. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 74177 تاریخ انتشار : یکشنبه 14 خرداد 1402 | 13:46 ب.ظ

مجموعه شعر “فکرهایی که بند نمی‌آیند”  اثر شهرام پارسامطلق منتشر شد

مجموعه شعر «فکرهایی که بند نمی‌آیند» اثر تازه شهرام پارسامطلق شاعر، روزنامه نگار ومنتقد ادبی منتشر شد این مجموعه که شعرهایی از این شاعر را از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ را در بر می گیرد توسط انتشارات فصل پنجم در ۸۰ صفحه منتشر شده است. جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی […]

مجموعه شعر «فکرهایی که بند نمی‌آیند» اثر تازه شهرام پارسامطلق شاعر، روزنامه نگار ومنتقد ادبی منتشر شد این مجموعه که شعرهایی از این شاعر را از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ را در بر می گیرد توسط انتشارات فصل پنجم در ۸۰ صفحه منتشر شده است.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

به گزارش کنارصندل به نقل ایسنا، پارسامطلق در این مجموعه به تشخص زبان و بیان شاعرانه خود دست یافته و از زوایه ای بدیع و منحصر به فرد، انسان و جهان را به تصویر می کشد. شعرهای این مجموعه مضامین فلسفی عمیق، هستی شناسی متفاوت به همراه تصاویری بدیع است و شاعر در این مجموعه با تخیلی قابل تاویل، فلسفی، تراژیک و گاهی تلخ به تاریک روشنای جهان می‌نگرد و  شعرش روایت دغدغه مندی او برای عشق، انسان، حقیقت و زیبایی است.

 شهرام پارسا مطلق متولد جیرفت، شاعر، روزنامه نگار، پژوهشگر و دانش آموخته دکتری حقوق، مهندسی گیاه پزشکی و ادبیات انگلیسی است. او از اواسط دهه ۷۰ سرودن شعر آزاد و روزنامه نگاری را به صورت جدی آغاز کرد  و پس از آن شعر ها، یادداشت ها و مقالاتش در نشریات مختلف منتشر شد. شعرهای او از اوایل دهه ۸۰ تا امروز در اکثر نشریات ادبی تخصصی کشور چاپ شده است .

پارسا مطلق بیش از دو دهه سابقه روزنامه نگاری حرفه‌ای را در مطبوعات محلی و سراسری دارد و یادداشت‌ها، گزارش‌ها،  مصاحبه‌ها و نقدهای درخشانی از او منتشر شده است. دبیری صفحات شعر در نشریات مختلف، سردبیری ماهنامه ادبی سراسری «پیام داستان،» ، برگزیده جشنواره‌های  متعدد شعر و روزنامه نگاری کشور و داوری جشنواره های شعر را در کارنامه خود دارد. از این شاعر و روزنامه نگار تا کنون مجموعه‌های شعر  “روشنایی نمناک یک کبریت”، ” اسکیزوکلمات”، “کارگران مشغول بیکاری اند” و آثاری همچون ” از دریاهای دور”، ” بهارهای جامانده در تقویم “،  “پایان لیمو شیرین” و “مفهوم حق” منتشر شده و  پژوهش‌هایی از او در زمینه‌های شعر، تاریخ معاصر، حقوق و فلسفه در دستِ انتشار است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =