. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 64102 تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 | 18:35 ب.ظ

بازدید مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر بازار و نهاده های کشاورزی و مدیر کل دفتر سبزی صیفی وزارت جهاد کشاورزی از روند برداشت پیاز جنوب کرمان

ظهر امروز دکتر احمد احمد پور ریاست سازمان،مهندس مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر بازار و نهاده های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ،مهندس اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت،دکتر نامور معاون تولیدات گیاهی سازمان و دکتر یونس زاده مدیر زراعت از مزارع پیاز جنوب کرمان از مزارع پیاز منطقه بازدید کردند. به […]

ظهر امروز دکتر احمد احمد پور ریاست سازمان،مهندس مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر بازار و نهاده های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ،مهندس اصغری مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت،دکتر نامور معاون تولیدات گیاهی سازمان و دکتر یونس زاده مدیر زراعت از مزارع پیاز جنوب کرمان از مزارع پیاز منطقه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مهندس امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی گفت: کشت پیاز منطقه جنوب کرمان در حال برداشت است و به بازار های هدف در تهران و دیگر استان ارسال می شود .
وی افزود کشاورزان عزیز با همدلی که با دولت دارند حتی زودتر از موعود برداشت میکنند تا به قیمت متعادل در سطح کشور برسیم.
وی اظهار داشت : با توجه به اینکه روزانه ۲ هزار تن محصول پیاز در این منطقه برداشت می شود انتظار می رود به مراتب تا هفته آینده برداشت به بیش از ۴ هزار تن برسد تا شاهد تعادل قیمت این محصول در بازار باشیم.
مهندس اصغری مدیر کل دفتر سبزی صیفی بیان داشت: سطح زیر کشت پیاز جیرفت در دو کشت زمستانه و بهاره امسال حدود ۱۵ هزار هکتار است که عملکرد و کیفیت خوبی برخوردار است.
وی افزود: امیدواریم این پیاز تولیدی علاوه بر نیاز داخلی در بازار صادرات هم نقش افرین باشد و خوشبختانه شرایط اقلیمی مساعد بوده و نگرانی بابت تولید وجود ندارد.
دکتر احمد احمد پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد:برداشت پیاز در جنوب کرمان با کشت طرح استمرار در دی ماه شروع خواهد شد که حدود بیش از ۸هزار هکتار سطح زیر کشت این طرح می باشد و از نیمه های دی ماه ما به پیک برداشت خواهیم رسید و در بهمن ماه شاهد ۸ هزار تن در ماه خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: با شروع کشت دوم که سطح کشت شده در سال جاری به بیش از ۱۵ هزار هکتار خواهد رسید، امیدواریم پیاز جنوب کرمان تا پایان اردیبهشت ماه تنظیم کننده بازار کشور شپ و مصرف کنندگان نگران کمبود این محصول نباشند.

روابط عمومی سازمان

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در ایتا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =