. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44017 تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1399 | 21:26 ب.ظ

نگاهی به اقدامات گسترده آب و فاضلاب جیرفت طی ۲ ماه ادغام

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت اقدامات گسترده انجام شده طی دو ماه ادغام با آب و فاضلاب روستایی را تشریح کرد. 🔻به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت، مهندس اکبر مشایخی طی گفت‌وگویی با تبریک عید سعید فطر به مردم نجیب این شهرستان اظهار داشت: […]

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت اقدامات گسترده انجام شده طی دو ماه ادغام با آب و فاضلاب روستایی را تشریح کرد.

🔻به گزارش کنارصندل و به نقل از روابط عمومی امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت، مهندس اکبر مشایخی طی گفت‌وگویی با تبریک عید سعید فطر به مردم نجیب این شهرستان اظهار داشت: همواره باید با خدمت و تلاش بیشتر کام مردم را شیرین کرد و این مهم در مجموعه آبفا نهادینه شده است.

♦️۹۰ درصد تاسیسات آب روستایی بازدید شد

🔻وی با اشاره به اقدامات انجام شده از ابتدای ادغام آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری افزود: از نخستین روزهای سال جاری این ادغام به صورت عملیاتی انجام شد و از بیش از ۹۰ درصد تاسیسات روستایی از جمله مخازن، چاه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و … بازدید بعمل آمد و برنامه ریزی‌های لازم برای رفع مشکلات صورت گرفت

🔻مشایخی با بیان اینکه برای خدمت‌رسانی بیشتر به روستاییان نیازمند همکاری دهیاران هستیم، بیان داشت: نخستین هماهنگی و جلسه را با دهیاران بخش مرکزی شهرستان جیرفت برگزار و با مشکلات روستاها بیشتر آشنا شدیم و هماهنگی‌های لازم برای رفع مشکلات انجام شد.

♦️۷ حلقه چاه روستایی مهندسی مجدد شد

🔻وی با بیان اینکه از نخستین روزهای ادغام با تلاش و فعالیت شبانه روزی به دنبال رفع مشکلات روستاها هستیم، خاطرنشان کرد: مهندسی مجدد ۷ حلقه چاه در روستاهای کهن، علی آباد سید و … انجام شده و امیدواریم بتوانیم بیش از پیش به مردم این روستاها خدمت کنیم.

🔻مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده طی دو ماه اخیر افزود: مشکل کم آبی مناطق نورآباد و روستاهای اطراف که به صورت جیره بندی هر روستا دو ساعت آب داشت، رفع شد و اکنون ۲۴ ساعته آب دارند.

🔻وی با بیان اینکه رفع ترکیدگی خط انتقال کهن و شبکه آن توسط همکاران این مجموعه انجام شد، عنوان کرد: رفع اتفاقات روستاهای دولت آباد، علی آباد، ساغری، میان ده و همچنین اتصال کوچه‌ها و اجرای ۷۰۰ متر شبکه در راستای رفع کم آبی آنها از جمله اقدامات انجام شده طی سال جاری است.

🔻مشایخی اظهار کرد: رفع مشکلات روستاهای باغبابوئیه از جمله برطرف کردن اتفاقات و اتصالات جهت رفع مشکل کم آبی چندین کوچه، رفع اتفاقات روستاهای بخش میانچیل به تعداد حدود ۱۵ روستا از دیگر فعالیت‌های بخش اتفاقات آبفا جیرفت طی دو‌ ماه اخیر است.

♦️اجرای خط انتقال و شبکه خالق آباد و نارجوئیه

🔻وی افزود: برای رفع مشکل کم آبی روستاهای خالق آباد و نارجوئیه که برخی از کوچه‌های آن بسیار کم آب بود، خط انتقال و شبکه را اجرا کردیم و چندین اتصال هم نصب شده تا مشکل آنها رفع گردد.

🔻مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت ابراز داشت: روستای بهجرد مشکلات عدیده‌ای داشت که تمام این موارد رفع شده و آب آشامیدنی آنها به صورت ۲۴ ساعته و با کیفیت خوب تامین گردید.

♦️رفع مشکل کیفیت آب ۱۵ روستا

🔻مشایخی با بیان اینکه مشکل آب روستای سقدر با تجهیز یک حلقه چاه رفع شد، گفت: اتصال شبکه جدید گزآباد به شبکه قدیم آن صورت گرفت و مشکل آب روستای کریم آباد و رفع مشکل کیفیت آب ۱۵ روستا، نصب کانکس موتورخانه علی آباد سادات طی دو ماه اخیر انجام شد.

🔻وی افزود: تعویض الکتروپمپ مجتمع‌های علی آباد عمران، چمن، خاتون آباد، دوبنه، دهنو فتح المبین، سقدر، درمانگاه دلفارد و … از ابتدای سال جاری انجام شده است.

♦️چاه مجتمع جزصالح تجهیز و راه اندازی شد

🔻مشایخی اظهار داشت: تجهیز و راه اندازی چاه مجتمع جزصالح نیز طی این مدت در دستورکار قرار گرفت که امروز همزمان با ایام فرخنده عید سعید فطر به بهره برداری می‌رسد.

🔻وی عنوان کرد: تجهیز چاه‌های دره رود درمانگاه و کلدان در منطقه دلفارد و تعویض پمپ و تجهیزات سر چاهی ایستگاه ساردوییه از دیگر اقدامات طی دو ماه اخیر است.

♦️پیشرفت ۸۰ درصدی چندین مجتمع آب روستایی

🔻مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت تعدادی مجتمع آب روستایی در دستور کار داریم که ۸۰ درصد کار آنها انجام شده است و بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، گفت: امیدواریم بخشی از این مجتمع‌ها تا پایان ماه جاری افتتاح شوند و مابقی آنها هم به صورت زمانبندی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

🔻مشایخی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بازسازی شبکه آب در شهر ابراز داشت: در این زمینه دو پیمانکار انتخاب شده که یکی مختص بازسازی شبکه شهر و دیگری با توجه به مشکلات منطقه کلرود و کهوروئیه مختص به این مناطق است.

♦️تجهیز و راه‌اندازی یک حلقه چاه در ورودی شهر

🔻وی با اشاره به پروژه حفاری و تجهیز سه حلقه چاه در ورودی شهر جیرفت و خط انتقال آن اظهار داشت: در این راستا یک حلقه چاه حفاری شده و ان‌شاءالله به زودی تجهیز و وارد مدار می‌شود.

🔻مشایخی بیان داشت: با صدور پروانه چاه دوم و سوم این پروژه عملیات حفاری آنها طی دو ماه آینده انجام می‌شود که ان‌شاءالله با ورود این سه حلقه چاه به مدار بهره‌برداری قسمتی از کمبود آب شهر جیرفت جبران می‌شود.

♦️اختصاص ۱۰ میلیارد تومان جهت حفاری و تجهیز سه حلقه چاه

🔻مشایخی تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه حفاری و تجهیز سه حلقه چاه به همراه خط انتقال از محل اعتبارات استانی و تنش آبی تامین اعتبار شده و تا اول تیر ماه سال جاری این پروژه قابل بهره‌برداری و استفاده است.

🔻وی ابراز داشت: عملیات لوله گذاری این پروژه تا ابتدای شهرک انجام شده و سه کیلومتر دیگر باقی مانده که لوله آن را تامین کردیم و منتظر انتخاب پیمانکار هستیم که امیدواریم طی دو یا سه ماه آینده انجام شود.

🔻مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: در راستای ارتقاء کیفیت آب بافت قدیم شهر ساختمان تصفیه خانه را احداث کردیم و با نصب تجهیزات به زودی افتتاح میشود.

🔻وی با اشاره به وضعیت بهداشتی چاه‌های آب افزود: شهرستان جیرفت ۲۷ حلقه چاه و ۵۳ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در شهر دارد که توسط کلرزن‌های گازی و‌ مایعی کلرزنی می‌گردد.

♦️کلرزنی ۹۵ حلقه چاه و مخزن در روستاها

🔻مشایخی بیان داشت: ۹۵ حلقه چاه به همراه ۹۵ مخزن در روستاها داریم که از این تعداد ۳۵ مورد کلرزن گازی و مابقی کلرزن مایعی و نمکی است.

🔻وی ابراز داشت: با اقدامات انجام شده تمام مخازن شهری و روستایی تحت کنترل پدافند غیرعامل هستند.

♦️۴۸۴ مورد نمونه برداری از چاه‌ها و مخازن به صورت ماهیانه

🔻مشایخی ادامه داد: آزمایشگاه مرکزی جنوب استان کرمان که در آبفا جیرفت مستقر است در سال گذشته گواهینامه ۱۷۰۲۵ ISO بین المللی را اخذ کرد به طور ماهیانه ۴۸۴ مورد نمونه از شبکه، چاه‌ها و مخازن مربوط به شهرستان را انجام می‌دهد.

🔻وی افزود: ۱۷۵ مورد نمونه آب شرب از شهرهای تحت پوشش شهرستان‌های جنوب استان کرمان در این آزمایشگاه انجام میشود و نتایج بعد از ۷۲ ساعت در سایت آب و فاضلاب کشور ثبت می‌گردد.

🔻مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان جیرفت با مطلوب ارزیابی کردن بارندگی‌های اخیر و تقویت سفره‌های زیرزمینی گفت: مردم مانند گذشته باید در صرفه جویی و مصرف بهینه آب دقت لازم را داشته تا تابستان را با شرایط مطلوب پشت سر بگذاریم.

♦️اتفاقات آب را به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهید

🔻وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز و درصورت مشاهده هرگونه ترکیدگی لوله‌های آب در خیابان ، کوچه ها، کنتور ، انشعابات آب و فاضلاب و به طورکلی تمامی موارد مرتبط با شماره تلفن ۱۲۲ تماس بگیرند تا این شرکت با اعزام به موقع نیروهای امداد از هدررفت آب جلوگیری نمایند.

🔻مشایخی با بیان اینکه همکاری مردم برای تداوم ارائه خدمات رسانی شبانه روزی و بی‌وقفه امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است، عنوان کرد: پرداخت به موقع قبوض آب بهاء این خدمت رسانی را تداوم و تسریع می‌بخشد.انتهای پیام/

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =