. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 64008 تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 | 18:10 ب.ظ

امام جمعه عنبرآباد: یکی از عوامل ضعف خانواده های امروزی، کاهش نقش پدر در خانواده است

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی به دنبال مباحث تربیتی گفت: یکی از موضوعات پیرامون تربیت، مهارت های رفتاری والدین با فرزندان است چراکه شیوه ارتباط و رفتار والدین در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی فرزندان […]

به گزارش کنارصندل، حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی به دنبال مباحث تربیتی گفت: یکی از موضوعات پیرامون تربیت، مهارت های رفتاری والدین با فرزندان است چراکه شیوه ارتباط و رفتار والدین در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی فرزندان موثر است.

وی افزود: سلامت و تعادل خانواده و در نهایت سلامت روانی و اجتماعی فرد، به کیفیت روابط درون خانوادگی مخصوصاً روابط والدین و فرزندان مرتبط است.

ایشان عنوان کرد: یکی از عوامل ضعف خانواده های امروزی، کاهش نقش پدر در خانواده است کودکانی که در غیبت پدر پرورش پیدا می کنند زمینه‌های بروز بزهکاری در آنها بیشتر است و فرزندانی که پدران آنها به اندازه کافی در تربیت آنها نقش داشته اند، توانمندی بیشتری برای حل مسائل مهارتهای کلامی و پیشرفته های تحصیلی دارند.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی سالروز رحلت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم از مادران و همسران شهدا گفت: آنچه که حضرت ام البنین را در تاریخ ماندگار کرد، داشتن اوصافی همچون ادب، بصیرت و بینش ژرف، ایمان و باور راسخ، روحیه جهاد و مبارزه در راه خداوند، ولایتمداری و معیت دائمی با رهبر الهی خود است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ام البنین جهاد تبیین را در قالب سوگواری پیاده کرده است تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش نسل‌های آینده برساند، که طبق حدیثی از امام صادق علیه‌السلام ایشان پنج سال و نیم برای سیدالشهداء علیه السلام گریه کردند تا چشمانشان نابینا شد.

حجت الاسلام بامری افزود: حضرت ام البنین همه خصایص و ویژگی هایی که یک بانوی تراز مکتب الهی به آن نیاز دارد را در وجود خودش متجلی کرد و برای همیشه تاریخ، همسران و مادران شهدا درس صبر و ایستادگی و ایثار و تبعیت از ولایت را از او هدیه گرفتند.

وی عنوان کرد: تربیت پیروان صالح برای انقلاب اسلامی، مرهون نقش‌آفرینی مادران صبور شهدا است. آن ام البنین های عصر حاضر در ایران اسلامی که به سیره حضرت ام البنین همچون صبر و فداکاری تاسی کردند.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به ۱۷ دیماه اجرای توطئه کشف حجاب به دستور رضا شاه گفت: از پلیدترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب توسط رضا شاه است.

وی افزود: رضا شاه مامور اجرای
اسلام زدایی در جامعه ایران بود لذا فاجعه کشف حجاب را مرتکب شد اما امروز در دنیا، حجاب علامتی برای شناسایی یک زن مسلمان است تا حدی که در همه جهان، حکومت های اسلام ستیز، این سبک پوشش را در مدارس و ادارات خود بر نمی‌تابند.

ایشان ابراز داشت: حجاب، امروز علاوه بر اینکه کمک به حفظ اخلاق در جامعه می کند، نقش پرچم را برای نشان دادن هویت زن مسلمان ایفا می‌کند.

وی گفت: در این بیماری وخیم جوامع بشری یعنی بدپوششی، برهنگی و بدحجابی رد پای توطئه و تلاش دشمن به خوبی واضح و آشکار است.

ایشان با بیان اینکه تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتی، برای چند هدف عمده زندگی زنان را به طور کلی تنزل داد گفت: ارضاء جنسی آسان، نیروی کار ارزان و تسلط بر جوامع مسلمان از طریق اشاعه فساد و فحشا از عمده سوء استفاده غرب از زنان جامعه بشمار می رود.

وی با بیان اینکه امروز شعار زن، زندگی، آزادی با هدف تولید فساد جنسی در جامعه تولید شده گفت: فساد جنسی در هر جامعه‌ای که بروز و ظهور یابد آن جامعه بدون تردید نابود خواهد شد؛ اما دشمن بداند اینجا ایران اسلامی است و زنان و مردان این ملت پیرو مکتب امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما هستند و توطئه ها و نقشه های شومشان در اینجا هرگز تعبیر و محقق نخواهد شد.

وی در پایان گفت: لازم میدانم بر خودم از شور و شعور انقلابی مردم با بصیرت، ولایتمدار و انقلابی شهرستان عنبرآباد، خصوصا ستاد برگزاری یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی که در گرامیداشت ایام شهادت سالگرد شهادت سردار دلها در این دهه ای که به عنوان دهه مقاومت نامگذاری شده است تشکر و قدردانی کنم.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =