. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 31595 تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 | 06:34 ق.ظ

پنجمین نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان جنوب کرمان با محوریت دانشگاه کارآفرین، در جیرفت برگزار شد

‍ به گزارش کنارصندل، پنجمین نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان جنوب استان با محوریت دانشگاه کارآفرین در محل دبیرخانه دائم این کارگروه مستقر در مرکز رشد جیرفت برگزار گردید.   در این جلسه ابتدا دکتر احمد مهدی پور رییس کارگروه با تاکید بر اهمیت کارآفرینی گفت :دانش و کارآفرینی مبنای اقتصاد روز دنیاست و امروز نسل […]

‍ به گزارش کنارصندل، پنجمین نشست کارگروه اقتصاد دانش بنیان جنوب استان با محوریت دانشگاه کارآفرین در محل دبیرخانه دائم این کارگروه مستقر در مرکز رشد جیرفت برگزار گردید.

 

در این جلسه ابتدا دکتر احمد مهدی پور رییس کارگروه با تاکید بر اهمیت کارآفرینی گفت :دانش و کارآفرینی مبنای اقتصاد روز دنیاست و امروز نسل چهارم دانشگاهها در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و ماباید نسلی را پرورش دهیم تا بتوانیم نیازهای آینده کشور را تامین نماییم،رییس هیئت امنای دانشگاه جاوید جیرفت بیان کرد دوران پشت میز نشینی و مشاغل دولتی به سر آمده و باید تلاش کنیم از قافله اقتصاد نوظهور عقب نمانیم.

سپس ذبیح الله سالخورده مدیر مرکز رشد جیرفت و دبیر کارگروه ضمن گزارش کاملی از عملکرد کارگروه گفت:متاسفانه در حوزه کسب و کار رتبه بسیار پایینی در دنیا داریم و این به دلیل آیتم های بسیار زیاد و دستورالعملهای دست و پاگیر و سختگیرانه دولتی است، سالخورده تاکید کرد: برای گرفتن مجوز کسب و کار جدید، حداقل چهار ماه بعضا تا چندین سال وقت نیاز است، سیستم اداری و بانکی پاسخگوی خواسته های اقتصاد مبتنی بر دانش نیست و باید نگرش اداری و بانکی اصلاح و به سمت کارآفرینی مبتنی بر دانش تغییر کند.

در ادامه دکتر احمد آئین رئیس مرکز تحقیقات جنوب کرمان اظهار داشت اعضاء هیئت علمی با کارآفرینی و شرکت داری بیگانه اند چرا که مشوقهای کار آفرینی و فناوری ترغیب کننده و تشویق کننده نیست وی ادامه داد: باید آموزشهای لازم در این زمینه انجام گیرد و مهارتها افزایش یابد این عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات از اعلام آمادگی زیرساختهای مرکز تحقیقات برای پژوهشگران و محققان و کارآفرینان به طور ویژه سخن گفت.

دکتر سعید برخوری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت و عضو کارگروه بیان کرد: عدم خود باوری در جنوب استان از نقاط آسیب پذیر است و اعلام کرد دانشگاه جیرفت با هیئت علمی جوان، با انگیزه و نخبه آمادگی ورود به صحنه اقتصاد دانش بنیان و کارآفرینی را دارد و تا کنون دو نوآوردگاه حوزه کسب و کار کشاورزی موفق را در جنوب برگزار کردیم، این استاد دانشگاه افزود: دانشگاه جیرفت آمادگی دارد تا نقطه وصل صنعت دانشگاه در جنوب استانبا هدف رفع نیازهای صنعتی باشد.
سپس دکتر فاطمه عسکری رییس دانشگاه پیام نور جیرفت ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این کارگروه گفت: باید همایش های تجلیلی از فناوران و نخبگان حوزه کسب و کار برگزار نماییم.

در ادامه این نشست مهندس مجید سلطانی نژاد معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب از اعلام حمایت تسهیلات ۴تا۶ درصدی به شرکتهای دانش بنیان گفت و سپس دکتر مهدی مظفری لقاء مسول کمیته های کار گروه اقتصاد دانش بنیان جنوب استان ضمن گزارش کاملی از نحوه تشکیل کمیته ها ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم اعتبارات پژوهشی جنوب استان را به دست نخبگان جنوب بسپاریم.

همچنین مهندس رقیه رستمی ابوسعیدی مسول خوشه کسب و کار گلخانه های جنوب استان، ضمن انتقاد از نحوه برگزاری بررسی چالشهای جنوب استان در مرکز استان بدون نخبگان جنوب گفت: باید مشکلات حوزه کسب و کار جنوب به دست نخبگان جنوب مرتفع شود وی ابراز امیدواری کرد سیستم آموزشی کارمند پرور و فارغ التحصیل پشت میز نشین باید اصلاح شود و آموزش کسب و کار برای نسلهای آینده را از مدارس شروع کنیم.

سپس مهندس عمار انجم روز رئیس ادراه نظارت اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، با تشریح مشکلات حوزه معماری و شهرسازی گفت ما باید بانک جامع نخبگان و اصحاب فکر حوزه عمران و معماری را راه اندازی و چالشهای این حوزه را برای خلق ایده به دست آنها بسپاریم.

در ادامه این نشست خانم مهندس هانیه مهدی پور نماینده اتاق بازرگانی و دبیر انجمن فرش جنوب کرمان با اعلام پشتیبانی و حمایت اتاق بازرگانی از حوزه کسب و کار و کارگروه اقتصاد دانش بنیان به هم اندیشی پایان داد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هشت =