. دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 92153 تاریخ انتشار : جمعه 7 اردیبهشت 1403 | 08:10 ق.ظ

بارون دوشی ، شق ترق های همه رو پوشید / محمد افشارمنش

محمد افشارمنش نوشت: این یک ضرب المثل محلی است و کنایه از این دارد که بارونی دیروز بارید عیب و نقص های همه را شست و پاک کرد، یا به اصطلاح، ایرادات و ضعف های همه را پنهان کرد!اما باران های اخیر در شهر ما خلاف این ضرب المثل را ثابت کرد و اتفاقا باعث […]

محمد افشارمنش نوشت:

این یک ضرب المثل محلی است و کنایه از این دارد که بارونی دیروز بارید عیب و نقص های همه را شست و پاک کرد، یا به اصطلاح، ایرادات و ضعف های همه را پنهان کرد!
اما باران های اخیر در شهر ما خلاف این ضرب المثل را ثابت کرد و اتفاقا باعث شد نقاط ضعف و حادثه خیز شهرمان برملا شوند، حالا دگه نوبت مسئولان ذی ربط است تا در فرصت مقتضی، مغتنم و تا قبل از نزولات آسمانی شدیدتر، که همه به فکر تشکیل ستاد بحران می افتند و کاسه چه کنم، چه کنم دست می گیرند از همین امروز برای سیل بندهای اطراف شهر به خصوص حسین آباد چاره ای بیندیشند تا خدایی نکرده یک روز شهر زیر آب نرود.
بغل بندی یا دیواره های تخریب شده اطراف رودخانه ملنتی که اخیرا با اندک طغیان این رود تخریب شدند را ترمیم کرده و با درخواست اعتبار برای ادامه این دیواره تا پل های سرجاز اقدام عاجل کنند.


جوب های آب شهر و پل های احداث شده بر روی آنها را که بسیاری شان سال هاست لای روبی نشده اند و عمدتا با نخاله های ساختمانی مسدود می باشند را لایه روبی کنند تا روان آب های ناشی از نزولات آسمانی بر روی آسفالت و داخل خیابان ها جاری نشود.
نقاط انباشت روان آب ها از جمله جلوی استادیوم ورزشی شهیدان زحمتکشان ( راهنمایی و رانندگی) که در زمان بارندگی به دریاچه ای تبدیل می شود را شناسایی و برای هدایت آب ها به سطح رودخانه چاره ای بیندیشند.


سال های متمادی تنها یک پل، بافت قدیم و جدید شهر را به هم وصل و روزی که ملنتی طغیان می کرد، ترافیک بر روی این پل غیر قابل تحمل بود، خدا به سلامت دارد جناب مهندس مختاری، شهردار اسبق جیرفت را که با همان اندک اعتبار شهرداری، سه پل بر روی این رودخانه احداث کرد و مشکل را مرتفع ساخت، گر چه آن روز خیلی ها به ایشان ایراد گرفتند که احداث این پل ها زیر بنایی و اصولی نیست ولی در حقیقت رودخانه هم خیلی پرآب، دائمی نبود و نیست، شهردار وقت هم نمی توانست کودک تشنه را آب ندهد و منتظر بگذارد تا شیر خشک از تهران برسد!!! باور کنید کودک هلاک می شد!


مختاری علیرغم همه انتقادات آن روز، پل ها را ساخت، حالا شما !
لطفا شن های قبل و بعد از شنارژهای پل ها را که آب سیل اخیر شسته و برده را مجدد با یک بولدوزر وچند روز کار دوباره سر جایشان برگردانید.


باور داشته باشید صاحبان مسکن های مهر شهرک فجر یک بار مورد مهر قرار گرفتند لذا اگر این رود که تا جلوی درب خانه هایشان پیش آمده به منازل آنها آسیبی برساند مطمئن باشید هرگز دیگر آنها به خانه ای نخواهند رسید.
امید است همین امروز برای ده ها عیب دیگر شهر که حتما شما بهتر از من می دانید و شناسایی شان کردید برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت فرمائید که فردا خیلی دیر است‌.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نوزده =