. شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵

کد خبر: 125257 تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 ژوئن 2026 | 08:40 ق.ظ

پیام مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به مناسبت روز جهانی بیابان زدایی

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری          به نام خداوند مهربان فرا رسیدن ۲۷ خردادماه ، روز جهانی بیابان زدایی را به تمامی فعالان ، متخصصان ، و دلسوزان عرصه حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با پدیده شوم بیابان زایی گرامی میدارم . این روز فرصتی مغتنم است تا ضمن گرامیداشت […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری
          به نام خداوند مهربان

فرا رسیدن ۲۷ خردادماه ، روز جهانی بیابان زدایی را به تمامی فعالان ، متخصصان ، و دلسوزان عرصه حفاظت از منابع طبیعی و مقابله با پدیده شوم بیابان زایی گرامی میدارم .

این روز فرصتی مغتنم است تا ضمن گرامیداشت تلاش های بی وقفه شما در این مسیر خطیر ، اهمیت حیاتی حفظ و احیایی سرزمین های خشک و نیمه خشک را بیش از پیش یادآور شویم.

منطقه پهناور جنوب کرمان ، با اقلیمی خاص و آسیب پذیری های منحصر به فرد در برابر فرسایش خاک و گسترش بیابان ، همواره نیازمند توجه ویژه و اقدامات عملی موثر بوده است.

بیابان زایی ، فراتر از یک پدیده زیست محیطی ، چالش های اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی است که سلامت سفره های آب زیر زمینی ، حاصلخیزی خاک ، تنوع زیستی و معیشت پایدار جوامع محلی را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می دهد.

در سال پیش رو ، با اتکا به دانش روز ، تجارب ارزشمند و عزم راسخ همکاران پر تلاش خود در این اداره کل ، مصمم هستیم تا گام های بلندتری در مسیر مقابله با این معضل برداریم.

برنامه های ابلاغی در حوزه آبخیزداری، احیای مراتع ، توسعه نهال کاری و مشارکت جوامع محلی ، ستون های اصلی راهبرد ما در جهت تحقق اهداف کلان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و ارتقا تاب آوری سرزمین خواهد بود.

اینجاب ضمن قدر دانی صمیمانه از زحمات شبانه روزی و تعهد بی دریغ متخصصان ، کارشناسان ، کارکنان اجرایی تمامی نیروهای خدوم که در خط مقدم مبارزه با بیابان زدایی در جنوب کرمان حضور دارند ، بر اهمیت همکاری و هم افزایی با سایر دستگاه های اجرایی ، دانشگاهیان، سازمان های مردم نهاد و کشاورزان عزیز تاکید می ورزم.
چرا که حفاظت از منابع طبیعی ، مسئولیتی همگانی است و تنها با مشارکت جمعی می توان به نتایج پایدار دست یافت

امید است با یاری خداوند متعال و همت والای شما عزیزان ، بتوانیم در سایه الطاف الهی، شاهد سرسبزی و آبادانی روز افزون سرزمینمان ایران و حفظ امانت الهی برای نسل های آینده باشیم.

               قاسم رحیمی نیا
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان

جنوب کرمان

احیای هلیل تا جازموریان

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *