. سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

کد خبر: 34295 تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | 12:46 ب.ظ

قلعه گنج در نگاهی تازه

مبلمان شهری، فرصتی بزرگ برای تحول سازی و اقتدار شهر قلعه گنج است

بقلم: حمید شهریاری هرگاه شهری از حالت ایستایی ورکود به مرحله پیشرفت و توسعه و آبادانی دامنه‌داری برسد ، بدون شک پیامدش در لبخند های مردمش هویدا و و در نزول رحمت و الطاف پروردگار تاثیرگذار . و در رفاه و امنیت و بهبود حال شهروندان آشکار می شود. ابراز خشنودی و تحسین هر شخص […]

بقلم: حمید شهریاری

هرگاه شهری از حالت ایستایی ورکود به مرحله پیشرفت و توسعه و آبادانی دامنه‌داری برسد ، بدون شک پیامدش در لبخند های مردمش هویدا و و در نزول رحمت و الطاف پروردگار تاثیرگذار . و در رفاه و امنیت و بهبود حال شهروندان آشکار می شود. ابراز خشنودی و تحسین هر شخص میهن پرست وانسان نیکومنشی را در قدر دانی و پاسداشت زحمات مدیر کارکنانش را در پی خواهد داشت.
خاص اینکه آن شهر در استان یا منطقه خودت باشد و آن هم یکباره ودر پی یک تغییر در مدیریت به این افتخار و جایگاه ویژه و افزایش رونق برسد.
به ویژه آنکه شهری از رودبارزمین پهناورمان باشد و نامش هم قلعه گنج، یعنی شهر نماد اقتصاد مقاومتی کشورمان…..زهی افتخار
براستی که قلعه گنج ، یکسالی است که در تب وتاب یک تحول سرنوشت سازی است که می شود گفت چنین است.

از ورودی محور کهنوج تا انتها و جای جای شهر در تحولی رو به سازندگی و پیشرفت دارد جانی تازه می گیرد.
مقیاس سنجش توسعه و پیشرفت یک شهر را خیلی راحت می توان از تغییرات رو به رشد و ساخت سازه های خرد وبزرگ و ریز و کلانی دید که هر روزه در هر جای و گوشه ای از سیمای آن شهر در حال چهره آرایی اند.
می توان از شور ونشاط کارگرانی که در هر جای شهر؛ دلگرمانه، مشغول کار هستند، دانست که شهر در پرتو تصمیمات مدیریت جدید و مقتدری؛ وارد دوران دگری از روزگار خود شده است.
و می توان فهمید که در آینده سازی شهر، تدبیر و برنامه های یک شهردار جدید به کار است.

 

 

براستی که شهر قلعه گنج امروز چنین است.
وآن هفته و بقول یک دوست و شهروند این شهر، آن روزی نیامده که که شاهد یک اتفاق تازه در سازندگی این شهر نباشیم. تا شهردار و شورای شهر را از ته دل تحسین نکرده باشیم.
درست همه چیز از یکسال پیش، وقتی آغاز شد که اعضای شورای اسلامی شهر یکدل و هماهنگ بر آن شدند که چهره ای لایق را بر سکانداری شهر نماد اقتصاد مقاومتی ، منصوب کنند که شخصیت و ظرفیت و دانش بهره وری از این فرصت طلایی گفتمان اقتصاد مقاومتی را به بهترین شکل ممکن داشته و توان و زبان تاثیر گزاری جذب بودجه های شایان و جهت دهی سرمایه های کلان پایتخت به قلعه گنج را داشته باشد.
اینگونه بود که چنین روزهایی در یکسال پیش،این خبر پیچید: « یک چهره جدید بومی و با تحصیلات دانشگاهی مربوطه، و شخصیتی نام آشنا و مردمی شهردار قلعه گنج شد.» و از روز دیگر، تنها شهر قلعه گنج در جنوب بود که خبرساز ترین بود .

پیوسته خبرهای خوب و ثمربخش از توسعه سیمای شهر یا کلید خوردن پروژه های پیاپی و ساماندهی مولفه های شهری تا افتتاح طرح ها و آسفالت خیابان و کوچه های شهر …
اینگونه بود که قلعه گنج پس از سالها ایستایی و رکود در رشد و توسعه، یکباره به دورانی تازه از شکوفایی
و تنوعی از احداث پروژه‌ها و پیشرفت کارها و رونق ساخت و سازها برسد.
و بدون تردید دراین طرح هنوز ساخت و سازهای بسیاری و پروژه های پرشماری در راهند.

 

امام علی (ع) می فرماید: کسی که دو روزش باهم برابر باشد، زیان کار است. به عبارتی اگر امروزه تو بهتر از دیروزت نباشد، از زیان کاران هستید.

یکی از کارکنان شهرداری می‌گفت: مهندس احمدی وقتی که شهردار شد، با الهام و پیروی از همین حدیث، برنامه هایش را معطوف به این نمود که هر روزی باید تغییر و تحول منجر به پیشرفتی در چهره شهر روی دهد .
ولی هرگز این سخن را به عنوان شعار در آن روزها فریاد نزد. و در پاسخ خبرنگاری که در روز معارفه، در مورد شعارش از وی پرسید، گفت: «ما بجای شعار دادن تلاش می کنیم ، که در عمل نشان دهیم.»

 

می گویند مهندس احمدی یک روز پس از انتصاب به سمت شهردار در اولین نشست اداری به کارمندانش گفته بود: «دوستان و همکاران روش کار ما با الهام از این سخن امام علی «ع» خواهد بود که هر روزمان باید بهتر از دیروزمان باشد . باید باهم متحد و یکدل دست به سازندگی شهرمان براریم ، چنان کنیم که هیچ روزی را بدون توفیقی بیشتر ؛ خود را به فردا نرسانیم. وقتی عشق و تلاش هدفمندانه با هم بیامیزند، بدون تردید ، ثمره اش توسعه و ترقی ثمره اش می شود که می بینیم.
جنت م۹۹ در یک سال اخیر به راستی که چنین بوده و چنین هم دیدیم

 

 

 مبلمان شهری  فرصتی بزرگ برای تحول سازی و اقتدار قلعه گنج

یکی از بزرگترین پروژه‌هایی  که این روزها سخن از آن بسیار گفته می شود و مرکز توجه شمار زیادی از مسیولین استانی و کشوری است و تحت مدیریت شهردار قلعه گنج  می رود که تا چند سال بعد شهری بسیار بزرگتر را شاهد باشیم..شهری که  با عنوان نماد اقتصاد مقاومتی زبانزد همگان در کشور مان شود. .  در بحث اهمیت وجودی  آن، همین بس که  در کنار شهرداری قلعه گنج ، بنیاد مستضعفین هم دراین طرح بزرگ مشارکت داشته و  در تامین بودجه طرح یاری رسان است.

 

درست چند ماه پیش بود که این مهم   آغاز شد. ودر آن روز ، شهردار قلعه گنج با زدن کلنگ بزرگترین  پروژه استان تحت عنوان طرح مبلمان شهری،  وارد دوران تازه ای از  توسعه این شهر شد.
اهمیت این پروژه ی بسیار  ارزشمند ، به یقین  آن اندازه هست  که بتوان انتظار تحولی تاثیرگذار در سیمای شهر و تغییرات چشمگیر و گسترده ای  در مقوله مولفه های  شهری قلعه گنج داشته باشیم.
از این روندبسیار مهم  که در شمار  بزرگترین طرح های توسعه و سازندگی ، حتا در استان نام برده شده است، توسط شهرداری قلعه گنج و با همکاری بنیاد مستعضین کشور ، مدیریت می شود.
بنابراین از نگاه  تحلیلگر  و کنجکاو بسیاری  از نخبگان بومی  مراحل موفقیت این طرح  را به منزله  محک توان و سنجش قدرت اجرایی و مدیریت شهردار این شهر تلقی  کرده  و در حالی امیدوارانه  به روزهای بهروزی  پس از آن ، دل بسته اند،  که چشم انتظار، فخر آوری و شناخت  مدیری نامدار و پایدار ، از این گستره جنوبی  به جامعه ی استانی و فرامنطقه ای باشند.

…..وهم اکنون  این طرح بزرگ  پس از چند ماه  دارد با تحول های هر روزه ای در سطح شهر همگان را به تماشای خود  می کشاند..

پیداست که قلعه گنج  دیگر آن شهر ایستا و متوقف شده در زمان نیست..  شهر امروزی قلعه گنج. ملتهب یک دگرگونی بزرگ است. هرجای شهر وهرخیابان و کوچه بنگریم  در تحول و تغییر است.   لودر ها وگریدرها  و بولدوزرها در این شهر بمان خیابانها افتاده اند تا چهره شهر  در مبلمانی  جدید و مدرن  تر  تعریف شود..
و شهردار این شهر که از این تغییرهای منجر به  توسعه و سازندگی  مسرور  و خرسند است و به آینده ای روشن بسیار امیدوار است.. می گوید.  در قالب ای ن طرح بزرگ، روزی در قلعه گنج  نخواهد بود که توسعه ای یا ساخت وساز ی رخ ندهد…. و گفت:  و بزودی آسفالت کوچه ها را شروع خواهیم کرد و تا آنجا ادامه خواهد یافت که کوچه ای خاکی دراین شهر نباشد..

از سخنان مهندس احمدی گفت:  «توسعه و ساختن  قلعه گنج ، از دیر باز از آرزو ها وآرمان های من بود. و اما امروز همه ی آرمان واراده مان ساختن وتوسعه ی شهری در قامت و شایسته عنوان شهرپایلوت اقتصاد  مقاومتی   کشور است.»

مهیا برای ساختن  شهری  به آن  اندازه  از توسعه و شکوفایی که در مقوله. نماد اقتصاد مقاومتی،   نمودی از اقتدار کشور  و اعتبار نظام و افتخار هم میهنان مان؛  با آمیزه ای از تخصص ، تجارب ، تدابیر   و تلاش هایی مضاعف  در راستای ارتقا و اعتلای همان اقتصاد مقاومتی  که در  فرموده های  گهربار  مقام معظم رهبری  معنا می  شود.. ه
همه کارکنان شهرداری از همان آغاز این دوره با همدلی در کلام و یکپارچگی و هم کلامی در تعیین هدف و با هدفمندی مشخص و مشترکی که همه کارکنان را نشاط و نوید می بخشید تلاش ورزیدند.

 

این گونه بود که کارکنان شهرداری از کارگر تا معاون\۸ت و از کارکنان و مسئولین واحدها ، همگام و هماهنگ و هدفمند در تلاشی مشترک و با هدفی آرمانی در توسعه شهر دست به تلاشی ستودنی و قابل تحسین بردند و نتیجه اش هم این است که امروز در سطح شهر می بینیم..
-خیابان ها وکوچه ها آسفالت و یا در حال زیرسازی و کوچه ها نیز در آماده سازی اند.
همه جای شهر روبه آبادانی است. خیابان امام با تعریض بسیار پراهمیت و جدول گزاری. و فرش موزاییک. و ساماندهی بسیار درخشان در حال یک تحول و تبدیل به زیباترین شکلی است که بزودی خواهیم دید.
از ورودی محور کهنوج تا انتها و جای جای شهر در تحولی رو به سازندگی و پیشرفت دارد جانی تازه می گیرد.
« اما همه ی این ها برای یک قلعه گنج در حال پیشرفت کافی نیست. تا آن قلعه گنج آرمانی فرسنگ‌ها راه است . و باید همتی بیشتر ورزید». این مطلب را مهندس احمدی شهردار می گوید و نوید روزهای بهتر و خبر از آینده ای بهتر و فرهمند میدهد. از اسفالت تمام کوچه های این شهر در آینده نزدیک می گوید.. که در آن صورت کاری کارستان باشدو نامی نیک تا ابد جاودان .. و شک ندارم چنین خواهد بود. زیرا تا کنون مهندس احمدی شهردار اندیشه مند وکم حرف را اینگونه شناخته ایم. که بیهوده وعده نمی دهد و بی پایه سخن نمی گوید.»
یقین دارم و آرزویم چنین است که به زودی مردم نیکومنش و مهربان قلعه گنج دارای شهری بسیار زیبا و دارای توسعه و شایسته خودشان داشته باشند..

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =