. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 5369 تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 | 05:01 ق.ظ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان :

جیرفت بدون شک در ایران بی نظیر است.

به گزارش سایت کنارصندل ، سید یعقوب موسوی شامگاه پنجشنبه در نشست جمع‎بندی سفر معاون جهانگیری و هیئت همراه به منطقه جنوب کرمان اظهار داشت:جیرفت بدون شک در ایران بی نظیر است.     موسوی گفت : این منطقه به تنهایی ۹۶ درصد از حنا و وسمه کشور را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به […]

به گزارش سایت کنارصندل ، سید یعقوب موسوی شامگاه پنجشنبه در نشست جمع‎بندی سفر معاون جهانگیری و هیئت همراه به منطقه جنوب کرمان اظهار داشت:جیرفت بدون شک در ایران بی نظیر است.

 

IMG_2613

 

موسوی گفت : این منطقه به تنهایی ۹۶ درصد از حنا و وسمه کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از پیاز طرح استمرار و ۸۴ درصد از سیب‎زمینی طرح استمرار کشور نیز در جنوب کرمان تولید می‎شود، بیان داشت: همچنین هفت درصد از سیب‌زمینی و ۱۵ درصد پیاز را در سایر فصول تولید می‎کند.

IMG_2609

 

موسوی تصریح کرد: هشت درصد از ذرت دانه‎ای، هشت درصد گوجه‎فرنگی، ۲۹ درصد خیار تونلی، ۱۶ درصد هندوانه، ۳۰ درصد کنجد، ۱۶ درصد خرما، ۱۳ درصد مرکبات و ۱۹ درصد از محصولات گلخانه‎ای کشور در جنوب کرمان تولید می‎شود.

وی افزود: مقام‎های اول سیب‎زمینی و پیاز طرح استمرار، خرما، خیار تونلی، هندوانه، کنجد، حنا و وسمه، مقام دوم مرکبات و محصولات گلخانه‎ای، مقام سوم گوجه‎فرنگی و مقام چهارم سیب‎زمینی و اول پیاز خارج از فصل متعلق به این سرزمین است.

IMG_2614

موسوی با بیان اینکه جیرفت از نظر کشاورزی در سطح کشور بی‎نظیر است، اما با ابراز تأسف دچار عقب‎ماندگی‎هایی شده است، عنوان کرد: ۱۷۵ هزار هکتار سطح زیر کشت زراعت، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار محصولات متنوع، ۸۹ هزار هکتار بخش باغبانی با ۹۷۵ هزار تن محصول، ۱۷۱ هزار تن گوشت و فرآورده‎های لبنی، یک‎هزار و ۸۲۶ تن تولید آبزیان گرمابی و سردابی، یک‎هزار و ۲۵۰ تن طیور و ۲۲۶ تن عسل از جمله ظرفیت‎های منطقه جنوب کرمان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: در صورت توجه ویژه به این ظرفیت‎ها در برنامه ششم توسعه ۲۵ درصد به وضعیت تولید فعلی این منطقه افزوده می‎شود.

وی گفت: طرح‎های مجتمع نیلی‎صنعت، صنایع تبدیلی و دولت الکترونیک برنامه‎های پیشنهادی خاص جنوب کرمان هستند که برای اجرای آن‎ها ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که یک‎هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات درخواست می‎شود.

IMG_2617

 

موسوی با درخواست از دولت برای بهبود تراز تجاری خاطرنشان کرد: مشکلات گمرکی، حقوقی، عوارض و خط هوایی از جمله مشکلات بخش صادرات جنوب کرمان است که امیدواریم با همکاری مسئولان مربوطه برطرف شود.

IMG_2561 IMG_2563 IMG_2565 IMG_2554

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + یک =