. پنج شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۴

کد خبر: 110713 تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1404 | 10:48 ق.ظ

رسانه، سنگر دوم مقاومت/الهام دوماری

در روزگاری که جنگ‌ ها تنها با سلاح و آتش پیش نمی‌ روند رسانه‌ها به سنگر دوم مقاومت تبدیل شده‌اند در نبرد نابرابر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، جبهه رسانه‌ای یکی از حیاتی‌ ترین میدان‌ های مبارزه است. دشمن با روایت‌ سازی هدفمند، ترس‌ افکنی و وارونه‌نمایی حقیقت تلاش می‌کند افکار عمومی را تسخیر […]

در روزگاری که جنگ‌ ها تنها با سلاح و آتش پیش نمی‌ روند رسانه‌ها به سنگر دوم مقاومت تبدیل شده‌اند در نبرد نابرابر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، جبهه رسانه‌ای یکی از حیاتی‌ ترین میدان‌ های مبارزه است.

دشمن با روایت‌ سازی هدفمند، ترس‌ افکنی و وارونه‌نمایی حقیقت تلاش می‌کند افکار عمومی را تسخیر کند و روحیه ملت را نشانه بگیرد اما رسانه‌های متعهد می‌ توانند این تیرهای مسموم را بی‌ اثر سازند و مردم را پشت خاکریز آگاهی و اعتماد نگه دارند.

نقش رسانه‌ها در این میان تنها اطلاع‌ رسانی نیست بلکه ساختن دیوارهایی استوار از امید، روشنگری و اتحاد است. رسانه باید چشم بینای مردم باشد و زبان گویای حقیقت باید زخم‌ های جنگ را روایت کند و صدای قربانیان تجاوز باشد.

حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان صداوسیما و شبکه خبر، نشان داد که دشمن چقدر از صدای حقیقت واهمه دارد این حمله نه صرفا یک اقدام نظامی بلکه تلاشی آشکار برای خاموش کردن پیام مقاومت و تضعیف جبهه آگاهی بود اما همین هدف‌ گیری، ارزش و قدرت رسانه ملی را بیش از پیش اثبات کرد.

در جهانی که هر تصویر و هر جمله می‌ تواند سرنوشت نبردی را عوض کند، رسانه‌ های ما باید بلندترین فریاد مظلومیت و مقاومت باشند. این جنگ، جنگ تصویر است، جنگ معناست و رسانه‌ها رزمندگان آن‌ می باشند.

اگر جبهه نخست با موشک و پدافند محافظت می‌شود، جبهه دوم با صداقت و آگاهی دفاع خواهد شد. رسانه امروز نه حاشیه نبرد که متن مقاومت است. خاموشی در این میدان به‌ معنای شکست است و روشنگری، عین جهاد.

الهام دوماری

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *