. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 38592 تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 | 22:05 ب.ظ

اسحاق توانایی به عنوان مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت انتخاب شد

به گزارش کنارصندل و نقل از جیرفت من: جلسه هم اندیشی و تعیین رابط کانون های خادمیاری شهرستان جیرفت در محل مسجد ولیعصر (عج) این شهر با قرائت آیات نورانی قرآن کریم و سلام و قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) برگزار شد. در این مراسم، ماشاءالله حیدری جانشین مسئول کانون مرکزی خادمیاران شهرستان جیرفت […]

به گزارش کنارصندل و نقل از جیرفت من: جلسه هم اندیشی و تعیین رابط کانون های خادمیاری شهرستان جیرفت در محل مسجد ولیعصر (عج) این شهر با قرائت آیات نورانی قرآن کریم و سلام و قرائت صلوات خاصه امام رضا(علیه السلام) برگزار شد.

در این مراسم، ماشاءالله حیدری جانشین مسئول کانون مرکزی خادمیاران شهرستان جیرفت بیان داشت: با توجه به درخواست های مردم از آستان قدس رضوی مبنی بر افتخار خادمی حرم مطهر به آنها، بر این اساس طی حکمی از طرف حضرت آقا به تولیت سابق آستان قدس رضوی تصمیم بر این شد که در امر توسعه، ترویج و همچنین خدمتگزاری به محرومین قدم های گسترده ای برداشته شود که بحمدالله در سطح کشور عملی شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف از توسعه خدمت که مدنظر آقاست، بهره مندی زائرین و مجاورین بویژه مستمندان و مستضعفان از فرصت زیارت می باشد.حیدری گفت: بر همین اساس تا کنون در سطح شهرستان برنامه هایی را داشته ایم و از سال ۹۵ تا کنون و بیشترین ثبت نامی ها در سال ۹۷ در شهرستان جیرفت صورت گرفته و بالاترین رتبه خادمیاری را داشته است که چیزی بیش از ۹۰۰ خادمیار در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۶۶ نفر مرحله گزینش آنها به اتمام رسیده و مابقی هم برای تعیین صلاحیت در دستور کار هستند.

وی همچنین اسحاق توانایی را که چند روزی است از طرف دفتر نمایندگی آستان قدس کرمان انتخاب شدند را معرفی و عنوان داشت: که ان شاءالله با این انتخاب، عاشقان حضرت همگی هدفمان خدمتگزاری بیشتر باشد.

اسحاق توانایی مسئول کانون مرکزی خادمیاران رضوی شهرستان جیرفت نیز در این مراسم اذعان کرد: درخواست آستان قدس رضوی این است که کارها و فعالیت های خادمیاران انجام و در راستای محرومیت زدایی پیگیری شود. که شایسته است از مسئول قبلی کانون مرکزی آقای سید حسام حسینی تشکر کنم.

توانایی در ادامه گفت: از لیست ۹۱۶ نفر، ۳۶۶ نفر خادمیار فعال که کارهای تعیین صلاحیتشان انجام شده و آنها را می شناختیم برای پیشبرد هدف متعالی محرومیت زدایی در این جلسه دعوت کردیم.

وی تصریح کرد: ان شاءالله با شکل گیری کانون مرکزی شهرستان باید برنامه ریزی دقیقی برای تشکیل چهار کانون محله ای در مساجد با هدف محرومیت زدایی و کمک از خیرین بتوانیم خدمت شایسته ای را انجام دهیم.

سید میثم حسینی مسئول کانون تعلیم و تربیت نیز گزارش مفصلی از فعالیت خادمیاران بویژه در دهه کرامت از شهرستان جیرفت تا شهرهای جنوبی فاریاب، منوجان، قلعه گنج و رودبار جنوب ارائه داد و در ادامه افزود: این جلسه که به طور رسمی با حضور آقای اسحاق توانایی مسئول کانون مرکزی تشکیل شده مقارن است با شب شهادت آقا امام جواد میوه دل امام رضا (علیه السلام) که به فال نیک می گیریم و ان شاءالله دری باشد برای خدمت بیشتر بویژه به محرومین.

حسینی در ادامه گفت: کانون تعلیم و تربیت در راستای کمک به و خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت به صورت رایگان برای دانش آموزان منطقه در دروس پایه کلاس برگزار کرده و در تابستان هم طرح تابستانی مدرسه رضوی را داریم که معلمین با پیگیری از کارشناس پایه شان در آموزش و پرورش بتوانند در این امر نسبت به محرومین کمک کنند.

شایان ذکر است در پایان جلسه مسئول تعدادی از کانون های تخصصی شهرستان از بین افراد شرکت کننده در جلسه تعیین شد.

نظرات بینندگان:

  1. حسین فاریابی گفت:

    سلام و خدا قوت جناب اقتداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 13 =