. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 38426 تاریخ انتشار : جمعه 4 مرداد 1398 | 22:24 ب.ظ

نماز جمعه جیرفت به روایت تصاویر و به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه انقلاب اسلامی

به گزارش کنارصندل و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: از جمله نکات مهم تقوا در خانواده اعتماد داشتن اعضای خانواده به یکدیگر است و عدم اعتماد بین اعضای خانواده موجب جهنمی شدن کانون خانواده خواهد شد. وی تصریح کرد: عوامل تقویت پایه‌های اعتماد در […]

به گزارش کنارصندل و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت اظهار داشت: از جمله نکات مهم تقوا در خانواده اعتماد داشتن اعضای خانواده به یکدیگر است و عدم اعتماد بین اعضای خانواده موجب جهنمی شدن کانون خانواده خواهد شد.

وی تصریح کرد: عوامل تقویت پایه‌های اعتماد در خانواده شامل تعهد در راستگویی و صداقت داشتن و اعتقادات مشترک و خصوصاً مسائل دینی است و نقش زنان در ایجاد روحیه‌ اعتماد و آرامش نقشی بی‌بدیل است و زن در محیط خانواده باید مایه آرامش شوهر و فرزندان باشد.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه از مهمترین شاخصه‌های نماز جمعه ایستادگی در کنار جریان انقلابی و تبیین نکات و ویژگی‌های انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: از جمله شاخصه‌های انقلاب اسلامی، بررسی منظومه‌ فکری امام خامنه‌ای است و در منظومه‌ فکری ایشان بحث عدالت یک هدف برای نظام اسلامی است و در نظام غیر دینی رسیدن به پیشرفت و توسعه هدف است حتی اگر این توسعه و پیشرفت به اختلاف طبقاتی مُنجر شود.

سعادت‌فر گفت: در منظومه فکری رهبری، توسعه و پیشرفت مقدمه‌ رسیدن به عدالت است و اگر توسعه و پیشرفت منتهی به عدالت نشود، مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی عنوان داشت: مشروعیت مدیران نظام جمهوری اسلامی از جمله بخشدار، فرماندار، استاندار، وزیر، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه برگرفته از مشروعیت الهی است و در نظام غیردینی تنها عامل مشروعیت، رأی مردم است و در نظام دینی حق حاکمیت فقط با خداست.

سعادت‌فر یادآور شد: انسان‌ها در نظام ولایی، عاقبت بخیر خواهند شد ولو اینکه در اعمال و رفتارش نواقصی باشد و انسان‌ها در نظام غیر ولایی عاقبت بخیر نمی‌شوند ولو اینکه اعمال و رفتار صحیح داشته باشد و اگر که مدیران جامعه‌ ما بدانند مشروعیت آنها از ناحیه خداست و ولی فقیه به آنها اختیاراتی تفضُّل کرده است در همان اختیارات قانع می‌مانند و در حوزه اختیارات خود به بهترین خدمت به جامعه می‌پردازند.

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 15 =