. شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 68281 تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اسفند 1401 | 08:23 ق.ظ

پایش اراضی و مزارع گندم برای مقابله با آفت سن مادر در فاریاب اغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاریاب از پایش اراضی و مزارع گندم برای مقابله با آفت سن مادر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۳ کارشناس وظیفه بازدید، بررسی و اطلاع رسانی به کشاورزان را عهده دار هستند. به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فاریاب ، دکتر ابراهیم عادلی از […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاریاب از پایش اراضی و مزارع گندم برای مقابله با آفت سن مادر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۳ کارشناس وظیفه بازدید، بررسی و اطلاع رسانی به کشاورزان را عهده دار هستند.

به گزارش کنارصندل به نقل از روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فاریاب ، دکتر ابراهیم عادلی از مبارزه با آفت سن مادر در بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود با توجه به وضعیت بارندگی در فصل پاییز و تاخیر در جوانه زنی و رشد اولیه، عملیات داشت محصول به ویژه مبارزه با آفات و بیماریها از اهمیت بالایی برخوردار است .
وی اضافه کرد: به همین منظور و با توجه به اینکه سن گندم مهمترین آفت این محصولات است در سال جاری ۴ اکیپ دولتی کار بازدید، بررسی و اطلاع رسانی به کشاورزان را در این خصوص انجام می‌دهند.
دکتر عادلی از کشاورزان درخواست کرد ضمن بررسی و مراقبت مداوم با هماهنگی کارشناسان نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند.
گفتنی است بیشترین سطح زیر کشت شهرستان فاریاب در منطقه هور قرار دارد و پیش بینی می شود بیش از ۳۰ هزار تن گندم از مزارع فاریاب برداشت شود.
روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی کشاورزی شهرستان فاریاب

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =