. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 25994 تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 | 13:23 ب.ظ

اهالی شهرک انصارالمهدی جیرفت از آب لجن زده استفاده می کنند

به گزارش سایت کنارصندل، یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران ایجاد عدالت در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است لذا بر این اساس به افراد طبق پایین، مستضعفین و پابرهنه ها توجه ویژه ای شده است چنانچه حضرت امام رضوان الله علیه بارها در بیانات خود متذکر این امر شده اند که از […]

به گزارش سایت کنارصندل، یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران ایجاد عدالت در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است لذا بر این اساس به افراد طبق پایین، مستضعفین و پابرهنه ها توجه ویژه ای شده است چنانچه حضرت امام رضوان الله علیه بارها در بیانات خود متذکر این امر شده اند که از باب نمونه به چند جمله اشاره می کنیم؛ امام خمینی رضوان لله علیه می فرمایند: مستمندان، فقرا و دور افتاده ها، در صف مقدم جامعه هستند، همین ها و همین زاغه نشینان و همین حاشیه نشینان و همین محرومان بودند که این انقلاب را به ثمر رساندند، همین ها هستند که الان در جبهه ها مشغول به فداکاری هستند و در جای دیگری می فرمایند: فقرا و متدینین بی بضاعت، گردانندگان و برپا دارندگان انقلاب هستند و همچنین با پشتیبانی مردم مخصوصا طبقات محروم بود که پیروزی حاصل شد و دست ستمشاهی از کشور و ذخایر آن کوتاه گردید

بنابراین انقلاب ایران را می توان یکی از مصادیق بزرگ نهضت های مستضعفان به شمار آورد و صاحبان اصلی انقلاب نیز همان ها هستند.

بر اساس فرمایشات بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، توجه مسئولین در مرحله اول باید متوجه افراد طبقه پایین و حاشیه نشین ها باشد لذا بر آن شدیم به مشکلات یکی از شهرک های حاشیه ای شهرستان جیرفت بپردازیم که مردمان آن به سختی در حال گذراندن زندگی خود هستند.

شهرک انصار المهدی واقع در ورودی شهرستان جیرفت قریب به ۱۰ سال است که احداث شده است و در حال حاضر بالغ بر ۳۰ خانوار در آن زندگی می کنند اما متاسفانه از امکانات اولیه سالم و بهداشتی برخوردار نیستند.

قطع یقین یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهم ترین نیازهای ضروری هر انسانی آب آشامیدنی سالم است که این امر بزرگ ترین مشکل این شهرک است؛ در این زمینه یکی از افراد ساکن در این شهرک به خبرنگار شبستان گفت: آب این شهرک به وسیله موتور شهرداری به صورت مستقیم از زمین دریافت و بدون تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد؛ ساکنین مجبور هستند از آب لجن زده ای استفاده کنند که با استفاده از تانکرهای شخصی تهیه کرده اند.

اینگونه استفاده از آب دربردارنده مشکلات و مریضی های متعدد بهداشتی است که در صورت عدم توجه به این قضیه می تواند ضایعات زیادی برای کودکان، خانواده ها و سایر افراد در شهرستان ایجاد کند.

ضعیف بودن برق و نوسان آن یکی دیگر از مشکلاتی است که تعدای از اهالی شهرک به آن اشاره کردند و افزودند: ضعیف بودن برق موجب شده است تعدادی از وسایل منزل بسوزد بخصوص در فصل گرما مشکلات عدیده ای را برای ما بوجود آورده است.
به گفته ساکنین این شهرک، کم تریم فاصله میان تیر برق و منازل مسکونی ۴۰ متر است و حتی دیده می شود این فاصله به ۱۵۰ متر نیز می رسد.

یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهرک واگذار کردن کنتور برق مسکونی به قیمت تجاری است که در این زمینه یکی از اهالی شهرک گفت: ۲ سال پیش که جهت تهیه کنتور برق به اداره مربوطه مراجعه کرده است مبلغ ۲ میلیون تومان از وی اخذ شده است در حالی که قیمت تعرفه مسکونی ۷۵۰ هزار تومان بوده است.

