. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 65085 تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 | 21:48 ب.ظ

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد سعه صدر یکی از مهمترین ارزش های اخلاقی است که والدین در مراحل تربیت دینی فرزندان باید بدان آراسته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه مباحث تربیتی گفت: سعه صدر یکی از مهمترین ارزش های اخلاقی است که والدین در مراحل تربیت دینی فرزندان باید بدان آراسته شوند. وی افزود: صبر و سعه صدر والدین در […]

حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوای الهی و در ادامه مباحث تربیتی گفت: سعه صدر یکی از مهمترین ارزش های اخلاقی است که والدین در مراحل تربیت دینی فرزندان باید بدان آراسته شوند.

وی افزود: صبر و سعه صدر والدین در برابر اقتضائات سنی فرزندان، ضمن اینکه باعث جلوگیری از خشونت می شود؛ توانمندی فرزندان را در حل مسائل آینده مربوط به خودشان را به دنبال خواهد کرد.

ایشان تفاهم والدین در شیوه رفتار و تربیت فرزند را مهم دانست و افزود: آسیبی که فرزندان از ناهماهنگی والدین در مسیر تربیت می بینند بیشتر است از آسیبی که ممکن است در روش اشتباه تربیتی یکی از والدین ببینند، لذا عدم تفاهم والدین بر سر موضوعات و شیوه های تربیتی فرزند، اقتدار آنها را در برابر فرزند خدشه دار خواهد کرد.

وی با اشاره به حلول ماه رجب و تبریک میلاد امام باقر علیه السلام و تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام عنوان کرد: در فرهنگ اسلامی، ماه رجب از حرمت ویژه‌ای برخوردار است چراکه این ماه از نعمت بزرگی برخوردار است که باید از آن بهره فراوان برد و در شأن آن رسول مکرم اسلام فرمودند: ماه رجب را به خاطر این رجب نامیدند که در این ماه رحمت خدا، بر امت من به شدت فرود می آید لذا مهمترین اذکار در این ماه، گفتن ذکر لا اله الا الله و ذکر استغفار است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف مهم دشمنان ما الحمدالله که همیشه در پیاده کردن طرح ها و نقشه های خودشان با آن مواجه هستند خطای محاسباتی آن ها است و همین محاسبات غلط استکباری است که اشتباهات راهبردی و شکست های راهبردی را برای آمریکا و هم‌پیمانان بین المللی و منطقه‌ای رقم زده است.

حجت الاسلام بامری با طرح این سوال که عوامل محاسبات غلط دشمن چیست؟ گفت: آنچه که باعث شکست طرح های جامع و کامل دشمن بر علیه ایران اسلامی و باعث محاسبات غلط ایشان شده است، بی بهره بودن از ایمان و تقوا، نداشتن عنصر توکل به خدا، محصور ماندن در معادلات مادی، عدم اعتقاد به غیب و عدم شناخت درست ایران و ملت ایران است.

ایشان افزود: غرب امروز از شکست راهبردی ارتش در جنگ جهانی ترکیبی علیه ایران انقلابی عصبانی و آزرده است و تمام آرزوهای استکبار از نقشه
دستاورد سازی از مذاکرات و آشوب سازی برباد رفته است لذا بعد از اغتشاشات در داخل، دشمن به سمت جنگ دیپلماتیک روی آورده است که راهبرد اصلی آن حذف کانال‌های دیپلماتیک است.

وی گفت: امروز کشته سازی، حذف برجام، پرونده سازی امنیت و مدیریت سلبریتی ها اینها راهبردهای دشمن بعد از شکست در جنگ ترکیبی علیه ملت ایران است که انشالله ایران انقلابی با اعتماد به وعده خدا و تکیه بر مردم صبور و نجیب خودش و با بهره گیری از عمق راهبردی منطقه‌ای و بازدارندگی فعال دفاعی و با هدایت های رهبر حکیم انقلاب اسلامی و با وحدت و انسجام ملی این هجمه سنگین را هم پشت سر خواهد گذاشت.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به تصویب قطعنامه اتحادیه اروپا و تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این اقدام، نشانه شکست، درماندگی و استیصال در تلاش‌های نافرجام غرب در ضربه زدن به مردم ایران عزیز است.

همچنین در حاشیه نماز جمعه از تلاش ها حاج سیف الله عسکری مسئول ستاد نماز جمعه عنبرآباد تکریم و تجلیل شد و حجت الاسلام سید رسول موسوی به عنوان مسئول جدید ستاد نماز جمعه در این شهر معرفی شد.

جهت ورود به کانال خبری کنارصندل در روبیکا بر روی تصویر کلیک کنید

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 12 =