. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 28804 تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | 11:35 ق.ظ

زنگ آغاز هفته کتاب در هنرستان صدیقه کبری (س) شهر جیرفت نواخته شد

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز شنبه بیستم مهرماه۹۶، زنگ آغاز هفته کتاب جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت با حضور فرماندار جیرفت، نماینده استاندار در شورای فرهنگ عمومی جنوب استان، مدیر کل فرهنگ ووارشاد اسلامی جنوب کرمان ، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در محل هنرستان صدیقه کبری (س) شهر جیرفت نواخته […]

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز شنبه بیستم مهرماه۹۶، زنگ آغاز هفته کتاب جنوب استان کرمان در شهرستان جیرفت با حضور فرماندار جیرفت، نماینده استاندار در شورای فرهنگ عمومی جنوب استان، مدیر کل فرهنگ ووارشاد اسلامی جنوب کرمان ، معاون پرورشی آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در محل هنرستان صدیقه کبری (س) شهر جیرفت نواخته شد .

احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت گفت: والدین و آموزش و پرورش نقش اساسی و کلیدی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان بهترین راهکار برای توسعه فرهنگی جامعه است.

فرماندار جیرفت در ادامه عنوان کرد: نگاه فرهنگی مدیران نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج و سطح کمی وکیفی کتابخانه ها را بیشتر کند .

امینی روش افزود: نهادینه کردن عادت به مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان ، به معنای تلاش برای علاقه مندان کردن آن ها به مطالعه باید به عنوان یک برنامه روزانه مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

فرماندار شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود به ویژه در سازمان هایی مانند آموزش وپرورش می تواند در امر گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر واقع شود.

زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در جنوب کرمان نواخته شد

 

حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین با اشاره به شعار هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: آینده روشن با خانواده کتابخوان نقش مدارس و دانش آموزان در فرهنگ کتابخوانی را پررنگ تر می کند.

 

اسحاقی اظهارداشت: پایین بودن سرانه کتاب در کشور یک معظل بزرگ است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است، عنوان کرد: با آمدن فضای مجازی سرانه مطالعه کتاب پایین آمده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه باید در فضای مجازی سعی کنید از کتاب دیجیتال استفاده کنید افزود: جای دارد از مشارکت آموزش و پرورش در اجرای برنامه هفته کتاب و کتاب خوانی تقدیر نمود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 4 =