. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 39174 تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 | 23:23 ب.ظ

تماس های غیرضروری، سرعت ارائه خدمات پلیس ۱۱۰ را کاهش می دهد

به گزارش کنارصندل، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت، با اشاره به افزایش ۱۱۴ درصدی تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: تماس های غیرضروری، سرعت ارائه خدمات پلیس ۱۱۰ را کاهش می دهد. سرهنگ رضا محمدرضایی مهمترین فلسفه تشکیل پلیس ۱۱۰ را ایجاد ارتباط آسان، سریع و مطمئن در راستای کمک […]

به گزارش کنارصندل، فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت، با اشاره به افزایش ۱۱۴ درصدی تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: تماس های غیرضروری، سرعت ارائه خدمات پلیس ۱۱۰ را کاهش می دهد.

سرهنگ رضا محمدرضایی مهمترین فلسفه تشکیل پلیس ۱۱۰ را ایجاد ارتباط آسان، سریع و مطمئن در راستای کمک رسانی و ارائه خدمات انتظامی، ترافیکی، امنیتی به شهروندان و رعایت عدالت در ارائه خدمات انتظامی برشمرد و افزود: مرکز فوریت های پلیس۱۱۰ در بدو امر به منظور رسیدگی به نیازهای فوری شهروندان تشکیل و راه اندازی شد، اما رفته رفته به واسطه اقدامات و خدمات خوبی که به شهروندان ارائه کرد، تعداد تماس های واصله به این مرکز و همچنین ابعاد و تنوع آن، روز به روز گسترش یافت.

وی با بیان اینکه رشد تماس های تلفنی مردم با سامانه ۱۱۰ ناشی از افزایش اعتماد و اقبال عمومی نسبت به عملکرد ماموران است، گفت: در عین حال از شهروندان تقاضا داریم از تماس غیر ضروری با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰بپرهیزند چرا که ممکن است در همان زمان، شهروندی در یک مکان دیگر نیازمند حضور به موقع پلیس برای پیشگیری از وقوع حادثه و یا جرم باشد.

سرهنگ محمدرضائی بیان داشت: افزایش ابعاد و تنوع تماس های واصله به این مرکز تا حدود بسیار زیادی روند منطقی دارد، لیکن افزایش کمیت این تماس ها بنابر دلایل مختلفی از روند منطقی پیروی نمی‌کند؛ به عنوان مثال بسیاری از تماس های واصله به این مرکز یا مرتبط به این مرکز نبوده و یا غیر فوریتی و غیر ضروری می باشند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که برخی تماس های غیر فوریتی و غیرمرتبط سبب اشغال خطوط این مرکز منجر به تأخیر در حضور به موقع ماموران در محل حادثه می‌شود، گفت: تماس های غیر ضروری و غیر فوریتی ماموران را عوض رسیدگی به موارد مهم تر ، درگیر این گونه تماس ها می کند که این امر باعث کاهش سرعت ارایه خدمات به شهروندان می شود.

وی در این رابطه تصریح کرد: فروش مواد مخدر در دید عموم ، تصادف های فوتی و جرحی و ایجاد مزاحمت از جمله موارد فوریتی و اختلافات خانوادگی ،اختلافات ملکی، اختلاف حساب، کلاهبرداری، عدم پرداخت نفقه و تصادفات خسارتی از جمله موارد غیر فوریتی هستند.

سرهنگ محمدرضایی همچنین یادآور شد: شهروندان می توانند در خصوص مسائلی همچون خشونت های مستمر خانگی و مشاوره خانواده با اورژانس اجتماعی یا همان۱۲۳تماس بگیرند. فرمانده انتظامی جیرفت در پایان اظهار امیدواری کرد: شهروندان می توانند با مدنظر قرار دادن و همچنین آموزش این موارد به خانواده، دوستان و آشنایان، پلیس را جهت ارائه خدمات کیفی مناسب تر به شهروندانی که نیاز به حضور فوری پلیس ۱۱۰ دارند، یاری کنند.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =