. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 7845 تاریخ انتشار : یکشنبه 20 دی 1394 | 08:30 ق.ظ

قابل توجه مسئولین:

اصرار به زایمان طبیعی، زن باردار را در بیمارستان کاشانی جیرفت به کما برد!

  به گزارش سایت کنارصندل ، جنوب استان کرمان با وجود جمعیت در خور توجه و حضور پزشکان زنان و زایمان به تعداد کمتر از انگشتان دست، موجب شده تا شاهد بحران در حوزه زنان و زایمان در این منطقه باشیم.   حال با وجود این مشکلات کمتر علاقه‌ای به فرزندآوری در منطقه جنوب کرمان […]

zzzzzzz

 

به گزارش سایت کنارصندل ، جنوب استان کرمان با وجود جمعیت در خور توجه و حضور پزشکان زنان و زایمان به تعداد کمتر از انگشتان دست، موجب شده تا شاهد بحران در حوزه زنان و زایمان در این منطقه باشیم.

 

حال با وجود این مشکلات کمتر علاقه‌ای به فرزندآوری در منطقه جنوب کرمان می‌باشد و نبود امکانات و تجهیزات بیمارستانی،نبود پزشکان متخصص باعث شده تا خانواده ها به داشتن یک فرزند بسنده کنند.

 

به عنوان مثال زن بارداری که جهت درمان از دورافتاده ترین منطقه جنوب کرمان یعنی قلعه گنج، چاه دادخدا،مارز، رمشک و سایر مناطق که بعضا مسافت آن به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد به جیرفت سفر می‌کند و شاید چند روز منتظر تجویز پزشک باشد چگونه می‌توان انتظار داشت که آن بچه به طور سالم به دنیا بیاید.

 

واما متاسفانه در ماه های اخیر روند رو به افزایش مرگ نوزادان بر اثر سهل انگاری‌ها را در این منطقه شاهد بودیم که دلخراش ترین آنها جدا شدن سر نوزاد در بیمارستان کاشانی بود و نمونه‌های دیگری چون خفگی نوزاد بر اثر سهل انگاری،سرمازدگی و جان دادن کودک و موارد دیگر موجب شده تا نام بیمارستان کاشانی جیرفت بخصوص زایشگاه آن لرزه بر جان زنان باردار بیاندازد.

 

و اما موضوع زایمان طبیعی یکی از مواردی است که این روزها در زایشگاه کاشانی جیرفت خیلی به آن توجه زیادی می‌شود و به طور اجمالی اگر نگاهی علمی هم به این موضوع داشته باشیم قطعا زایمان طبیعی بر زایمان از طریق عمل سزارین ترجیح داده شده است که در همین راستا طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جنوب کرمان رتبه نخست کاهش سزارین در کشور را کسب نموده است.

ولی باید گفت که« باید به وضعیت بیمار توجه شود و اصرارهای بی موضوع در خصوص زایمان طبیعی نباید باعث به خطر افتادن جان مادر شود».

 

در حالی اصرار بر زایمان طبیعی در بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت حاکم است که متاسفانه زن بارداری در روزهای اخیر بر اثر سهل انگاری و اصرار بر زایمان طبیعی پس از پنج شبانه روز حضور در بیمارستان با وضع اسفناکی در سرویس‌های بهداشتی این بیمارستان به کما رفت که پس از این حادثه کادر پزشکی در حالت کما بیمار را عمل سزارین کردند.

 

مادر بیمار در این رابطه گفت: دخترم را جهت زایمان به بیمارستان کاشانی بردیم که خیلی درد داشت و طی پنج شبانه روز که در بیمارستان بود و هر چه اصرار کردیم سزارین انجام نشد و اصرار بر زایمان طبیعی و عدم توجه به بیمار، دخترم را به کما برد و هم اکنون در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) بسر می‌برد.

 

وی اضافه کرد:چرا حرف ما را نمی فهمند؟ چرا دختر من به کما رفت؟ شما را به خدا حرف ما را به گوش مسئولان برسانید. اگر دختر من جانش را از دست داده بود چه کسی پاسخگو بود؟

 

مادر در ادامه می گوید: این مشکل من نیست، درد همه مردمان محروم ومظلوم این منطقه است که به آنها توجهی نمی شود، آیا این حق ما این است؟

 

 

خانم دکتر عارفی رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: بیمار مورد نظر مدت پنج شبانه روز در بیمارستان تحت نظر بوده و طی این مدت زایمان آن ممکن نبوده است.

 

عارفی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر چگونگی کما رفتن بیمار گفت: معلوم نیست که چرا این بیمار به کما رفته است زیرا بیمار در سرویس های بهداشتی دچار حادثه شده است.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی اصرار زیاد اعضای کادر بیمارستان بر زایمان طبیعی و به خطر افتادن جان بیمار اضافه کرد: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان باید آمار سزارین کاهش داشته باشد و این سیاست وزارتخانه است و ما باید اطاعت کنیم.

 

رئیس بیمارستان کاشانی جیرفت اضافه کرد: اگر در کارنامه پزشکان آمار سزارین زیاد باشد مورد مواخذه قرار می‌گیرند!!!

 

در پایان امید می رود تا متولیان امر نسبت به رفع مشکلات حوزه درمانی بخصوص بخش زنان و زایمان جنوب کرمان توجه ویژه ای داشته باشند زیرا این ولی نعمتان انقلاب حقی دارند که باید به آن دست یابند.

 

 

گزارش:بهروز محمدی

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =