. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 27822 تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1396 | 06:52 ق.ظ

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:

شورایی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در کنار شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل میشود

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در کنار شورای فرهنگ عمومی کشور ،شورای دیگری متشکل از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهیم داشت. موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شب گذشته در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان به لحاظ […]

به گزارش سایت کنارصندل، دکتر موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در کنار شورای فرهنگ عمومی کشور ،شورای دیگری متشکل از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهیم داشت.

موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شب گذشته در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان به لحاظ تمدن و فرهنگی که دارد میتواند انسان های مستعد و توانمندی به لحاظ فرهنگ و هنر به جامعه تحویل دهد.
وی افزود:هنر می تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی ، انسجام ملی ،بالندگی فکری ، افزایش سرمایه‌ اجتماعی و بسیاری از مقوله های دیگر کمک کند. برخی از بیماری ها با هنر درمان خواهدشد مانند بیماری روان پریشی که در برخی افراد هنر به درمان این بیماری کمک کرده است.
موالی زاده ضمن تعریفی از فرهنگ عمومی بیان کرد: فرهنگ عمومی پاسخ همگرا و همگون اعضاء یک جامعه نسبت به یک موضوع ،رویداد ویا یک مسئله می باشد.و فرهنگ عمومی را شناسنامه و هویت و پرچم یک جامعه معرفی کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: بایستی امور قابل پیش بینی با رویکرد مثبت را در جامعه افزایش داده و به صورت مستمر سرلوحه کار خود قرار دهیم. فرهنگ عمومی مهمترین موضوعی است که می تواند در دستور کار کسانی قرار گیرد که دغدغه رشد پایدار یک جامعه را دارند .

وی از ارائه یک طرح پیشنهادی از طرف شورای فرهنگ عمومی سخن گفت و افزود: یکی از موضوعات مهم فرهنگ عمومی فرهنگ کار و سخت کوشی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری و همه کسانی که دغدغه آن را دارند قرارگرفته است.اقتصاد مقاومتی با تقویت فرهنگ کار و مدیریت صحیح و بهینه مصرف انرژی و آب و توجه به استفاده از کالای باکیفیت ایرانی صورت می‌گیرد.

موالی زاده گفت: در کنار شورای فرهنگ عمومی کشور شورای دیگری متشکل از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه خواهیم داشت تا از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.و این مهم جز موارد ذکر شده در طرح پیشنهادی شورای فرهنگ عمومی کشور می باشد.

وی عنوان کرد:به هنر به عنوان یک مقوله راهبردی باید نگاه کرد و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دراین راه می توانند بسیار تأثیرگذار باشند .موالی زاده ضمن امیدواری ازکمک اصحاب فرهنگ و هنر در ساماندهی فرهنگ عمومی کشور گفت: به انجام کارهای جمعی خداوند کمک میکند و با کمک صاحبان هنر و اندیشه می توانیم این فرهنگ را در کشور به طور بهتری سامان دهیم و شاهد این باشیم که فرهنگ عمومی در سطحی قرار گیرد که شایسته کشورمان باشد.

وی در پایان ضمن بیان این موضوع که رویکرد شورای فرهنگ عمومی یک رویکرد اجتماعی است گفت:برای انجام هر امری در کشور باید فرهنگ سازی کنیم و پیوندی بین نخبگان فکری و اجرایی برقرار کرد که حاصل این پیوند یک حرکت بالنده در کشور شود.و نقش اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این راه را یک نقش جدی و راهبردی بیان کرد.

مژگان سنجری

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =