب بهشت در حال انجام است اضافه کرد: پروازهای فرودگاه جیرفت هم به ۲ پرواز افزایش یافته است و یک پرواز دیگر هم به آن اضافه می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبر آباد گفت: ۱۲۰ میلیارد تومان برای احداث دیوار فرودگاه هم دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه زمین و اجاره در جیرفت به دلیل محدودیت زمین، گران شده است ادامه داد: با ساماندهی بستر رودخانه شور یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین آزاد می‌شود و مطالعات اولیه پنج هزار هکتار هم انجام شده که در آینده به محدوده شهر اضافه می شود و بر روی قیمت زمین و مسکن تاثیر گذاشته و آن را کاهش می دهد.

ایشان با اشاره به طرح گاز رسانی ، بیان کرد: گاز رسانی به شهر درب بهشت انجام شده است و کار گاز رسانی به روستاهای ساردوئیه هم در تابستان امسال انجام می‌شود و همچنین کار گاز رسانی به جبالبارز شمالی در حال انجام است و گاز رسانی به بخش اسفندقه در حال مطالعه و برنامه ریزی می باشد.

اعظمی با اشاره به اینکه اخراج کارگران شهرداری جیرفت قابل قبول نیست و کار غلطی است گفت: اگر به این نیروها نیاز نداشتند چرا آنها را به کار گرفتند و الان حق و حقوقی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده های آنها وابسته به این حقوق ناچیز هستند افزود: این موضوع را در سازمان شهرداری ها و دهداری ها مطرح کردم.و آنرا پی گیری می نمایم .

“روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر اعظمی نماینده مردم شریف شهرستانهای جیرفت وعنبرآباد در مجلس شورای اسلامی”

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =