. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 1962 تاریخ انتشار : دوشنبه 22 تیر 1394 | 14:15 ب.ظ

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان: عزم قاطع شرکت گاز برای تسریع گازرسانی به جنوب استان کرمان

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: این شرکت و کلیه واحدهای زیرمجموعه در تلاش هستند برای کاهش مصرف فرآورده های نفتی به عنوان سرمایه ملی، اجرای پروژه‌های گازرسانی را از طریق اعتبارات تسریع نمایند. محمد علی ودیعتی با اشاره به اجرای این طرح در استان کرمان گفت: با توجه به وسعت زیاد این استان از […]

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: این شرکت و کلیه واحدهای زیرمجموعه در تلاش هستند برای کاهش مصرف فرآورده های نفتی به عنوان سرمایه ملی، اجرای پروژه‌های گازرسانی را از طریق اعتبارات تسریع نمایند.
محمد علی ودیعتی با اشاره به اجرای این طرح در استان کرمان گفت: با توجه به وسعت زیاد این استان از لحاظ جغرافیایی و پراکندگی جمعیتی ، حجم کار زیادی ، در طرح و قالب اولیه گازرسانی به ۲۴۴روستا و ۱۶شهر پیش بینی شده است که بیشتر حجم کار مربوط به جنوب استان و شهرهای بم ، کهنوج ، جیرفت ، رودبار و عنبر آباد می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون عملیات طراحی و اجرایی این پروژه ها در استان شروع شده است افزود ، با توجه به وسعت کار ، پروژه ها در دو محور جداگانه خط انتقال و تغذیه و شبکه پلی اتیلن برنامه ریزی و در شرف انجام می باشد.

مهندس محمد علی ودیعتی تصریح کرد: از ابتدای سال بیش از ۷۰مورد فراخوان کیفی و ساده در راستای بند (ق) جهت پروژه های گازرسانی به شهرها و روستاهای استان، در جراید سراسری و استانی به چاپ رسیده است و با توجه به اعلام آمادگی های پیمانکاران مجرب عملیات اجرایی تعدادی از آنها شروع شده است که امیدواریم با حمایت های همه جانبه وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران هر چه زودتر شاهد به ثمر رسیدن انها باشیم.

وی افزود: در پروژه های گاز رسانی به شهرها به ۲۵۰کیلومتر خط انتقال و ۱۴۵کیلومتر خط تغذیه و ۶۸۰کیلومتر شبکه پلی اتیلن نیاز است که امکان استفاده از نعمت گاز برای ۸۷ هزار خانوار شهر را فراهم نماید.

در پروژه های روستایی نیز به بیش از ۱۸۵کیلومتر خط تغذیه و ۶۶۰کیلومتر شبکه پلی اتیلن نیاز است تا ۲۲هزار خانوار روستایی از این نعمت الهی برخوردار و بهره مند شوند.

مهندس ودیعتی خاطرنشان کرد : اجرای این بند موجب می شود که سازمان درونزا و برونگرا باشد و بدون تکیه بر منابع دولت از محل صرفه جویی، منبع مالی ایجاد نموده و از این منابع برای پیشبرد پروژه های خود استفاده نماید بند ق تبصره ۲ بودجه ۹۳ یک جهش بزرگ برای توسعه اقتصاد کشور است که با اجرای آن اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری محقق می‌شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =