. جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 91861 تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 | 17:09 ب.ظ

مدیر سد جیرفت عنوان کرد:۷۳ درصد سد جیرفت خالی است

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مدیر سد جیرفت گفت: بارش‌های اخیر در میزان آبگیری سد تاثیر چندانی نداشتند و در حال حاضر فقط ۲۷ درصد حجم آن آبگیری شده و ۷۳ درصد خالی است.  علیرضا عادلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت سد جیرفت و تاثیرگذاری […]

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری ایسنا ، مدیر سد جیرفت گفت: بارش‌های اخیر در میزان آبگیری سد تاثیر چندانی نداشتند و در حال حاضر فقط ۲۷ درصد حجم آن آبگیری شده و ۷۳ درصد خالی است. 

علیرضا عادلی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت سد جیرفت و تاثیرگذاری بارش‌های اخیر بر حجم ذخیره آن، اظهار کرد: در اثر بارش‌های اخیر حجم آب در این سد رشد چشمگیری نداشته، اما در حال حاضر ۸۷ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره است، یعنی ۲۷ درصد حجمش آب دارد و ۷۳ درصد آن خالی است.

وی افزود: پیش بینی‌ها بر این بود که بارندگی‌های اخیر در افزایش ذخیره آب سد جیرفت موثر باشند اما آمارها حکایت از آن دارد که تاثیری در افزایش ذخایر نداشته‌اند.

عادلی با این توضیح که فعالیت سامانه بارشی بیشتر در پایین‌دست حوزه آبخیز سد جیرفت صورت گرفته، افزود: طی بارندگی اخیر ۳۰ میلی‌متر باران حوزه بالادست سد جیرفت داشته‌ایم؛ قبل از بارندگی‌های اخیر ۸۴ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد جیرفت ذخیره بود که بر اثر بارندگی سه میلیون مترمکعب به حجم آب افزود شده که میزان قابل توجهی نیست. 

وی بحران آب را در تابستان پیش رو جدی عنوان کرد و گفت: میزان ذخیره آب به حدی است که احتمال اینکه روستاهای پایین دست سد جیرفت با بحران جدی آب و تابستانی خشک روبرو شوند، وجود دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =