. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 74187 تاریخ انتشار : دوشنبه 15 خرداد 1402 | 15:09 ب.ظ

مراسم سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در استان کرمان

۱۵ خرداد روزی به یادماندنی در اذهان ملت ایران و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که آئین های این روز با حضور گروههای مختلف مردم در مساجد و حسینیه ها در استان برگزار شد. به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، پانزده خرداد ۱۳۴۲ روز قیام خونین مردم جان‌ برکفی […]

۱۵ خرداد روزی به یادماندنی در اذهان ملت ایران و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که آئین های این روز با حضور گروههای مختلف مردم در مساجد و حسینیه ها در استان برگزار شد.

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، پانزده خرداد ۱۳۴۲ روز قیام خونین مردم جان‌ برکفی بود که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند، این روز نقطهٔ آغاز انقلاب اسلامی است.

نقش امام خمینی در این رویداد تاریخی از جمله مواردی است که شاید برای بسیاری از مخاطبان و نسل چهارمی‌های انقلاب به‌عنوان پرسشی مهم و کلیدی مطرح باشد.

به مناسبت قیام ۱۵ خرداد مراسمی در تکیه میدان قلعه کرمان برگزار شد. در این مراسم سخنرانان در مورد نقش امام خمینی ره و قیام ۱۵ خرداد درپیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی کردند و یاد شهدای واقعه ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

در شهرستان بم، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، زرند و در بیشتر نقاط استان نیز نظیر این مراسم با حضور گروههای مختلف مردم در حسینیه ها و مساجد برگزار شد.

در شهرستان فهرج نیز حجه السلام غضنفر ابادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت امام خمینی (ره) همچون امامان و پیامبران برای یک رسالت بزرگ آمد و زندگی کرد امام خستگی ناپذیر، پر قدرت، پر شوق، پر امید و با توکل بر خدا پا بر این عرصه گذاشت، وی افزود: امام همچون انبیاء آمد تا زندگی را متحول کند که این شاخصی بزرگ است.

حجه الاسلام غضنفرآبادی با اشاره به توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی گفت: یادمان باشد دشمن دنبال این است که انقلاب را تخریب کند یاس و ناامیدی ایجاد کند و دائماً از مشکلات مردم می گوید اما راه به جایی نخواهد برد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + بیست =