. شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

کد خبر: 62446 تاریخ انتشار : شنبه 5 آذر 1401 | 08:37 ق.ظ

امام جمعه جیرفت گفت: اخلاص، بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج است

حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) در حکمت ۳۵۱ نهج‌البلاغه ضمن اشاره به یکی از اصول زندگی بشریت، فرمودند: هنگامی که سختی‌ها به آخرین شدت برسند و حلقه‌ی گرفتاری تنگ شود، در آن هنگام نوبت آسایش است. امام […]


حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) در حکمت ۳۵۱ نهج‌البلاغه ضمن اشاره به یکی از اصول زندگی بشریت، فرمودند: هنگامی که سختی‌ها به آخرین شدت برسند و حلقه‌ی گرفتاری تنگ شود، در آن هنگام نوبت آسایش است.

امام جمعه جیرفت افزود: این کلام امام علی (ع)، امیدی برای انسانهای گرفتار و دردمند است و انسان‌ها نباید در سختی‌ها، خودشان را ببازند و نباید به رفتارهای ناشایست دست بزنند.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: در تفسیر سوره انشراح آمده که پیامبر (ص) فرمودند: هرگاه سختی‌ها وارد لانه‌ای شوند، با رفع گرفتاری‌ها، آسایش وارد آن لانه می‌شود.

وی عنوان کرد: قرآن و روایات معصومین دستور داده‌اند که در گرفتاری‌ها و مشکلات، بایستی از سلاح دعا، صبر و استقامت استفاده کرد.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: در قرآن میخوانیم که آیا شما خیال می‌کنید که بدون سختی‌ها و آزمایش، به بهشت نائل می‌شوید.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: تقوای الهی با مراقبت و حسابرسی روزانه محقق می‌شود و همانگونه که تاجران نسبت به اموال و دارایی حسابرسی دارد، پس ما هم باید حسابرسی روزانه از اعمال و گفتار خودمان را انجام دهیم تا دچار شیطان نشویم.

وی تصریح کرد: میلاد خجسته حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک می‌گویم و همچنین روز پرستار را به همسران جانبازان که پرستار همسر جانبازشان هستند تبریک می‌گویم و حقیقت زن مسلمان ایرانی این است که حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار داده است.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: زن مسلمان ایرانی نقش مادری، پرستاری، نقش آفرینی در صحنه های انقلاب اسلامی، مدیریت، تحصیلات عالی حوزه و دانشگاه را با حفظ حجاب و عفاف دارد و دشمن از حفظ حجاب و عفاف توسط زنان ایرانی ناراحت است

امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای سلامت و شهید مدرس، افزود: امام راحل (ره)، همواره مجلسیان را به شهید مدرس ارجاع می‌داند.

خطیب نمازجمعه جیرفت با تبریک سالروز تاسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) به بسیجی بودن افتخار می کردند و فرمودند که بسیج لشکر مخلص خداست.

وی درخصوص فرمایش «بسیج لشکر مخلص خداست» عنوان کرد: بسیج تشکیلات نظامی نیست و اگر لازم شود همچون ۸ سال دفاع مقدس، لباس رزم خواهد پوشید و مأموریت بسیج درواقع دفاع از ارزش‌ها و نظام مقدس اسلامی و دین خدا است.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: اخلاص بزرگترین سرمایه بسیج است و راهگشا بودن بسیج به دلیل اخلاص بسیج است زیرا به واسطه اخلاص، گره‌ها گشوده می‌شوند و تجربه‌ی موفق ریشه‌کنی فلج اطفال با حضور بسیج، محقق شد.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: باید فرهنگ بسیج را گسترش دهیم و مدیران برای بسیجیان ارزش و احترام قائل شوند و به آموزش و پرورش و دانشگاه توصیه می‌کنم که بر فعالیت بسیج در نهاد خودشان بیافزایند و از ظرفیت بسیجان بیشتر استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیجیان یمن و حزب الله لبنان، خار چشمی برای اسرائیل و نوکرانش شده‌اند، تصریح کرد: یاد و نام شهدای بسیجی که در حوادث اخیر، جان دادند را گرامی می‌داریم و همگی مدیون بسیج هستیم و اگر بسیج در سوریه حضور نداشت، قطعاً وضعیت ما هم چیز دیگری بود.

حجت الاسلام میثم تارم گفت: رهبری در دیدار با مردم اصفهان، فرمودند: این اغتشاشات منشأ خارجی آمریکا، اسرائیل و غرب دارد و آنها علنا از حوادث اخیر حمایت می‌کنند و قطعنامه‌های آنها هم در راستای حمایت از فتنه‌گران است و باید به مردم ایران تبریک گفت چون راه‌شان را از اغتشاشگران جدا کردند.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه اغتشاشات مانع اعتراض مردم است و اعتراض حق قانونی مردم بوده، افزود: اغتشاشگران اعتراضات مردمی را به آشوب و فتنه تبدیل می‌کنند.

وی عنوان کرد: از بزرگان، ریش سفیدان و بسیجیان منطقه رمون که در نماز جمعه امروز حضور دارند تشکر می‌کنم و دولت موظف به حل مشکلات مردم این منطقه است و مردم رمون مشکل آب دارند و سپاه برای حل مشکلات مردم رمون ورود کند و جیرفت مهد تمدن است باید از این منطقه ادب، فرهنگ، همراهی با نظام و انقلاب، دانش و بصیرت به جهان مخابره بشود.

حجت الاسلام تارم اظهار داشت: شرکت گاز، گاز رسانی به مناطق مختلف شهری را با سرعت بیشتری انجام دهد و شهرداری، شورای اسلامی شهر و مسئولان نسبت به تأسیس جایگاه گاز سی ان جی اقدام کند تا بخش عمده‌ای از مشکلات مردم برطرف شود و شرکت نفت باید کار شایسته انجام دهد تا مشکل مردم در فصل سرما برطرف بشود و همچنین مشکلات جایگاه سی ان جی موجود که مراحل آخر راه‌اندازی را طی می‌کند برطرف شود تا زودتر به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه جیرفت درخصوص نمایشگاه نیمه‌کاره‌ی پاییزه اصناف گفت: درخواست متقاضی راه‌اندازی نمایشگاه در کمیته فرمانداری بررسی شده و پس از تایید، درخواست به اتاق اصناف می‌رود و درصورت تایید در کمیته تخصصی اصناف، نمایشگاه مجور راه‌اندازی می‌گیرد و زمین سال‌های قبل هم مشکلاتی داشت و زمین مصلی را برای راه‌اندازی نمایشگاه تقاضا کردند که موافقت شد و مصلی تا امروز یک ریال بابت زمین نمایشگاه دریافت نکرده و چک های آنها برایشان برگشت داده شده است.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =