. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 30506 تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396 | 08:58 ق.ظ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت :

یک دستگاه آمبولانس به زندان جیرفت اهداء می شود

به گزارش کنارصندل، دکتر ایمان قاسم زاده طی نشستی با رئیس زندان جیرفت در حاشیه بازدید از این اداره اظهار داشت: دیدگاه جامعه پزشکی نسبت به زندانیان این است که زندانیان با افراد بیرون از زندان برای دریافت خدمت تفاوتی ندارند و حضور امروز هیئت رئیسه دانشگاه در بازدید از زندان جیرفت برای بررسی وضعیت این […]

به گزارش کنارصندل، دکتر ایمان قاسم زاده طی نشستی با رئیس زندان جیرفت در حاشیه بازدید از این اداره اظهار داشت: دیدگاه جامعه پزشکی نسبت به زندانیان این است که زندانیان با افراد بیرون از زندان برای دریافت خدمت تفاوتی ندارند و حضور امروز هیئت رئیسه دانشگاه در بازدید از زندان جیرفت برای بررسی وضعیت این محل و افزایش  تعاملات و همکاری های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای ارتقای سلامت زندانیان انجام شد.

وی با بیان اینکه وضعیت خوب زندان جیرفت نشان دهنده مدیریت متفاوت آن است، تصریح کرد: با توجه به اینکه افراد زندانی هم بخشی از جامعه ما هستند، ارائه هر خدمت و کمکی به آنها نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارد.

قاسم زاده با بیان اینکه همانطور که خود را در برابر سایر افراد جامعه مسئول میدانیم این مسئولیت را در برابر سلامت جسمی و روحی زندانیان هم احساس می کنیم، افزود: هر چند که مشکلات اقتصادی در تمام بخشهای کشور وجود دارد اما ما هم در حد توان دانشگاه برای رفع مشکلات زندانیان همکاری می کنیم.

وی با اشاره به لزوم اولویت بندی مشکلات زندان جیرفت که دانشگاه امکان همکاری برای رفع آنها را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام نیاز زندان جیرفت پزشکان متخصص اعصاب و روان، روانپزشک، روانشناس و دندانپزشک برای ویزیت بیماران و ارائه خدمت به آنها به صورت موردی همکاری لازم را خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به همکاری نیروی بهداشت و درمان دانشگاه با اداره زندان جیرفت در صورت ارجاع بیمار و یا درخواست خدمات درمانی عنوان داشت: خانواده زندانیان نیازمند با معرفی از سوی اداره زندان جیرفت از تخفیف پرداخت، هزینه تأمین دارو بهرهمند می شوند.

قاسم زاده با تأکید بر حضور کارشناسان بهداشت و روانشناس زندان در کارگاه های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای ارائه خدمات بهتر در زندان جیرفت افزود: با توجه به نیاز زندان جیرفت یک دستگاه آمبولانس و سه تخت بستری توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به این اداره اهدا میشود.

غلامرضا روشان رئیس زندان جیرفت در این بازدید اظهار داشت: بازدید اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از این زندان یک حرکت جهادی و انسانی قابل تقدیر است و این بیانگر تعامل خوب دانشگاه در همکاری با نهادهای مختلف منطقه است.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت زندان جیرفت فضای موجود کافی نیست و حضور پزشکان در زندان جیرفت خوب است، عنوان داشت: اعتبارات ما در بحث بهداشت محدود است، اگر به رفع مشکلات بهداشتی زندان توجه نشود این مشکلات گریبانگیر جامعه هم میشود.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + هجده =