در ادامه بازدید از شهرک چیزی که توجه ما را جلب کرد، جمع آوری زباله های شهرک در محلی نامناسب در وسط شهرک بود که در این زمینه تعدادی از ساکنین شهرک افزودند: هیچگونه همکاری توسط شهرداری وجود ندارد و ما مجبور هستیم زباله ها را در این مکان جمع آوری کنیم.

زمین و کوچه های خاکی شهرک انصارالمهدی بیشتر از هر چیزی به چشم می آمد اما شاید توجه کمتر مردم به این مسئله به این دلیل باشد که آنها مشکلات و مسائل حیاتی تری دارند که این مسئله را در اولویت های بعدی خود قرار می داد.

به گفته اهالی این شهرک متاسفانه هیچگونه روشنایی در شب در شهرک وجود ندارد و همین امر یکسری ناامنی هایی بوجود آورده است که موجب نگرانی خانواده های ساکن در شهرک انصارالمهدی شده است.

غلامعباس انجام شعاع رئیس اداره برق شهرستان در خصوص وضعیت برق رسانی به شهرک انصارالمهدی گفت: اداره برق شهرستان جیرفت جهت ارائه خدمات به این شهرک اعلام آمادگی می کند البته این در صورتی است که مشکلات سند خانه های این شهرک مرتفع شود لذا در این زمینه نیازمند تایید و حمایت شورای تامین هستیم و شورای تامین نیز در چارچوب وظایف خود می تواند به مسائلی بپردازد و آنان را مرتفع کند که مشکل قانونی نداشته باشد.

وی افزود: طی مکاتباتی که انجام دادیم متاسفانه مسئله برق رسانی به شهرک انصار المهدی مرتفع نشده است.

مشایخی رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان جیرفت هم در خصوص آبرسانی شهرک انصارالمهدی گفت: به دلیل هم سطح نبودن زمین شهرک انصارالمهدی با موتورهای آب اطراف این شهرک نمی توانیم آبرسانی را انجام بدهیم اما پمپ آبی را در نزدیکی پلیس راه در حال راه اندازی هستیم که مسئله آب را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه جهت راه اندازی موتور آب باید چند حلقه چاه حفر شود، افزود: بزرگ ترین مشکل ما جهت تحقق وعده آب کمبود بودجه است که در صورت تامین این بودجه پس از یک سال می توانیم عملیات آبرسانی را به اتمام برسانیم.

مسئولین مربوطه هرچند که نسبت به وضعیت این شهرک مطلع هستند و مردم به آنان رجوع کرده اند اما اتفاق قابل توجهی در این زمینه رخ نداده است لذا در این زمینه نظر چند تن از اهالی این شهرک را جویا شدیم که معتقد هستند: فارغ از هرگونه فرایند اداری، باید این وضعیت به پایان برسد چراکه کوتاهی در این زمینه می تواند منجر به فجایع انسانی ناخوشایندی شود.

همچنین در ادامه این افراد تاکید داشتند: اگر هرگونه مشکل حقوقی در خصوص این شهرک وجود داشته باشد دلیل نمی شوند که مردم قربانی آن شوند چراکه در حال حاضر سلامت مردم در این شهرک که بالغ بر ۳۰ خانوار هستند از هر چیزی مهم تر است لذا انتظار داریم مسئولین هر چه سریع تر نسب به مرتفع شدن مشکلات اقدام کنند.


به نظر می رسد علاوه بر وجود مشکلات اساسی مانند آب و برق آنچه قابل توجه و تامّل است، وجود مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری هایی است که اگر به آنان توجه نشود تهدیدی جدی برای مردم تلّقی می شود و از طرف دیگر وظیفه انسانی همه ما حکم می کند به تبعیت از حضرت امام رضوان الله علیه و جهت تحقق آرمان های انقلاب اسلامی که همان توجه به افراد طبق پایین است، این مسئله را جدّی بگیریم و بتوانیم در محضر ذات باری تعالی سر خود را با عزت بالا بگیریم

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 2 =