. شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 3718 تاریخ انتشار : سه شنبه 24 شهریور 1394 | 09:51 ق.ظ

با تصویب کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، حزب استانی اصلاح‌طلبان کرمان مجوز فعالیت گرفت

به گزارش سایت کنارصندل، اصلاح‌طلبان استان کرمان از گذشته در صدد ایجاد یک تشکل سیاسی استانی بودند و از مدتی قبل نیز برای دریافت مجوز این تشکل سیاسی اقدامات لازم را انجام دادند. حجت‌الاسلام اسلامی مدیرکل سیاسی استانداری کرمان در همین زمینه گفت: کمیسیون ماده احزاب در نشست اخیر خود با تاسیس «جمعیت اسلامی توسعه […]

به گزارش سایت کنارصندل، اصلاح‌طلبان استان کرمان از گذشته در صدد ایجاد یک تشکل سیاسی استانی بودند و از مدتی قبل نیز برای دریافت مجوز این تشکل سیاسی اقدامات لازم را انجام دادند.

حجت‌الاسلام اسلامی مدیرکل سیاسی استانداری کرمان در همین زمینه گفت: کمیسیون ماده احزاب در نشست اخیر خود با تاسیس «جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان» موافقت کرد و مجوز اولیه این تشکل را صادر کرد.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها از صدور مجوز این تشکل خبر داد و گفت: در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درخواست تاسیس ۵ حزب در دستور کار کمیسیون ماده ۱۰ احزاب قرار گرفت.

محمد امین رضازاده افزود: پس از بحث و تبادل نظر و بررسی‌های انجام شده با برخی اصلاحاتی موافقت اولیه با درخواست تاسیس حزب مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه، کانون اندیشه و تمدن اسلامی، جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان، جمعیت پیشگامان استان گیلان و مجمع اصلاح طلبان خراسان رضوی صورت گرفت.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و جمعیت‌ها، نهادی است که بر اساس ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب و جمعیت‌ها مصوب ۳۰/۳/۱۳۶۱ هیأت وزیران، تشکیل شده‌است.

وظیفه این کمیسیون بررسی درخواست تأسیس انجمن‌های سیاسی و نهادهای صنفی و ارائه آن برای صدور مجوز تأسیس به وزارت کشور است.

کمیسیون ماده ۱۰، متشکل از نمایندگان قوه مجریه، قوه مققنه و قوه قضاییه (هر قوه ۲ نماینده) و محل آن در وزارت کشور به عنوان متولی امور مربوطه‌است.

منبع: گفتارنو

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =