. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 55882 تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 | 13:54 ب.ظ

امام جمعه جیرفت: قوه قضائیه با صلابت و جامع‌نگری به موضوع ابربدهکاران بانکی ورود کند / تصاویر

گزیده ای از بیانات حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت در خطبه های نماز جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱: زیباترین زیبایی‌ها، اخلاق نیکو است امام حسن مجتبی(ع)، الگو و اسوه اخلاق و انفاق است که چندین بار هر آنچه از اموال داشته را در راه خدا انفاق کرد.امام حسن(ع) نه تنها […]

گزیده ای از بیانات حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه شهرستان جیرفت در خطبه های نماز جمعه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۱:

زیباترین زیبایی‌ها، اخلاق نیکو است

امام حسن مجتبی(ع)، الگو و اسوه اخلاق و انفاق است که چندین بار هر آنچه از اموال داشته را در راه خدا انفاق کرد.امام حسن(ع) نه تنها با دوستان بلکه با دشمنان نیز اخلاقی نیکو داشت.مردم به اندازه توان در طرح کمیته امداد برای اطعام نیازمندان و اکرام ایتام مشارکت کنند.زیباترین زیبایی ها، اخلاق نیکو است و باید تلاش کنیم از عاملان به سیره و گفتار معصومین(ع) باشیم.

تفکر، از برترین اعمال شب قدر است

در آستانه شب های قدر قرار داریم و باید خود را برای بهره مندی از برکات آن آماده کنیم.شب قدر متعلق به امام زمان(عج) است و قرائت دعای سلامتی آن حضرت(عج) در شب قدر بسیار سفارش شده است. اعمال و رفتار ما در این شب باید مورد تائید و رضایت امام زمان(عج) قرار بگیرد لذا باید زمینه آن را فراهم کنیم.تفکر، از برترین اعمال در شب های قدر است و باید برای جبران کوتاهی های گذشته برنامه ریزی کنیم.

قوه قضائیه با صلابت و جامع‌نگری به موضوع ابربدهکاران بانکی ورود کند

انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی کشور به عنوان یکی از وعده‌های دولت سیزدهم مایه امیدواری است اما کافی نیست و قوه قضائیه باید با صلابت به موضوع ورود کند.کسی ممکن است در این بین ورشکسته شده باشد و مسائل باید با جامع نگری در محاکم قوه قضائیه مورد بررسی قرار بگیرد.

فلسطین آرامش را از غاصبان گرفته است

فلسطین فراموش شدنی نیست چرا که پاره تن اسلام است.امروز فلسطینی ها در مرکز حکومت جعلی رژیم صهیونیسی آرامش را از این غاصبان گرفته اند.مسلمانان در روز قدس حمایت خود از حرکت های مردم فلسطین را نشان خواهند داد.

مسوولان باید ابلاغ سیاست‌های تامین اجتماعی را اجرایی کنند

ابلاغ سیاست‌های تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب باید از سوی مسوولان مورد توجه و اجرا قرار بگیرد.نابرابری‌ها قابل قبول نیست و تبعیض‌ها باید هر چه سریعتر برطرف شود.

وصیتنامه داشتن از احکام و آداب دینی است

قبل از آنکه در صحرای قیامت اعمال انسان مورد حسابرسی قرار بگیرد باید خودش در دنیا اعمالش را بسنجد و نواقص را جبران کند چرا که در قیامت فرصتی وجود ندارد.یکی از احکام و آداب دین اسلام داشتن وصیتنامه است.در حدیث نبوی بیان شده روز قیامت نحوه گذران عمر انسان، جوانی، شیوه کسب اموال و مسیر صرف آن مورد سوال قرار می گیرد.

جوانی آغاز ورود انسان به مسائل اجتماعی و سیاسی است و نقشی تاثیرگذار دارد.انسان مجاز نیست از هر طریقی کسب مال کند و نباید اموال دیگران را از مسیر نامشروع نظیر قمار، ربا، کم فروشی و گران فروشی، ظلم به دیگران، خرید و فروش مشروبات الکی و دیگر محرمات الهی تصاحب کرد.انسان باید اموال خود را در راه مشروع نظیر ترویج دین و مسیر منطقی و عقلایی مصرف کند. وصیت برای انسانِ وام‌دار و مدیون چه در برابر خداوند و چه مردم واجب است و بر دیگران مستحب می‌باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =