. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 35911 تاریخ انتشار : دوشنبه 5 فروردین 1398 | 01:27 ق.ظ

جشن های نوروزی بُندری دوساری در حال برگزاریست/ دوساری نگین جنوب کرمان

به گزارش کنارصندل، به همت شهرداری دوساری، جشن های نوروز۹۸ شب های بُندری دوساری،  با برنامه های شاد و متنوع شامل تئاتر، شعبده بازی، برنامه ویژه کودکان و خوانندگان مطرح جنوب استان تئاتر گروه آنارام و با اجرای محمدحسین اسدی مجری طناز و توانمند استان کرمان در بُندر تفریحی و گردشگری دوساری در حال برگزاری […]

به گزارش کنارصندل، به همت شهرداری دوساری، جشن های نوروز۹۸ شب های بُندری دوساری،  با برنامه های شاد و متنوع شامل تئاتر، شعبده بازی، برنامه ویژه کودکان و خوانندگان مطرح جنوب استان تئاتر گروه آنارام و با اجرای محمدحسین اسدی مجری طناز و توانمند استان کرمان در بُندر تفریحی و گردشگری دوساری در حال برگزاری است.

 

این جشن بزرگ همچون سال گذشته با حضور بی نظیر و چند هزار نفری مردم در تفرجگاه و منطقه گردشگری بُندری دوساری برگزار میشود.

 

مجید داوری شهردار دوساری ضمن تشکر از مسؤلین، اعضای شورای اسلامی شهر دوساری و مردم گفت: همه تلاش همکارانم در مجموعه شهرداری این بود که فضایی شایسته برای مهمانان نوروزی ایجاد کنیم.

وی ضمن اشاره به نجابت و مهمان نوازی مردم دوساری افزود: با توجه به اینکه دوساری شهر پایلوت گردشگری معرفی شده در آینده شاهد توسعه و گسترش این منطقه خواهیم بود.

 

آبشار زیبای دوساری در چهل کیلومتری جنوب شرق جیرفت و در مسیری منتهی به کهنوج در شهر دوساری واقع است و در فصل بهار منظره جالبی دارد. تلفیقی از کویر و کوه در مناطق روستایی استان کرمان جاذبه های طبیعی شگرفی را بویژه در ییلاق ها به نمایش گذاشته است. جوشش آب از لا به لای سنگهای آهکی، پدیده آورنده این جریان است. در فصل های پر باران حرکت آب بر سطح ارتفاعات و ریزش آن از دماغه این کوه، خط سبزی از جلبک ها و گلسنگ ها را در مسیر آب این آبشار، به تصویر می کشد که به واقع دیدنی و جذاب است.

 

به علت خشکسالی آبشار در ماههای محدودی آب دارد و بقیه سال تنها آثار آن باقی است. از جمله این این روستاها می توان به شهر دوساری با کوه های آهکی و باغ های مرکبات و بهارنارنج اشاره کرد که به واقع دیدنی و خاطره انگیز است. قدمگاه منتسب به حضرت سلیمان (ع) در این منطقه قرار دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =