. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 27472 تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1396 | 08:24 ق.ظ

اختصاص ۳۲۰۰۰میلیارد ریال برای توسعه آبیاری تحت فشار کشور / سهم جنوب کرمان بیش از ۱۱۵میلیارد تومان

به گزارش‌ سایت کنارصندل، مهندس عباس زارع عصر یکشنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار شهرستان فاریاب، اظهار کرد: امسال ۱۹۰هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری تحت فشار مجهز می شوند. وی بیان کرد: یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی توسعه سامانه های نوین آبیاری است که با اجرای صحیح این طرح در […]

به گزارش‌ سایت کنارصندل، مهندس عباس زارع عصر یکشنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار شهرستان فاریاب، اظهار کرد: امسال ۱۹۰هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری تحت فشار مجهز می شوند.
وی بیان کرد: یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی توسعه سامانه های نوین آبیاری است که با اجرای صحیح این طرح در هر هکتار۴ هزار و ۴۰۰ مترمکعب اب صرفه جویی می شود.
وی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار حداقل ۳۰ درصد افزایش تولید و ۲۵ درصد کاهش سم، کود ونهادهای کشاورزی را به دنبال دارد.
مجری طرح ساماندهی نوین آبیاری کشور اظهار کرد: جنوب کرمان رتبه اول آبیاری تحت فشار را در کشور به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۴ درصد اعتبار اجرای ابیاری تحت فشار تخصیص یافته است، اظهار کرد: با توجه به عملکرد خوب این منطقه در زمینه توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار ۴۰ درصد اعتبارات جذب شده است که از متوسط کشوری بالاتر است.
مهندس وحدت برخورداری مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان هم گفت: امسال برای اجرای سیستم های ابیاری نوین منطقه جنوب کرمان۱۱۵۰میلیارد اعتبار برنامه ریزی شده است.
مهندس برخورداری با بیان اینکه ۲۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان به ابیاری نوین مجهز شده است که ۲۲ هزار هکتار این اراضی در دولت تدبیر و امید محقق شده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولتی به کشاورزان اعطا شد.
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: اجرای سیستم های نوین ابیاری یکی از مصدایق اقتصاد مقاومتی است لذا در جهت تحقق این شعار رهبری با تمام توان تلاش می کنیم.
مهندس برخورداری ضمن تقدیر از طرح همیاران آب استاندار کرمان، افزود: در زمینه مجهز شدن اراضی زراعی و باغی منطقه جنوب کرمان استاندار کرمان و رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با تمام توان از این بخش حمایت کرده اند.

 

نظرات بینندگان:

  1. سمنگل گفت:

    شرکت مهندسی آب خاک را با همین حرف ها اداره کردی و فاتحه اش را خواندی و تحت فشار هم همیشه اول بودیم و آخرش هم بی فشار شده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 19 =