مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان عنوان کرد
لزوم ایجاد بستر مکاتبات الکترونیک بین ثبت اسناد و شهرداری کرمان
لزوم ایجاد بستر مکاتبات الکترونیک بین ثبت اسناد و شهرداری کرمان سیدمهدی هاشمی با اشاره به نقش قابل توجه حذف مکاتبات فیزیکی در صرفهجویی در وقت و هزینه مراجعین و نیز ارتقاء امنیت مکاتبات، ایجاد زیرساخت مکاتبات مکانیزه بین ادارات ثبت اسناد و شهرداریها را ضروری دانست.
به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، ظهر امروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان دیدار و ضمن تبریک انتصاب وی، پیرامون توسعه روابط و ارتقاء همکاریهای فیمابین گفتگو کرد.هاشمی با بیان اینکه شهر کرمان با سابقه کهن تاریخی و فرهنگ غنی، از جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اظهار داشت: انتصاب شما به عنوان شخصیتی تحولگرا، بارقه امیدی ایجاد کرده است و امید است با همت جهادی عمران و آبادانی را برای شهر کرمان به ارمغان آورید.مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ابراز کرد: ادارات ثبت اسناد و شهرداریها جزو پرمراجعه ترین دستگاههای خدماترسان بوده که حوزه وظایف مرتبط و ارتباط تنگاتنگ دارند و بهبود فرآیندهای فیمابین، برای تسهیل امور مردم ضرورت دارد.وی اضافه کرد: مکانیزه شدن مکاتبات بین ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی با شهرداریها علاوه بر کاهش مراجعات حضوری مراجعین، تاثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سوء استفاده از مکاتبات اداری دارد و ایجاد زیرساخت مکاتبات الکترونیک بین ادارات ثبت اسناد و شهرداریها یک ضرورت است.هاشمی با اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد و املاک اسناد تفکیکی عرصه و آپارتمانها را بر اساس نقشههای موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها و گواهی پایان کار صادره از شهرداریها صادر میکنند، ایجاد ادبیات مشترک بین شهرداری، نظام مهندسی و ادارات ثبت اسناد نقش موثری در تسریع ارائه خدمات و در نتیجه کاهش هزینههای مردم دارد که این مهم با انعقاد تفاهمنامه سهجانبه امکان پذیر است. همچنین محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه اقدامات جزیرهای و نبود نگاه بلندمدت یک آفت است، بر لزوم ارتقاء تعاملات شهرداری و ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.