. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 25981 تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 تیر 1396 | 16:28 ب.ظ

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری:

بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی در جیرفت برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل، ظهر امروز ۱۵ تیرماه بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری در فرمانداری جیرفت برگزار شد.   دکتر واعظی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم استان کرمان […]

به گزارش سایت کنارصندل، ظهر امروز ۱۵ تیرماه بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با محوریت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان جیرفت و عنبرآباد با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری در فرمانداری جیرفت برگزار شد.

 

دکتر واعظی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم استان کرمان گفت: دولت تدبیر و امید، با کمک بخش خصوصی و بانک‌ها تمرکز خود را روی مناطق محروم و کم برخوردار گذاشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت با ابتکار استاندار در شهرستان جیرفت برگزار شد که این یک گام در راستای تمرکززدایی و یک راهکار برای جهش و توسعه مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

واعظی گفت: از مردم استان کرمان تشکر می‌کنیم که با مشارکت زیاد در انتخابات به ندای رهبر خود لبیک گفتند.

وی به جنس کابینه دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: اکنون رئیس‌جمهور به‌دنبال تشکیل کابینه تلاش است و باید توجه کرد که کابینه متعلق به همه ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کابینه دولت دوازدهم حزبی و گروهی نیست، این کابینه کارآتر و منسجم‌تر از دولت یازدهم خواهد بود، به این دلیل که از دستاوردهای دولت یازدهم استفاده خواهد کرد، هم‌چنین دولت دوازهم از تجربه‌های دولت پیش استفاده و نقاط ضعف آن را برطرف خواهد کرد.

واعظی ادامه داد: امروز با عنایات و کمک‌های مقام معظم رهبری و کمک مردم بسیاری از موانع برطرف شده و در دولت دوازدهم سیاست دولت یازدهم را ادامه خواهد داد، بطوری‌که مناطق کم‌برخوردار و مناطق مرزی را در اولویت کار قرار خواهد داد.

وی توسعه کشور را در توسعه همه استان‌ها و مناطق کشور دانست و گفت: باید موانع وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان برداشته شود تا مردم طعم این اقدام خوب را بچشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی منطقه جیرفت و عنبرآباد به توسعه دست پیدا می‌کند که بازارهای جهانی را شناسایی و محصولات کشاورزی خود را در بازارهای جهانی عرضه کنند.

واعظی بازار روسیه را یک فرصت برای ایران دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل روسیه با اتحادیه اروپا و تحریم این کشور از سوی آن‌ها، بازار روسیه یک بازار بسیار بزرگ و خوبی برای صادرات محصولات ایرانی است.

وی وظیفه دولت را بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذار دانست و گفت: زمانی منطقه جیرفت و عنبرآباد آباد می‌شود که محصولات آن به خارج از کشور صادر و ارز وارد این منطقه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه زیرساخت‌ها در استان کرمان سخن گفت و ادامه داد: ما کوشیدیم زیرساخت‌های استان توسعه یابد در عین حال به‌دنبال توسعه بیشتر زیرساخت‌های استان کرمان هستیم.

واعظی گفت: دولت تدبیر و امید، با کمک بخش خصوصی و بانک ها، تمرکز خود را بر روی مناطق محروم و کم برخوردار گذاشته است.

وی ادامه داد: امروز ۲۰۴۴ روستا به اینترنت متصل خواهند شد و به ۲۴ شهر نسل چهارم و ۶ شهر استان کرمان نیز tdft داده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این دولت در ۷۱۵۵  زیرساخت اینترنت، مخابرات و ITD سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسند.

واعظی با بیان این مطلب که ایجاد اشتغال در مناطق کشور یکی از اهداف اصلی دولت دوازدهم است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۰۲۴ روستای استان کرمان را به اینترنت متصل خواهیم کرد.

واعظی تصریح کرد: با اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری و برخورداری شهرها از اینترنت نسل سوم و چهارم اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کرمان خواهیم داشت.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =