. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 40007 تاریخ انتشار : دوشنبه 22 مهر 1398 | 08:02 ق.ظ

نماینده مردم جنوب کرمان:

مهمترین گام برای توسعه جنوب کرمان، تشکیل استان کرمان جنوبی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به نظر می رسد صندوق بیمه محصولات کشاورزی وظیفه حمایتی خود را کاملاً فراموش کرده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد حمزه در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۱مهرماه) نطق میان دستور خود را قرائت کرد. متن نطق میان نماینده مردم کهنوج، منوجان، […]

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: به نظر می رسد صندوق بیمه محصولات کشاورزی وظیفه حمایتی خود را کاملاً فراموش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد حمزه در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۱مهرماه) نطق میان دستور خود را قرائت کرد.
متن نطق میان نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:
باسمه تعالی
سلام و درود به پیشگاه قطب عالم امکان، صاحب الزمان(ع)، شهدا و امام شهدا و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق روز افزون برای تمام خدمتگزاران ملت. با سلام به ملت بزرگ ایران به ویژه مردم جنوب کرمان.
اربعین چشمه جوشان عشق و ایثار است و عاشقان این چشمه فیض حق و حقیقت تا ابد از آن سیراب خواهند شد. ایستادگی و حق‌خواهی حسین (ع) برای همیشه طنین هیهات من الذله در گوش جهان و ملت‌های آزاده نجوا خواهد کرد و به همه انسان‌ها در همه زمان‌ها، مکان ها و به ویژه به شیعیان و دوستداران حضرتش یادآور خواهد بود که مرگ با عزت بهتر از زندگی ذلت بار در سایه ظلم و ستم است.
سلام و درود خدا و ملائک او بر خالقان عاشورا و اربعین حسین (ع) و یارانش و سلام و درود بر رهروان اربعین به ویژه آنان که این روزها با دلی مالامال از عشق حسین (ع) در پیاده روی اربعین حضور دارند. ان شاء الله همگی آنان به سلامت به کشور بازگردند.
ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین و ایام حزن و اندوه پایان سفر از تمامی خدمتگزاران زائران اباعبدالله الحسین(ع)نهایت تقدیر و تشکر را به عمل می آورم.
از ملت مسلمان عراق به دلیل پذیرایی جانانه از زوار و نمایش خیره‌کننده‌ای از عشق به سرور و سالار شهیدان نهایت سپاسگزاری را دارم.
ترور و عروج شهادت‌گونه جانباز و آزاده شهردار یکی از شهرهای حوزه انتخابیه اینجانب در شهرستان قلعه گنج را به عموم مردم جنوب کرمان به ویژه مردم شریف قلعه گنج و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از همه عوامل دخیل در تأمین امنیت می‌خواهم با تمامی مخلان نظم و امنیت جامعه در اسرع وقت برخورد لازم را به عمل آورند.


و اما جناب آقای حسن روحانی ریاست محترم جمهور؛
جنوب کرمان با وسعتی معادل ۴۰ هزار کیلومتر مربع از بسیاری از استان‌های کشور بزرگتر بوده و یکی از قطب های اصلی کشاورزی کشور است، سرانه مصرف هر ایرانی از تولیدات جنوب کرمان بیش از ۵۰ کیلوگرم است که مایه افتخار مردم مظلوم کرمان بوده که حاصل دسترنجشان زینت بخش سفره مردم است.
اما چه بگوییم که این منطقه علیرغم حجم عظیم تولید، به دلیل نابه سامانی تولید و عرضه و مدیریت نادرست در حال و گذشته هنوز عنوان محروم ترین نقطه کشور را یدک می‌کشد. هر چند روند توزیع در منطقه ما غالباً سنتی است که این امر را نیز حاصل کم توجهی مسئولان و مدیران ارشد کشور است اما به لطف شرایط خدادادی، همت و تلاش مردم سختکوش این دیار، سالانه ۵ میلیون تن انواع محصولات در این منطقه تولید می شود.
اما متأسفانه به دلیل نبود برنامه مدون برای رفع محرومیت از جنوب کرمان و نبود برنامه‌ای جامع برای توسعه جنوب کرمان فاصله این مناطق از مناطق توسعه یافته کشور روز به روز در حال افزایش است.

آقای رئیس جمهور؛
اولین و مهمترین گام برای تغییر شرایط و حرکت مناسب تر در مسیر توسعه در جنوب کرمان استقلال نواحی جنوبی کرمان و تشکیل استان کرمان جنوبی است. استان کرمان پهناورترین استان کشور است و فاصله شمالی‌ترین نقطه تا جنوبی‌ترین نقطه آن حدود ۹۰۰ کیلومتر است.
جنوبی‌ترین نقطه آن در شهرستان قلعه گنج از مرکز استان حدود ۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد. این بعد مسافت همراه با نبود زیرساخت ها و به ویژه راه ارتباطی مناسب مانع اعمال صحیح مدیریت و توزیع مناسب منابع در جنوب کرمان می شود، اگر می خواهید مردم مظلوم و محروم جنوب کرمان را یاری کنید بسم الله. اولین گام استقلال مدیریتی منطقه است. وزارت کشور را موظف کنید تا هر چه سریعتر لایحه تقسیم استان کرمان و ایجاد استان کرمان جنوبی را تهیه و تقدیم کند.

آقای رئیس جمهور؛
در دو سفر قبلی هیأت مدیره به کرمان گفتیم که مردم کرمان با دو مشکل اساسی در کنار محرومیت دست و پنجه نرم می کنند، نخست نداشتن اسناد مالکیت اراضی و دومی چاه های بدون پروانه، بارها با مسئولان وزارتخانه مربوطه جلسه برگزار شد اما مشکل کماکان باقیمانده است.
به عرضتان رساندم که اغلب اراضی مردم حتی اراضی ارثی چند ساله آنها، اراضی در شهر و روستا و اراضی کشاورزی به دلیل کم کاری مسئولان دولتی و عدم اطلاع رسانی به سمت دولت درآمده و بخش بزرگی از مردم مالک ملک خویش نیستند، چرا چنین ظلمی را در حق مردم روا می دارند، چرا با وجود پیگیری های مکرر این ظلم آشکار را از گردن ما برنمی دارند.


در سفر استانی سال گذشته معاونت محترم پارلمانی دولت آقای امیری را مأمور تشکیل کارگروهی برای رفع این مشکل کردید اما حتی یک جلسه نیز توسط این کارگروه تشکیل نشده است.
با احداث سدی بر روی رودخانه حوزه انتخابیه اینجانب حقابه زیست محیطی و حقابه کشاورزان منطقه جنوب کرمان را قطع کردند و مردم در اراضی موروثی چند هزار ساله خویش ناچار به حفر چاه شدند، اکنون نه پروانه چاه ها را صادر کرده و نه سوخت مردم را تأمین می کنند و پا بر حلقوم مردم کشاورز محروم و مظلوم منطقه نهادند و میخواهند زندگی آنها را از دستشان بگیرند. در کدام منطقه ای مردم محروم در حد قوت لایموت با روش‌های سنتی کشاورزی و دامپروری نان خود را درمی آورند و روزگار می گذرانند، آیا عدالت است که پا بر خرخره مردم مظلوم نهاده و آنها را دریافت حداقل حقوق خود که سوخت است آن هم برای تولید در سال رونق تولید محروم ساخت. چه کسی مسئول این چاه‌های بی پروانه است، مردم یا مسئولان وزارت نیرو؟

آقای رئیس جمهور؛
در سال رونق تولید ۲۵ درصد سهمیه سوخت چاه‌های کشاورزی پروانه‌دار را نیز کاهش دادند که این امر به معنای کم شدن ۲۵ درصد سطح کشت و کاهش ۲۵ درصدی تولید است. آیا این امر به معنی مدیریت جهادی در سال جنگ اقتصادی است، این چه مدیریتی است که ۷۰ پمپ بنزین در جنوب کرمان را نمی‌توانند یا نمی‌خواهند کنترل کنند، آیا حاضرند به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت پا بر خرخره هزاران کشاورز مظلوم و محروم بگذارند و وادارشان کنند از بازار قاچاق سوخت، سوخت مورد نیاز خود را تأمین کنند. الله اکبر از این مدل تدبیر و مدیریت.


سخنی با وزیر آموزش و پرورش؛
برخورد دوگانه و تبعیض‌آمیز در جذب سرباز معلم، حق التدریسان و پیش دبستانی در استان کرمان نسبت به استان های همجوار چیست؟ چرا باید حق فرزندان جنوب کرمان که در بدترین شرایط به سر می برند به دلیل اهمال مسئولان گذشته و حال پایمال شود، لطفاً دستور رفع مشکل را صادر کنید.


آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی؛
هزینه کاشت امسال بسیار گران بود و اگر از هم اکنون به فکر صادرات محصولات جنوب نباشید قطعاً امسال یک بحران بزرگ در جنوب کشور رخ می‌دهد.
نرخ بیمه نخیلات کشاورزی را چند برابر کرده‌اند، دستور رفع مشکل را صادر کنید، به نظر می رسد صندوق بیمه محصولات کشاورزی وظیفه حمایتی خود را کاملاً فراموش کرده است.اقدامات لازم برای استقرار اورژانس هوایی اجرایی شود.
از عنایت ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد به جنوب کرمان نهایت تقدیر و تشکر داریم.

@dr_hamze

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    تبلیغات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + پنج =