. سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 22125 تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395 | 15:38 ب.ظ

پرستاران نمونه جنوب کرمان تجلیل شدند/ تصاویر

به گزارش کنارصندل ، به مناسبت روز پرستار از پرستاران نمونه جنوب کرمان تجلیل شد. مدیرکل دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت در آیین تجلیل از پرستاران جنوب کرمان و گرامیداشت روز پرستار در تالار باغ مادر  اظهار داشت:در دهه چهارم انقلاب شاهد هستیم که سلامت به عنوان اولویت مهم در دولت تدبیر […]

به گزارش کنارصندل ، به مناسبت روز پرستار از پرستاران نمونه جنوب کرمان تجلیل شد.


مدیرکل دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت در آیین تجلیل از پرستاران جنوب کرمان و گرامیداشت روز پرستار در تالار باغ مادر  اظهار داشت:در دهه چهارم انقلاب شاهد هستیم که سلامت به عنوان اولویت مهم در دولت تدبیر و امید قرار گرفت و دغدغه سلامت مردم به عنوان برنامه اصلی دولت مطرح شد با حضور فعال دکتر هاشمی شاهد تلاشهای گسترده در زمینه سلامت و طرح تحول هستیم.
نجاتیان تصریح کرد: بعد از طرح تحول سلامت اقدامات خوبی در حوزه درمان صورت گرفته است و این باعث خرسندی است که مردم خدمات خوبی دریافت کنند و دغدغه ای جز بیماری نداشته باشند البته تا رسیدن به ایده آل زمان زیادی داریم تا بتوانیم به آن نقطه ایده آل هم برسیم
وی عنوان داشت: در این بین بار اصلی در اجرای طرح تحول سلامت با توجه به حضور گسترده مردم در بیمارستانها فشار مضاعفی به پرستاران و کسانی که برای نظام سلامت کار میکنند وارد کرد البته ما خوشحالیم که پرستاران ایران اسلامی توانستند در این برهه هم مانند تمامی مراحل در ایران اسلامی مانند دوران دفاع مقدس و … همگام سایر مسئولان در خدمت مردم باشند و نقش خود را علی رغم همه کمبودها و نارساییها به خوبی ایفا کنند.


نجاتیان با بیان اینکه مراتب تشکر خود از طرف معاونت پرستاری خدمت شما پرستاران گرامی و همه جامعه پرستاری ایران اسلامی بیان میکنم، خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت با کمبود نیرو مواجه هستیم هر چند طی این چند سال توانسته ایم تا ۴۰ هزار نیرو به جمع پرستاران اضافه کنیم اما هنوز کمبودها بسیار زیاد است و تا جایگاهی که میخواهیم برسیم راه زیادی داریم.
مدیرکل دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت گفت: نکته اصلی که شاید پرستاری را تحت تأثیر قرار داده است بحث معوقاتی است که متأسفانه در نظام سلامت وجود دارد که منشا اصلی آن این است که متاسفانه در طرح تحول سلامت بیمه ها همزمان با وزارت بهداشت نتوانستند خود را هماهنگ کنند و پرداخت نشد که دلیل اصلی معوقات است و آنطور که متوجه شدم در جنوب کرمان ۹ ماه معوقات کارانه است که نسبتا زیاد است.
نجاتیان ادامه داد: این نوید را میدهم که هیات دولت در نخستین جلسه خود بحث پرداخت مطالبات بیمارستانها و طرح سلامت را مطرح میکند تا قبل از پایان سال بخش عمده ای از مطالبات جامعه پرستاران پرداخت شود.
وی با بیان اینکه بحث پرداختها در نظام سلامت در حال تغییر است و به سمت پرداخت مقتضی بر گروههای تشخیصی است، افزود: بحث مهمی که امسال اتفاق میافتد بحث صلاحیت حرفه ای است که اقدام مهم در زمینه پرستاری و حفظ حقوق مردم است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت شامگاه گذشته در آیین تجلیل از پرستاران جنوب کرمان و گرامیداشت روز پرستار ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: به خود میبالم که به عنوان پزشک در کنار شما پرستاران سختکوش کار میکنم و از اینکه همکاران ایثارگری دارم انرژی در انجام کار را بیشتر میکند.
وی افزود: پرستاران در راستای پیشگیری و ارتقای سطح سلامت جامعه که با ارزشترین شغلها است تلاش میکنند به خود ببالید که خداوند متعال شما را در مسیری قرار داد که اینگونه با ایثار به مردم خدمت میکنید.
محمدی ساردو با بیان اینکه ایثار بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب(س) که شما را با آن مقایسه میکند جایگاه مهمی را برای شما مشخص میکند، تصریح کرد: زیبایی و ارزش کار پرستاری و تیمی که در بیمارستانها کار میکنند آنقدر زیاد است که سختیهایی که گاهی در این مسیر ایجاد میشود به سادگی فراموش میکنند.


وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطالبات عقب مانده کادر درمانی است، خاطرنشان کرد: اما به هر حال طرح تحول سلامت که اجرا شد خدمات ارزنده ای ارائه کرد یکی از جنبه های این طرح این بود که بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستانها عقب هستند که کار ما را به گونه ای سخت میکند اما ارزش کار شما آنقدر است که این سختیهای احتمالی را فراموش میکنید.
محمدی ساردو اذعان داشت: با توجه به پروسه ای که در بخشهای مختلف درمانی و بهداشتی رخ داده است اگر فضاهای فیزیکی و تجهیزات اضاف شده است به تبع و بار مراجعه به بخشها نیز بیشتر میشود و با توجه به اینکه اساس کار نیروی انسانی است این حجم کار همکاران ما را اضاف میکند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: خداوند متعال به همه ما توفیق دهد همچنان بتوانیم تا صادقانه و ایثارگرانه مردم را خدمات دهیم و شاهد ارتقای روز افزون خدماتی که در حیطه درمان ارائه میکنیم در سطح دانشگاه علوم پزشکی جیرفت باشیم.

حجت الاسلام رضا کرمی پور در این آیین با بیان اینکه پرستاران با روحیه خوب و صبری که دارند میتوانند در کار خود موفقیت چشمگیری داشته باشند، اظهار داشت: نامگذاری روز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار نشان از اهمیت صبر در پرستاری از بیماران است چرا که حرفه ای پر دغدغه است.
وی افزود: روحیه دادن پرستار به بیمار میتواند بهبود یک بیمار را سرعت ببخشد و این ارزش کار این قشر از جامعه را بیشتر نشان میدهد که در این راستا باید رهرو راه حضرت زینب(س) باشند.


معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ،دکتر قاسم شمس در جشن روز پرستار در جیرفت اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت اقدامات گسترده ای در زمینه محرومیت زدایی از منطقه در حوزه درمان انجام شده است که خرید و تحویل تجهیزات با کیفیت و سرمایه ای در بیمارستانها مانند سی تی اسکن بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج، سی تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان امام خمینی، ام آر ای بیمارستان امام خمینی، سنگ شکن بیمارستان امام خمینی، دستگاههای پیشرفته دیجیتال رادیو لوژی و … از جمله این موارد هستند.


وی با اشاره به پیگیریهای لازم برای اخذ مجوز بیمارستان جایگزین بیمارستان کاشانی با ۲۵۹ تخت، پیگیری اخذ مجوز بیمارستان جدید جیرفت با ۲۰۰ تخت و کهنوج با ۲۰۰ تخت بیان داشت: بیمارستانهای شهرستانهای منوجان، قلعه گنج و رودبا نیز با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی مجهز شده اند.
دکتر شمس با اشاره به بدهی بیش از ۷۰ میلیارد تومانی بیمه ها به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در صورت پرداخت حتی بخشی از این مطالبات به بیمارستان ما میتوانیم معوقات کارانه پرسنل سختکوش پرستاری و حتی پزشکان را پرداخت کنیم.


معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خصوص بیمارستان کاشانی گفت: سالانه بیش از ۸ هزارو ۵۰۰ موالید در این بیمارستان انجام میشود که طی ده ماه گذشته حتی یک مورد مرگ مادر هم نداشتیم که نشان دهنده حجم کاری بسیار بالای پزشکان، پرستاران و ماماهای این بیمارستان است.
دکتر شمس در خصوص پرونده بیماری که از طریق صدا و سیمای کرمان پخش شد، بیان داشت: این پرونده با دقت تمام مورد بررسی قرار گرفت که از خانم دکتر میرزایی پزشک معالج ایشان و تیم پرستاری و مامایی همراه وی تشکر میکنم، چرا که بیمار و فرزند وی در حال حاضر در سلامت کامل به سر میبرند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: گروههای سیاسی توجه داشته باشند که درمان بیماران مقوله ای سیاسی نیست، درمان حوزه دانشگاه نیاز به حمایت دارد نباید وارد مسائل جناحی و سیاسی شود چرا که به سلامت مردم آسیب میرساند


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری جیرفت:مسئولان پیگیر مطالبات به حق پرستاران باشند
حمید سالاری عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در آیین جشن روز پرستار در جیرفت با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش حجم کار بیش از سه برابری پرستاران در اجرای این طرح و عدم رشد کارانه آنها متناسب با افزایش فشار کار خواستار توجه جدی مسئولان به مطالبات این قشر خدوم شد.
وی با بیان اینکه از جمله این موارد پیگیری معوقات کارانه بیش از هشت ماهه پرستاران که ناشی از عدم پرداخت مطالبات بیمارستانها از سازمانهای بیمه گر است، افزود: خواستار پیگیری جذب نیروی انسانی، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تغییر پرداخت در جهت عادلانه تر شدن دریافتیها در نظام سلامت هستیم.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری جیرفت در توصیه ای به همکاران پرستار خود بیان داشت: با توجه به رشد نفوذ شبکه های اجتماعی و امکان سوء استفاده معاندان نظام مواظب باشید در طرح مطالبات از دایره اخلاق خارج نشوید و در انتشار اخبار اصالت خبر و صحت آن همواره مد نظر شما باشد.
سالاری با بیان اینکه مسئولان قدر زحمات شما پرستاران صبور و پر تلاش را میدانند، اظهار داشت: سعی کنید در دام سیاسیون گرفتار نشوید چرا که حرفه پرستاری فارغ از کار سیاسی است و صرفا جنبه های انسانی مراجعین را در نظر بگیرید.
وی با بیان توضیحاتی درباره انتشار خبری غیر واقعی و کذب از قول خود در شبکه های اجتماعی عنوان داشت: برگزاری جشن روز پرستار با این کیفیت با همت ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جناب آقای دکتر محمدی محقق شد که از طرف همه شما از ایشان کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم.


در این آیین که با حضور مدیرکل دفتر ارتقا سلامت و خدمات بالینی وزارت بهداشت، رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، جمعی از پرستاران جنوب کرمان و … برگزار شد. از پرستاران نمونه جنوب کرمان تجلیل شدند.

 

تصاویر: محمدرضا براهام

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =