. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 44491 تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 شهریور 1399 | 13:54 ب.ظ

مجهز شدن بیمارستان‌های جنوب کرمان به دستگاه اکسیژن ساز

🔻رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به شرایط موجود در ایام کرونا و نیاز بیماران، کلیه بیمارستان‌های جنوب استان کرمان به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند. 🔻به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات جنوب […]

🔻رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به شرایط موجود در ایام کرونا و نیاز بیماران، کلیه بیمارستان‌های جنوب استان کرمان به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شدند.

🔻به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات جنوب کرمان گفت: با توجه به مدیریت عالی مردم و مسئولین در شرایط کرونا در پایین‌ترین وضعیت سطح خطر کرونا هستیم.

🔻او به برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شد بعد از ایام محرم خطر جدی را همراه داشته باشیم، اما خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم مشکلی ایجاد نشد و این نشان دهنده سطح آگاهی مردم است که رسانه نقش خود را در بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی به خوبی ایفا کردند.

🔻مکارم تصریح کرد: این شرایط آرام کرونا نباید باعث غرور شود و هنر ما این است که در ابن شرایط سخت این وضعیت را حفظ کنیم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همیشه باید انجام شود.

🔻رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نقش خبر نگاران در آگاه سازی و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: خبرنگاری حرفه سختی است، کسوت خبرنگاری در جنوب نقطه قوتی در کشور است این نقطه قوت نگین قابل توسعه‌ای در سطح کشور است.

🔻مکارم گفت: از زمان شروع بیماری کرونا در بحث اطلاع رسانی نقش خبرنگاران بی بدیل و بی نظیر بود کمکی که خبرنگاران کردند و مردم با آگاهی‌هایی که کسب کردند انجام به وضعیت آرام رسیدیم.

🔻او به پیام‌های معنا دار و پرمحتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایام عزاداری اشاره کرد و افزود: وقتی مقام معظم رهبری در مراسم عزاداری با یک نفر مداح در سوگ اهل بیت می‌نشیند نشان دهنده یک پیام بزرگ است و ما باید حواسمان به شرایط کنونی باشد، از نظر کنترل و مدیریت در کشور و دنیا توانستیم شرایط کرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

🔻رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در بحث بودجه ۳۹ درصد افزایش بودجه‌ای داشتیم سال۹۸، ۴۵۵ میلیارد تومان اعتبار جمعی دانشگاه بود و ۶۳۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۹ است توانستیم از فرصت‌ها استفاده کنیم و بودجه‌های لازم را دریافت کردیم.

🔻او افزود: تمامی پرداخت‌ها برای برای پرسنل و کارکنان تا پایان سال ۹۸ پرداخت شده، ۶ ماه اضافه کار تا پایان شهریور به حساب کارکنان واریز می‌شود و پرداخت‌های دارویی تا پایان اردیبهشت تسویه شده است.

🔻مکارم تصریح کرد: می‌توانیم ادعاکنیم با بلا‌های غیر منتظره مقابله کنیم کرونا در کشور ما یک رزمایش عمومی بود در بحث تجهیزات از نظر ریالی ۲۶ میلیارد ریال تجهیرات خریداری کردیم که این مورد در طول انقلاب بی سابقه است.

🔻او افزود: بیمارستان‌های شهرستان منوجان و رودبار جنوب به اتاق عمل مجهز نبود، اما خوشبختانه در ایام کرونا اتاق عمل در بیمارستان این دو شهرستان فعال شده و اتاق عمل دوم این دو بیمارستان هم نیز فعال شده است.

🔻رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در همین شرایط سخت مبلغ ۷ میلیارد تومان دستگاه اکسیژن ساز خریداری کردیم ما بخاطر اینکه بیماران دچار مشکل نشوند از استان‌های دیگر کپسول اکسیژن خریداری کردیم.

🔻مکارم به بخش آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا ۳ دستگاه سی پی آر خریداری کردیم، که این اتفاق در کشور بی نظیر است با این تجهیزات آزمایشگاهی ۹۶ نمونه آزمایشگاهی همزمان در آزمایشگاه بررسی می‌شود و در کمترین زمان ممکن به جواب دهی می‌رسد.

🔻او افزود: در منطقه جنوب کرمان جراح قلب نداریم، اما به وزارت بهداشت درخواست دریافت آنژیو گرافی ارسال کردیم که به زودی تحویل می‌گیریم و با این اتفاق جراح قلب هم به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی وارد خواهد شد.

🔻او با اشاره به پروژه‌های بیمارستانی و خانه‌های بهداشت بیان کرد: یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های در سطح کشور در بحث ساخت پروژه‌های بیمارستانی و خانه‌ها و مراکز بهداشت هستیم که این موفقیت مرهون تلاش مدیران قبل بوده و این مسئله کوچکی نیست.

🔻مکارم تصریح کرد: ۳۴ پروژه در حال اجرا است که در نیم سال اول ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

🔻او در بحث پژوهش دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۳ درصد از مقالات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بین المللی است در بخش پژوهش مجوز مجله گرفتیم و آزمایشگاه جامع تحقیقات بزودی به بهره برداری می‌رسد.

🔻رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیش از هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۵ دوره فارغ التحصیل پزشکی داریم و بهترین مرکز آموزش‌های بالینی را در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داریم.

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =