. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 55655 تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 | 15:15 ب.ظ

مراسم نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در جیرفت برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل، مراسم نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و کانون بسیج هنرمندان شهرستان در محل گلزار شهدای جیرفت برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنرمند و والامقام […]

به گزارش کنارصندل، مراسم نکوداشت هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و کانون بسیج هنرمندان شهرستان در محل گلزار شهدای جیرفت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنرمند و والامقام شهید سید مرتضی آوینی گفت: هنر یک نیاز عمومی جامعه است و مدیران و مسئولان ما باید یک مدیر هنرمند باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم افزود: فن قرائت قرآن یک هنر است و به تناسب تلاوت آیات قرآن از مقوله‌های هنر می باشد که امروز هنر به معنای واقعی و خاص مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی با تبیین جایگاه علم و هنر در جامعه کنونی اظهار کرد: علم وقتی مفید و سودمند است که همراه با تعهد باشد و ما نیازمند به هنرمندان متعهد همچون شهید آوینی می‌باشیم و هنرمندان ما باید از هنر خود استفاده به جا و شایسته داشته باشند.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: هنر باید به عنوان امری مقدس توأم با تعهد به باورهای دینی، سرزمینی، قرآن کریم، فرهنگ و جامعه باشد و این گونه هنرمندان مورد تأکید و مورد نیاز جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم افزود: شهید آوینی به عنوان الگوی هنرمندان و شهادت او؛ روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است و هنرمندان بایستی این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند و آن تعهد و دلسوزی و تکلیف‌مداری که در وجود این شهید والامقام بوده است به هنر خود بیفزایند و هنر خود را مقیّد به تکلیف و تعهد نمایند.

وی به ارائه ویژگی‌ها و شاخص‌های هنر پرداخت و گفت: شاعران و نویسندگان در جامعه هنری به عنوان هنرمندان به ذات هستند و هنر به منظور خاص کلمه حرکت در مسیر رشد و تعالی می‌باشد.

امام جمعه جیرفت خاطر نشان کرد: براساس همین مقوله تعهد امروز در جوار گلزار شهدای عزیز عهد و پیمان دوباره ببندیم که تا آخر با تمام ابزارهایی همچون هنر که در دست داریم در راه احیای آن چه که برای آن شهید شده‌اید ایستاده‌ایم و از ارزش‌های شما دفاع خواهیم کرد.

‍ همچنین بهرام مسلمی مهنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب در حاشیه آیین نکوداشت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی که در گلزار شهدای شهر جیرفت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید آوینی، اظهار داشت: روزی شهدا مدافع امنیت ما بودند و امروز وظیفه ما است که حافظ آرمان های آنها باشیم.

وی با اشاره به شهادت هنرمند متعهد انقلاب اسلامی، راوی رشادت ها و شجاعت های رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان وطن دوست، تصریح کرد: این شهید والا مقام عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد.

مسلمی مهنی هنر هر ملتی را شناسنامه تاریخی مردم آن سرزمین دانست و تصریح کرد: هنر ایران همواره برگ زرین و گواهی بر فرهنگ و تمدن غنی مردم این مرز و بوم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهارداشت: هنرمندان این خطه از سرزمین پهناور ایران اسلامی همواره به ارزش‌های والای الهی، اسلامی، انقلابی و ملی پیشگام وفا دار بوده اند و در این راه جانفشانی کرده اند.

وی بیان کرد: امروز به مناسبت نکوداشت شهید آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در گلزار شهدای شهر جیرفت حضور یافته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یکبار دیگر با آرمان های والای آنها تجدید بیعت می کنیم.

مسلمی مهنی در خاتمه عنوان کرد: امیدوارم با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری روز به روز شاهد رونق هنر اسلامی در این منطقه باشیم

تصاویر: خسرو احسانی

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =