. چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۴

کد خبر: 47548 تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1400 | 22:41 ب.ظ

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان: مهر ماه و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای تمدن سازی و جامعه پذیری است/ پیگیری آموزش به صورت حضوری در ۳۰ درصد مدارس استان

‎مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در خطبه های قبل از نماز جمعه کرمان با بیان اینکه مهر ماه و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای تمدن سازی و جامعه پذیری است گفت: آموزش در ۳۰ درصد مدارس استان به صورت حضوری پیگیری می شود.‎به گزارش کنارصندل ؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی […]

‎مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در خطبه های قبل از نماز جمعه کرمان با بیان اینکه مهر ماه و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای تمدن سازی و جامعه پذیری است گفت: آموزش در ۳۰ درصد مدارس استان به صورت حضوری پیگیری می شود.
‎به گزارش کنارصندل ؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان احمد اسکندری نسب با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش زیر ساخت اصلی توسعه و پیشرفت کشور است و در جامعه موضوعی مهم تر از تعلیم و تربیت، کارگزارانی مهم تر از «معلم» سرمایه هایی مهم تر از دانش آموزان و سازمانی مهم تر از مدارس برای تحول نداریم.

‎وی با بیان اینکه آموزش و پرورش مهمترین دستگاه زیر ساختی و فرهنگی کشور است اظهار کرد: بیش از نیمی از مردم با مدارس و نظام تعلیم و تربیت ارتباط مستقیم دارند.

‎اسکندری نسب بیان کرد: ماه مهر و شروع سال تحصیلی نقطه عزیمت برای تمدن سازی و جامعه پروری است و به همین دلیل مهر، جشن ملی خرد و عید دانایی است؛ لذا خداوند خود را معلم و هدف رسالت پیامبران را بعثت یعنی برانگیختن جامعه برای هدایت و تعلیم و تربیت معرفی می کند.

‎مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بدون تردید نهاد تحول و توسعه یک جامعه نهاد آموزش و پرورش است گفت: سازمان تحول در جامعه مدرسه، واحد تحول کلاس درس و کارگزار تحول معلمان هستند و به حق می توان ادعا نمود که حد یک جامعه را حد آموزش و پرورش و معلمان آن جامعه تعیین می کنند.

‎احمد اسکندری نسب عنوان کرد: سال جاری آغاز مهر و بازگشایی مدارس با دو تقارن مهم و یک مسئله محوری روبه رو است و اولین مناسبت که با مهر امسال و بازگشایی مدارس تقارن یافته اربعین حسینی است و موضوع دومی که در تقارن با مهر قرار دارد، سالگرد جریان ماندگار هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: سرمنشا اصلی این دفاع تاریخی، برگرفته از مکتب امام حسین (ع) بود.

‎وی افزود: حضور قریب به یک میلیون رزمنده معلم و دانش آموز و تقدیم بیش از چهل هزار شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده، گواه و شاهد این ادعا است.

‎وی بیان کرد: موضوع سومی که در سال جدید باید مورد توجه قرار بگیرد، بازگشت تدریجی دانش آموزان به آموزش های حضوری در مدارس است، اظهار کرد: این موضوع باید با همکاری کامل معلمان، مدیران و خصوصا خانواده ها و جامعه محقق شود.

‎اسکندری نسب خاطر نشان کرد: استراتژی آموزش و پرورش «بازگشایی تدریجی مدارس با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان» و ارائه آموزش های ترکیبی است.

‎مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته آموزش حضوری موثر ترین آموزش است و کرونا بزرگترین اختلال آموزشی و شرایط مبهم و ناخواسته ای را ایجاد کرد و اولین مکانی که تحت تأثیر قرار گرفت، مدارس بودند که تعطیل شدند.

‎احمد اسکندری نسب با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند تعامل و همکاری همه ی مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی است گفت: همه باید به کمک آموزش و پرورش در راستای پیگیری آموزش به صورت حضوری بیایند.

‎وی اظهار کرد: ۷۱۰ مدرسه زیر ده نفر در استان داریم که از این تعداد ۲۲۵ نفر با فعالیت زیر ۵ نفر دانش آموز فعالیت دارند گفت: ۳۰ درصد مدارس استان زیر ۳۰ نفر دانش آموز دارند که آموزش در این شهرستان ها هم اکنون به صورت حضوری در حال پیگیری است.

‎اسکندری نسب خاطر نشان کرد: مدارس هم اکنون به صورت مجازی و ترکیب آموزش حضوری و مجازی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال فعالیت هستند و بعداز آبان ماه با روند واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان تمامی مدارس آموزش را به صورت حضوری پیگیری می کنند.

‎مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش برای تک تک دانش آموزان به صورت منطقه ای، محلی، مدرسه ای و استانی تدوین و طراحی شده است و پوشش حداکثری دانش آموزان در زیست بوم کرونا راهبرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

‎احمد اسکندری نسب اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد فرهنگیان واکسینه شده اند و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در سراسر استان در حال پیگیری است.

‎وی از رشد میانگین نمره ورقی دانش آموزان در امتحانات نهایی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حضور بنگاه های اقتصادی در پیگیری آموزش در مناطق محروم موثر بوده و قبولی حدود ۴۰ نفر دانش آموز منطقه جنوبی استان در رشته پزشکی اقدامی موثر در راستای شکل گیری عدالت آموزشی در استان است‌.

‎وی از درخشش قابل توجه دانش آموزان استان در کنکور سراسری ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: دانش آموزان استان در کنکور سراسری ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ رتبه زیر هزار کسب کردند.

‎اسکندری نسب به رشد ۷۰۰ درصدی مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان استان نسبت به سه سال گذشته اشاره کرد و با توجه به بهره برداری از دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سه سال اخیر، میانگین سرانه فضای آموزشی در استان رشد داشته و به میانگین کشوری رسیده است
خبرنگار : آزیتا لشکری نژاد

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *