. پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳

کد خبر: 29042 تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 | 13:18 ب.ظ

حمید مرتضوی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان:

دو سال پیاپی مدیر کارآفرین برتر دانشگاه علمی کاربردی

حمید مرتضوی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان برای دومین سال پیاپی مدیر کارآفرین برتر دانشگاه علمی کاربردی شد. به گزارش کنارصندل، علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان؛ در همایشی که با حضور دکتر موسی زاده، معاونت محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور و روسای محترم مراکز دانشگاهی برگزار شد از اقای […]
حمید مرتضوی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان برای دومین سال پیاپی مدیر کارآفرین برتر دانشگاه علمی کاربردی شد.

 
به گزارش کنارصندل، علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان؛ در همایشی که با حضور دکتر موسی زاده، معاونت محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه علمی کاربردی کشور و روسای محترم مراکز دانشگاهی برگزار شد از اقای حمید مرتضوی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان برای دومین سال پیاپی به عنوان مدیر کارافرین برتر دانشگاه تجلیل شد.
 در این همایش علاوه بر انتخاب مرکز آموزش جهانگردی به عنوان مرکز کارافرین برتر، از دو نفر از دانشجویان این مرکز نیز به عنوان کارافرینان برتر تجلیل شد.
 مرتضوی در حاشیه بازدید از مرکز کارآفرینی دانشگاه بیان کردند تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین اولویت مهم دانشگاه علمی کاربردی جهانگردی است.
 رئیس مرکز آموزش جهانگردی اظهارداشت: با وجود امکانات آزمایشگاهی وکارگاهی و تجهیزات مناسب آموزشی وپژوهشی در دانشگاه ،زمینه لازم برای افزایش مهارت کارآفرینی دانشجویان این دانشگاه فراهم شده است.
 وی افزود: امروز نباید صرفا به آموزش های تئوری و حفظ کردن مطالب بسنده کنیم، بلکه باید با توسعه امکانات سخت افزاری،آزمایشگاهی وکارگاهی، زمینه آموزشهای کاربردی نیز برای دانشجویان مهیا سازیم.
 مرتضوی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه نسل سوم است، خاطرنشان کرد: تلاشهای زیادی برای افزایش کیفیت تحصیلی و همچنین رضایتمندی دانشجویان صورت گرفته است. دکتر مرتضوی بیان کرد اکنون  شاهدیم کشورهای بزرگ، پایه و اساس اقتصادشان را بر شرکت های نو مبتنی بر نوآوری، خلاقیت، ابتکار و مفاهیم جدید این حوزه قرار داده اند.
 دکتر مرتضوی  طرح مباحث اقتصاد دانش بنیان را برگرفته از نوع نگرش جهانی برشمرد و گفت: برای موفقیت نظام علمی باید برنامه ها و ابزارهای خود را دگرگون کنیم و به مفاهیم جدیدی مثل دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین، فن بازار، سرمایه گذاری های خطرپذیر ، کارگزاران علمی که امروز مطرح می شود، توجه بیشتری داشته باشیم.
 رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهانگردی استان کرمان با یادآوری اینکه در اکوسیستم علمی جدید، انتظارات از دانشگاه، دانشجو و اعضای هیات علمی به طور کلی متحول شده است، افزود: اگر در گذشته، استاد دانشگاه فردی بود که خوب درس می داد، امروز استاد خوب کسی است که شرکت دانش بنیان داشته باشد.
 مرتضوی  در ادامه افزود: تجاری سازی در دانشگاه و تولید ثروت از علم عناصر جدید اکوسیستم جدید علمی و فناوری است و ما برای تحقق این اهداف، در مسیر تغییر نظام فکری و فرهنگی جامعه و دانشگاه گام هایی برداشته ایم و در یک سیر تحولی قرار گرفته ایم به گونه ای که یک زمان، ساعت تدریس به عنوان ملاک اصلی کار استاد دانشگاه مطرح بود و به تدریج، میزان تولید مقاله، میزان ارجاعات و استنادات به تولیدات علمی و اکنون تعداد اختراع و تولید محصولات فناورانه و تجاری سازی آنها جایگزین ملاک های اولیه شده است.
 وی با بیان اینکه با تفکر سنتی نمی توان دانشگاه کارآفرین و نسل سوم یا چهارم ایجاد کرد، اظهار کرد: مقصود ما از داشتن نظام آموزشی مهارتی، یک نظام سنتی نیست بلکه مهارتی از نظر ما قابل قبول است که منجر به ایجاد شرکت های زایشی، استارتاپ ها و شغل مولد شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *