. شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 34708 تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | 14:43 ب.ظ

رئیس دادگستری استان کرمان:

کاهش جرم و آسیب های اجتماعی در گرو افزایش دانش حقوقی مردم است

به گزارش کنارصندل، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : یکی از مواردی که در بحث کاهش جرم و آسیب های اجتماعی تاثیر قطعی خواهد داشت ارتقا دانش حقوقی و قضایی مردم است. یدالله موحد اظهار داشت : همان گونه که ارتقای آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشتی ابتلای افراد را به بیماری کاهش می دهد […]

به گزارش کنارصندل، رییس کل دادگستری استان کرمان گفت : یکی از مواردی که در بحث کاهش جرم و آسیب های اجتماعی تاثیر قطعی خواهد داشت ارتقا دانش حقوقی و قضایی مردم است.

یدالله موحد اظهار داشت : همان گونه که ارتقای آگاهی مردم نسبت به مسائل بهداشتی ابتلای افراد را به بیماری کاهش می دهد ، افزایش آگاهی افراد نسبت به مسائل حقوقی، فرد و جامعه را نسبت به آسیب ها و جرائم واکسینه می کند.

این مقام ارشد قضایی در استان گفت : مردم باید بدانند که اگر یک قرار داد در چارچوب موازین قانونی تنظیم گردد در مرحله اجرای قرار داد با اختلافات کمتری مواجه خواهند شد و یا اگر اختلافی در اجرای آن ایجاد شود در محاکم قضایی با اتقان و سرعت بیشتری به موضوع رسیدگی خواهد شد.

 

وی افزود : در راستای پیشگیری از وقوع جرم اگر مردم از شیوه و روش های مجرمین و نحوه ی ارتکاب جرم آنان آگاه باشند می توانند بهتر راه های پیشگیری از جرم را دنبال کنند و در نتیجه شاهد کاهش نرخ جرم خواهیم بود.
رییس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت : هر چه دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه در جهت افزیش آگاهی افراد تلاش کنند و از مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد به عنوان ظرفیت استفاده کنند تا دانش افراد و مشارکت مردم را در کاهش دعاوی و جرم افزایش دهند قطعا در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم موفق خواهیم شد و طرح هر مسجد یک حقوقدان اقدامی بود که دستگاه قضایی از ظرفیت مساجد استفاده کرده است.

 

موحد به پیشینه این طرح اشاره کرد و گفت : در سال ۱۳۹۳ به منظور تبیین و تشریح مسائل و خدمات دستگاه قضایی به مردم، پاسخگویی به سوالات و شبهات آنان ، آموزش های عمومی در زمینه مسائل حقوقی و گسترش مشارکت عمومی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی با معاونین دادگستری در جمع نمازگزاران مغرب و عشا در مساجد استان حضور پیدا کردیم و به تبیین و تشریح مسائل حقوقی مردم پرداخته شد.
این مقام ارشد قضایی افزود : با توجه به رضایت مردم از برگزاری این جلسات در مساجد سعی کردیم برنامه را توسعه دهیم و از قضات باتجربه استان استفاده کنیم.

 

رییس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که در سال ۱۳۹۵ با مشارکت معاونت فرهنگی دادگستری استان کرمان و بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان طرح هر مسجد یک حقوقدان مطرح شد ، اظهار داشت : این طرح به مدت ۲ سال است که درشهر کرمان و شهرستان های استان در حال اجرا و مورد استقبال مردم قرار گرفته است اما نیازمند توسعه و برنامه ریزی گسترده تری است.

 

رییس دادگستری استان کرمان در پایان به مردم توصیه کرد: با توجه به آمارها و تعداد جرائمی که در استان کرمان در مقایسه با سایر استان های کشور رخ می دهد و با توجه به جمعیت استان ، وضعیت استان در بسیاری از موارد مناسب است اما در شان مردم نجیب و بزرگوار کرمان نیست که این موضوع نیازمند همکاری مستمر ومشارکت بیشتر مردم با نهادهای مسئول همچون دستگاه قضایی، بسیج ، دستگاه انتظامی و اطلاعاتی است تا شاهد وضعیت مطلوب تری درحوزه آسیب های اجتماعی و جرائم ودعاوی حقوقی داشته باشیم.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سه =