. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 65026 تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 | 09:20 ق.ظ

چه خبرتونه؟!کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از افزایش تعداد نمایندگان چه خبر؟

۱۴۰۱/۱۰/۲۶ خدامراد میرآبادی اگر اشتباه نکنم مطابق اصل ۶۴ قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس ۲۷۰ نفر بوده که به موجب قانون هر ۱۰ سال یک بار با توجه به میزان جمعیت ، شرایط سیاسی و جغرافیایی حداکثر تا ۲۰ نفر قابل افزایش است که این موضوع در ادوار مختلف در کمیسیون و صحن علنی در […]

۱۴۰۱/۱۰/۲۶

خدامراد میرآبادی

اگر اشتباه نکنم مطابق اصل ۶۴ قانون اساسی تعداد نمایندگان مجلس ۲۷۰ نفر بوده که به موجب قانون هر ۱۰ سال یک بار با توجه به میزان جمعیت ، شرایط سیاسی و جغرافیایی حداکثر تا ۲۰ نفر قابل افزایش است که این موضوع در ادوار مختلف در کمیسیون و صحن علنی در دستور کار مجلس بوده است! که به نظر می رسد الان تعداد نمایندگان مجلس ۲۹۰ نفر باشد.
اخیرا” دوباره در این مجلس و درست حدودا” یک سال مانده به انتخابات ، موضوع افزایش تعداد نمایندگان مجلس رنگ و بوی جدی تری به خود گرفته و در حالی که عده ای از نمایندگان خوشحالی پیش از تصویب نهایی را در رفتار و گفتار خود نشان می دهند ، بعضا مردم زیاد واکنش خوشحال کننده ای از خود بروز نمی دهند و نسبتا” بی تفاوت از کنار آن می گذرند!
شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایل بی تفاوتی مردم نسبت به افزایش تعداد نمایندگان ، نارضایتی از عملکرد برخی از نمایندگان فعلی مجلس است که از خود می پرسند:

  • نمایندگان فعلی مجلس چه کار خارق العاده یا فوق العاده ای کرده اند که ازدیاد آنها بکند؟
  • یا اینکه کدام دور از مجلس با یدک کشیدن عنوان انقلابی و تقریبا یک دست شدن بیشترین تذکر را از مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی گرفته است؟
  • یا بحث عدم شفافیت ارا، عدم شفافیت میزان حقوق دریافتی و سایر مزایا از جمله دریافت یا عدم دریافت خودرو دنا پلاس اتومات ، عدم تزریق واکسن های خارج از نوبت ، میزان دریافت و میزان هزینه های ایاب و ذهاب و دفاتر نمایندگان چرا شفاف نشد؟

به طوری که یکی از نمایندگان فعلی مجلس میزان دریافتی خود را در ماه اول از مجلس یازدهم۲۳۱ میلیون تومان اعلام کرد که از این میزان ۱۱ میلیون تومان حقوق نمایندگی ، ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن و ۲۰ میلیون تومان سایر هزینه ها اعلام کرد! و بعد از آن هیچ سخنی از میزان دریافت حقوق و مزایای خود و استمرار یا عدم استمرار آن بیان نکرد!

مضافا” پوشش های بیمه ای تا سقف حداکثر و تعداد افراد مامور شده به دفتر برخی از نمایندگان و وضعیت دریافتی و نحوه ی پرداخت حقوق غیر مامور شدگان به دفاتر این دسته از نمایندگان و چگونگی پرداخت اجاره بهای دفاتر آنها به درستی روشن و شفاف نیست!

حال با این تفاسیر و سایر توصیفاتی که در خصوص 《 پولهای کثیف》 از زبان یکی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وقت، یا بحث 《 از کجا اوردی؟》 که در این مقال نمی گنجد ، این تعداد از نمایندگان مجلس چه گلی به سر مردم زده اند که هنوز به دنبال ازدیاد این گونه نمایندگان بتوان دلخوش بود؟
صرف نظر از تذکرات چند باره ی مقام معظم رهبری، برخی از اظهار نظرهای برخی از نمایندگان که مکررا” از شبکه های بیگانه رصد و باز نشر می شود ، سیلی زدن برخی از نمایندگان به صورت مجری همان قانونی که خود و همکارانش تصویب کرده است ، چه جای توجیه و خوشحالی از ازدیاد این گونه نمایندگان دارد؟

آنچه که مهم است در شرایط فعلی که گفته می شود دولت مردمی ایران قوی روزانه دهها هزار میلیارد تومان صرف بدهی های دولت های گذشته و فروش اوراق قرضه و جراحی اقتصادی و گره گشایی مشکلات ناشی از استخدام های فله ای اواخر دولت وقت و رتبه بندی معلمان و پرداخت دستمزدهای پرسنل شبکه درمانی در شرایط کرونایی و واردات واکسن ها و موارد دارویی در شرایط سخت تحریمی می کند ، چه اولویتی دارد که نمایندگان و کمیسیون مربوطه به فکر افزایش نمایندگان مجلس آن هم در سالهای پایانی عمر خود افتاده است؟
به راستی که کمیت مهم است یا کیفیت؟

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هفده =