. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 35248 تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اسفند 1397 | 17:09 ب.ظ

همایش بزرگ حافظان انفال در جنوب کرمان برگزار شد

به گزارش کنارصندل، صبح امروز یکشنبه ۱۲اسفندماه ۹۷ همایش بزرگ حافظان انفال جنوب کرمان در شهرستان رودبارجنوب برگزار شد.   خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ظهر امروز در همایش حافظان انفال در جنوب کرمان با بیان اینکه حال منابع طبیعی در کشور خوب نیست، اظهار داشت: در سال ۹۷ و ۹۸ به […]

به گزارش کنارصندل، صبح امروز یکشنبه ۱۲اسفندماه ۹۷ همایش بزرگ حافظان انفال جنوب کرمان در شهرستان رودبارجنوب برگزار شد.

 

خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ظهر امروز در همایش حافظان انفال در جنوب کرمان با بیان اینکه حال منابع طبیعی در کشور خوب نیست، اظهار داشت: در سال ۹۷ و ۹۸ به اذن رهبری از منابع صندوق توسعه ملی کشور در منابع طبیعی برخوردار شدیم.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه تکلیف برای همه مردم و مسؤولان روشن است و باید کاری کنیم حال منابع طبیعی خوب شود، عنوان کرد: در بندرعباس و بشاگرد ۱۱ میلیارد تومان خیران برای ۹ پروژه هزینه کردند و ما باید قدردان مردم باشیم.

 

وی با بیان اینکه مردم به صورت منطقه‌ای از زمین منابع طبیعی استفاده کنند و نباید موجب نابودی آن شوند‌، عنوان کرد: در کشور زمین‌خواری داریم و متاسفانه بعضی از آنها دولتی و با استفاده از موقعیت شغلی است.

 

آقایی با بیان اینکه رسانه‌ها و صدا و سیما به روستاها بروند تا دیگران ببینند زندگی در روستاها چه امیدی در آن است، بیان داشت: ما در سال آینده روستا به روستا و شهر به شهر طرح کاداستر را تمام می‌کنیم و تکلیف مردم روشن می‌شود.

 

دکتر احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در این آیین، اظهارداشت: جنوب کرمان توانسته اراضی دولت و مستثنیات را به خوبی حفاظت کند.

 

وی تصریح کرد: در شهرستان های جنوب کرمان بیش از ۸۰ درصد اراضی بنام دولت است که می طلبد نسبت به اراضی مردم چاره ای اندیشیده شود.

 

دکتر حمزه با بیان اینکه شعبه حقوقی برای رسیدگی به مشکلات مردم راه اندازی شود، افزود: چرا که فاصله زیادی از جنوب به مرکز استان است و مردم با رفت آمد مشکل دارند و باید مسافت زیادی را طی کنند که در این مسیر خطرات زیادی آنها را تهدید می کند.

 

دکتر محمدحسن کردستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در همایش حافظان انفال جنوب کرمان گفت :منطقه جنوب کرمان با مساحتی بالغ بر سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار دارای دو ناحیه رویشی ایران تورانی و خلیج عمانی است

 

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان رتبه یازدهم را در بین ۳۳ اداره کل منابع طبیعی سراسر کشور به لحاظ سطح اراضی ملی تحت مدیریت را به خود اختصاص داده است

 

دکتر کردستانی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست های اصول ۴۴ و ۵۰ قانون اساسی ، فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها کار گروه های متعددی تشکیل شد از همه مهمتر کارگروه تثبیت دولت با رویکرد کاداستر است

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای تحقق اهداف کارگروه تثبیت مالکیت دولت با رعایت حقوق مردم به عنوان مستثنیات با تعاملی سازنده با مجموعه دستگاه های اجرایی بویژه قضایی با محوریت شورای حفظ حقوق بیت المال استان موفق شدیم جنوب کرمان را به عنوان پایلوت تثبیت مالکیت دولت با رویکرد کاداستر معرفی کنیم.

 

بصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان ، اظهارداشت: اموال پشتوانه نظام اسلامی است از ان محافظت کنیم.

 

وی با بیان اینکه بی تفاوت بودن نسبت به اموال همه ما را گریبانگیر می کند،گفت: حفظ اموال عمومی نیاز به برخورد قانع دارد که با همکاری و همراهی همدیگه می توانیم آن را عملی کنیم.

 

بصیری عنوان کرد: مدیریت در تصرف انفال باید دست آدم کاردان و لایق باشد چرا که این یک حیطه مهم و ضروری است که باید دست آدم لایق باشد.

 

فرود رفعتی فعال و دوستدار محیط زیست نیز برای دقایقی پشت تریبون قرار گرفت و نابودی اکوسیستم طبیعی جنوب کرمان بواسطه خشک شدن تالاب جازموریان و هلیل رود را به مسؤلان و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد و از مسؤلان خواست تا حقابه زیست محیطی و حقابه کشاورزی رها سازی شود.

 

وی در پایان سخنان خود، فریاد زنده باد هلیل سر داد که با تشویق مردم همراه شد.

 

گفتنی است در پایان این نمایش از همیاران منابع طبیعی تقدیر شد.

تصاویر: اسما انصاری

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =