. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 27701 تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 | 23:31 ب.ظ

کشت ۲۵۰۰ هکتار پیاز طرح استمرار در جنوب کرمان

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر رستگاری مدیر زراعت سازمان کشاورزی جنوب کرمان از کشت محصول پیاز طرح استمرار در سطح۲۵۰۰ هکتار از نیمه اول شهریور ماه در جنوب کرمان خبر داد‌ و گفت: در راستای سیاست های اجرائی پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی […]

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر رستگاری مدیر زراعت سازمان کشاورزی جنوب کرمان از کشت محصول پیاز طرح استمرار در سطح۲۵۰۰ هکتار از نیمه اول شهریور ماه در جنوب کرمان خبر داد‌ و گفت: در راستای سیاست های اجرائی پروژه های اقتصاد مقاومتی و برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی در سال زراعی۹۷-۹۶برای کشت محصول پیاز طرح استمرار در سطح ۲۵۰۰ هکتار و پیش بینی تولید به مقدار۱۲۰۵۰۰تن برنامه ریزی و همچنین در جهت بهینه سازی مصرف آب، زودرسی،توسعه کشت onion-set،نشاء و توسعه شبکه های آبیاری تحت فشار در اولویت برنامه قرار گرفته است.

وی بیان داشت: بدین منظور عملیات کشت با onion-set از ۵ شهریور ماه در شهرستان جیرفت و عنبرآباد اغاز گردیده و برابر ارزیابی های انجام شده از سطوح خزانه ها پیش بینی می شود تا پایان مهرماه عملیات اجرائی کاشت طبق برنامه تحقق یابد.
وی افزود با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سطح ملی توصیه می گردد کشاورزان عزیز به منظور تضمین ثبات بازار و تعادل عرضه و تقاضا در فصل برداشت از کاشت بی رویه خود داری و ضمن مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به عقد قرارداد کاشت اقدام نمایند.
دکتر رستگاری تصریح کرد :در جهت مدیریت، تنظیم تولید و عرضه مطابق برنامه در تقویم زراعی و دامنه زمانی توصیه شده حداکثر تا پایان مهر ماه نسبت به کاشت اقدام نمایند.
وی خاطر نشان کرد : برای جلوگیری از به گل رفتن محصول(بولتینگ) ناشی از شوک دمائی در مناطق سردسیر (محل خزانه ) و اواخر پاییز در مناطق دشت نسبت به جابجایی به موقع نشاء از مناطق سردسیری اقدام و از کاشت دیر هنگام محصول جدا خود داری فرمایند.
مدیر زراعت سازمان توصیه کرد به منظور استقرار مطلوب نشاء در زمین اصلی از صدمه دیدن نشاها در حین جابجایی و همچنین مصرف کود ازته پایه ممانعت بعمل آید.

نظرات بینندگان:

  1. ریبون گفت:

    بالاخره این همه سال کاشت کردیم ، نفهمیدیم مزرعه ما بی رویه بود یا توی برنامه ریزی شما بود . قیمت ها خوب شد تو برنامه شما بود و بد شد در بی رویه بوده است. بیایید همین آلان تکلیف من را روشن کنید که تو برنامه هستم یا توی بی رویه . کارمنداتون که زمین های کشت و صنعت را اجاره کاری می کنن توی کدومش هستند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =