. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 40004 تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | 14:51 ب.ظ

رییس اتاق بازرگانی کرمان:

شهرستان جیرفت با آن همه ظرفیت هنوز اداره استاندارد ندارد

رییس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن استان کرمان بیان کرد: اگر کالای استاندارد لازم را نداشته باشد و صادر شود، بازارهای ما در خارج از کشور دچار آسیب می‌شوند و متاسفانه برخی از بازارها جهانی را از این بابت از دست داده‌ایم و اگر استاندارد را چشم سوم بدانیم لذا باید مورد وثوق طرفین […]

سیدمهدی طبیب زاده

رییس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن استان کرمان بیان کرد: اگر کالای استاندارد لازم را نداشته باشد و صادر شود، بازارهای ما در خارج از کشور دچار آسیب می‌شوند و متاسفانه برخی از بازارها جهانی را از این بابت از دست داده‌ایم و اگر استاندارد را چشم سوم بدانیم لذا باید مورد وثوق طرفین باشد و حتما استاندارد نباید سلیقه‌ای رفتار کنند و براساس مستندات جهانی رفتار کنند.

به گزارش کنارصندل و به نقل از ایسنا “مهدی طبیب‌زاده” پیش از ظهر امروز ۲۰ مهرماه در آئین تقدیر از واحدهای تولیدی نمونه استان کرمان و گرامیداشت روز جهانی استاندارد گفت: ما باید با استاندارد آسوده خاطر باشیم اما انتظارات مردم و مطالبات آنها به تقویت استاندارد کمک می‌کند.

وی بیان کرد: اگر کالای استاندارد لازم را نداشته باشد و صادر شود، بازارهای ما در خارج از کشور دچار آسیب می‌شوند و متاسفانه برخی از بازارها جهانی را از این بابت از دست داده‌ایم و اگر استاندارد را چشم سوم بدانیم لذا باید مورد وثوق طرفین باشد و حتما استاندارد نباید سلیقه‌ای رفتار کنند و براساس مستندات جهانی رفتار کنند.

رییس اتاق بازرگانی، کشاورزی، صنایع و معادن استان کرمان عنوان کرد: صادرکنندگان انتظار دارند اگر می‌خواهیم مورد ارزیابی قرار گیرند نباید سلیقه‌ای و منطقه‌ای ارزیابی‌ها شوند.

وی با تاکید برآنکه استاندارد باید قدرت رقابت را در کشور افزایش دهد، بیان کرد: همه جنبه‌های افزایش رقابت متوجه استاندارد نیست و باید برای افزایش قدرت رقابت اقدامات تصریح کننده صورت گیرد برخی از استانداردها لازم نیست و چه ضرورتی دارد که وقت و هزینه‌ای برای این مهم صرف کنیم لذا باید موارد اضافی حذف شوند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: دو سازمان در حال حاضر از کالاهای صادراتی نمونه برداری می‌کنند و این دو سازمان اگر با یکدیگر هماهنگ باشند و یک نمونه برداری انجام دهند؛ زمان و هزینه را کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی معین اقتصادی شهرستان جیرفت است، اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان جیرفت با آن همه ظرفیت هنوز اداره استاندارد وجود ندارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =