. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 52291 تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 | 08:51 ق.ظ

تیراندازی در مراسمات عروسی جرم و بسیار حادثه ساز است

فرمانده انتظامی عنبرآباد با اشاره به وقوع مواردی از رسم نادرست تیراندازی در آئین های جشن و عروسی گفت:هر گونه تیراندازی در مراسمات جشن و عروسی جرم بوده و با اینگونه موارد با قاطعیت برخورد می شود. سرهنگ “رضا فیروزبخت”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد:متاسفانه رسم تیراندازی در آئین های […]

فرمانده انتظامی عنبرآباد با اشاره به وقوع مواردی از رسم نادرست تیراندازی در آئین های جشن و عروسی گفت:هر گونه تیراندازی در مراسمات جشن و عروسی جرم بوده و با اینگونه موارد با قاطعیت برخورد می شود.

سرهنگ “رضا فیروزبخت”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد:متاسفانه رسم تیراندازی در آئین های جشن و عروسی در برخی نقاط به ویژه مناطق روستایی دیده می شود که برخی افراد برای خودنمایی اقدام به تیراندازی در مراسمات جشن و عروسی می کنند و باعث اذیت و سلب آسایش شهروندان می شوند.

وی افزود:در این رابطه لازم است یاداور شویم تیراندازی در مراسمات،اخلال در نظم عمومی محسوب می شود و برابر ماده۶۱۸قانون مجازات اسلامی ،عامل انجام این جرم به ۳ماه تا ۱سال حبس و ۷۴ضربه شلاق محکوم می شوند.

فرمانده انتظامی عنبرآباد بیان داشت:برخی افراد نیز در مراسمات جشن و عروسی با تشکیل کاروان های موتوری
و بیشتر خودرویی با سد معبر،بوق های ممتد،پخش آهنگ با صدای ناهنجار،انجام حرکات نمایشی و دیگر موارد باعث اخلال درنظم و امنیت عمومی می شوند که جلوگیری از اینگونه موارد نیز در دستور کار پلیس قرار دارد اما قبل از هرچیز لازم است خود افراد،خانواده ها،اقوام و دوستان صاحبان مجالس جشن و عروسی،پا را از اصول یک جشن و همراهی کاروان خودرویی مراسمات عروسی فراتر نگذارند و زمینه ساز ناراحتی و آزار و اذیت دیگر شهروندان و خودروهای عبوری نشوند.

سرهنگ فیروزبخت تصریح کرد:رسم نادرست تیراندازی در مراسمات عروسی همانطور که حوادثی هم در دیگر نقاط اتفاق افتاده،بسیار خطرناک و حادثه ساز است که در این رابطه لازم است اهتمام ویژه ای توسط دستگاه های متولی،سران و بزرگان عشایر و قبایل،معتمدان و منتفذان اجتماعی نسبت به این مسئله صورت پذیرد تا شاهد حذف این مورد در نسل های امروز و آینده باشیم‌‌.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =