. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 5379 تاریخ انتشار : شنبه 16 آبان 1394 | 05:23 ق.ظ

فرماندار جیرفت :

۱۶۲ روستای بیش از ۲۰ خانوار در این شهرستان فاقد آب آشامیدنی هستند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ،احمد امینی‎روش شامگاه پنجشنبه در نشست جمع‎بندی سفر معاون جهانگیری و هیئت همراه به منطقه جنوب کرمان اظهار داشت : ۱۶۲ روستای بیش از ۲۰ خانوار در این شهرستان وجود دارد که فاقد آب آشامیدنی هستند که البته این تعداد علاوه بر مناطقی است که دچار خشکسالی شده و […]

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ،احمد امینی‎روش شامگاه پنجشنبه در نشست جمع‎بندی سفر معاون جهانگیری و هیئت همراه به منطقه جنوب کرمان اظهار داشت : ۱۶۲ روستای بیش از ۲۰ خانوار در این شهرستان وجود دارد که فاقد آب آشامیدنی هستند که البته این تعداد علاوه بر مناطقی است که دچار خشکسالی شده و با تانکر به آن‎ها آبرسانی می‎شود.

IMG_2572

 

وی گفت: با وجود گذشت ۳۶ سال از انقلاب اسلامی چنین وضعیتی زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، بر همین اساس امیدواریم که پروژه مجتمع‎های آبرسانی مشترک بین روستاهای منطقه که تعریف شده است به سرانجام برسد.

امینی‎روش اضافه کرد: مقرر شد، آب آشامیدنی پایدار شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد نیز از محل سد جیرفت تأمین شود.

IMG_2590

امینی روش عنوان کرد: طی حدود هشت سال گذشته هیچ اقدام مثبتی در بحث کاوش آثار باستانی تمدن عظیم جیرفت و موزه آن صورت نگرفته و رکود بر آن حاکم است.

وی با اشاره به اینکه موزه فعلی توسط شهرداری احداث شده است، بیان داشت: این اشیایی که در موزه جیرفت نگهداری می‎شود، تنها قسمتی از اشیا و قطعات کشف شده است و بخش دیگر آن‎ها در موزه‎های کرمان و تهران قرار دارد.

امینی‎روش تصریح کرد: بزرگترین معضل در بحث موزه این است که پیش از این دارای ردیف بودجه‎ای بوده، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به آن اختصاص یافته و زمین آن گودبرداری شده است، اما اقدام دیگری تاکنون در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: انتظار می‎رود، جایگاه واقعی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حوزه هلیل‎رود در بحث چارت اداری مشخص و همایش‎های سراسری با موضوع این تمدن عظیم در کرمان و جیرفت برگزار شود تا بتوان، این منطقه را به نحو احسن معرفی کرد.

امینی‎روش عنوان کرد: در شهرستان جیرفت هتل‎های ناجی، دقیانوس و آرمان می‎‎توانند، زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را در این منطقه فراهم کنند.

وی اظهار داشت: جنوب کرمان دارای ۴٫۵ میلیون تن محصول کشاورزی بوده و رتبه سوم معادن کشور را به خود اختصاص داده است برهمین اساس جاده‎ها کشش جابه‎جایی این میزان تولیدات را ندارند

IMG_2589

امینی‎روش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه راه‎آهن بم، جیرفت، کهنوج، بندرعباس و جاسک در گذشته مورد مطالعه قرار گرفته و ردیف بودجه‎ای برای آن مشخص شده بود، عملیاتی شدن آن می‎تواند، علاوه بر صرفه اقتصادی این منطقه را به بندر جاسک متصل کند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − چهار =