. جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 44808 تاریخ انتشار : جمعه 10 بهمن 1399 | 18:17 ب.ظ

اقدامات معین اقتصادی قلعه گنج برای رشد منطقه بسیار موثر است

مدیرکل امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت در رأس هیأتی از طرح های اجرا شده توسط معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج بازدید کرد. به گزارش کنارصندل، مهندس حسن پور مدیرکل امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به جنوب کرمان به همراه مهندس مروجی فرد رئیس سازمان صنعت، […]

مدیرکل امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت در رأس هیأتی از طرح های اجرا شده توسط معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج بازدید کرد.

به گزارش کنارصندل، مهندس حسن پور مدیرکل امور استان ها وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به جنوب کرمان به همراه مهندس مروجی فرد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و معاونین، ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر جیرفت و مزار مطهر همرزمان شهیدش، سرداران شهید پایدار و بینا از رشادت های این شهیدان گرانقدر تجلیل و به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.تشکیل جلسه شورای معاونین سازمان با حضور مهندس حسن پور و کارشناسان همراه، برنامه بعدی این سفر بود.

در این جلسه نیز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گزارش مختصری از روند اقدامات و فعالیت های انجام شده در حوزه های مختلف ارائه کرد و سپس بحث های کارشناسی در حوزه صنعت، معدن، بازرگانی و همچنین امور مالی و پشتیبانی سازمان توسط معاونین و کارشناسان انجام و برنامه های توسعه ای جنوب کرمان و نیاز های زیرساختی سازمان از قبیل خودرو، ساختمان اداری، نیرو و… مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این سفر، با توجه به تاکید بر اهمیت موضوع معین های اقتصادی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل و کارشناسان دفتر امور استان‌ها، رئیس و معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از روند اجرای طرح های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور، بازدید کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در حاشیه بازدید از کارخانه آهک قلعه گنج گفت: این کارخانه که اکنون پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی دارد، با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و هزینه ای بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال در حال تکمیل می باشد.وی افزود: ظرفیت تولید کارخانه، سالانه ۱۲۰ هزار تن آهک هیدراته می باشد و تاکنون برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مهندس مروجی فرد همچنین تصریح کرد: مراحل ساخت کارخانه تکمیل شده و برای آغاز به کار، منتظر تکمیل خط لوله گاز در شهرستان و گازرسانی به این کارخانه هستیم.وی تاکید کرد: این کارخانه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی کشور بوده و جهت ایجاد اشتغال برای مردم بومی منطقه احداث شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین ادامه داد: بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی در شهرستان قلعه گنج، تاکنون چندین طرح مهم اقتصادی از جمله ۲ پهنه معدنی و چند طرح صنعتی و حمایت از بخش خصوصی مثل معدن آهک و کارخانه فرآوری آن، کارخانه پنیر، کارخانه روغن کنجد، کارخانه تولید کولر آبی و غیره… اجرا کرده که اجرای این طرح ها موجب اشتغالزایی خیلی خوب و همچنین رونق اقتصادی منطقه و معرفی پتانسیل های گردشگری و بومی شهرستان به سایر نقاط کشور شده است.

مدیرکل امور استان‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: علیرغم قرارگیری ۲ سازمان مستقل صنعت، معدن و تجارت در استان کرمان، اقدامات انجام شده توسط سازمان در حوزه جنوب کرمان در مدت ۱۰ ساله ایجاد و استقلال آن، رشد قابل توجهی داشته و وجود ۴۷۶ مجوز صنعتی، ۵۳ مجوز صنایع معدنی و ۲۷۳ پروانه اکتشاف معدن گواه بر تلاش صورت گرفته در این سازمان در هر دو حوزه صنایع مربوط به فرآوری محصولات کشاورزی منطقه و هم فعالسازی معادن و احداث صنایع فرآوری مرتبط با معدن می باشد.

وی ضمن تشکر از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، اقدامات معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج را مثبت ارزیابی و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همانگونه که تاکنون بوده، همیشه و در هر حال موظف به پیگیری طرح ها، همراهی و حمایت از طرح های معین اقتصادی این شهرستان در جهت توسعه منطقه می باشد و همچنین درخصوص تسریع در همراهی معین های اقتصادی در شهرستان‌های منوجان و رودبار نیز تاکید کرد.

مهندس حسن پور همچنین به عنوان نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های بالای منطقه آمادگی داریم در حوزه اقدامات زیرساختی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی، تجاری و پشتیبانی سازمان و همچنین حضور شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری در جنوب کرمان حمایت های لازم را انجام داده و برنامه ریزی کنیم.

وی همچنین گفت: درخصوص سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین برای افتتاح طرح های صنعتی و معدنی منطقه، پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد که این اتفاق به زودی رخ دهد.مهندس حسن پور در ادامه از هتل کپری و صنایع دستی و طرح های صنعتی بنیاد مستضعفان معین اقتصادی بازدید نمود.

نظرات بینندگان:

  1. ناشناس گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 18 =