. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 69172 تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | 11:01 ق.ظ

با شعار و وعده ی دروغ مشکل آسانسور مسکن معلولین حل نخواهد شد

دقیقا در بیستم ابان ماه سال ۱۳۹۹ بود که در نشریه منطقه ای استدلال این موضوع را مطرح کردیم با تیتر(بی مهری مسکن مهر جیرفت بر سر معلولان) و سپس در ۲۶ ابان ماه همان سال با نوشتاری با این موضوع، (هیس اینجا مسوولان خوابند!ساکنان معلول مسکن مهر جیرفت بدون اسانسور!!)از ابان سال ۱۳۹۹ تاکنون […]

دقیقا در بیستم ابان ماه سال ۱۳۹۹ بود که در نشریه منطقه ای استدلال این موضوع را مطرح کردیم با تیتر(بی مهری مسکن مهر جیرفت بر سر معلولان) و سپس در ۲۶ ابان ماه همان سال با نوشتاری با این موضوع، (هیس اینجا مسوولان خوابند!
ساکنان معلول مسکن مهر جیرفت بدون اسانسور!!)
از ابان سال ۱۳۹۹ تاکنون به ابان سوم در سال ۱۴۰۱ رسیده ایم وحتی چند ماه هم گذشته و هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است.
در ان جوابیه کذایی رییس سازمان وقتتان که مخلوع شد و دلیلش را هم همه فهمیدند چه بود، ما را تهدید به شکایت کرده بود و همچنین جنابعالی در دیدار حضوری ضمن گلایه ای، به ما توضیح دادید که ما پیگیر نصب اسانسور معلولان هستیم و هماهنگی لازم را با اداره کل راه و شهرسازی انجام داده ایم، با پیمانکار نیز صحبت شده و تجهیزات اسانسور نیز در منزل شخصی به نام اقای” الف” موجود می باشد.
اکنون سه سال از ان وعده ی بی اساس شما گذشته است و امروز نیز در پاسخ به مطالبه گری بحق در دفاع از این عزیزان معلول که کسی صدایشان را نشنیده است،خیال خودتان با کنایه پاسخ داده اید که(در خصوص انتشار نقطه نظر جنابعالی در فضای مجازی در رابطه با مسکن افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی، هر چند توضیحات لازم خدمت شما ارائه شده است و گویا به نظر می اید فراموش نموده اید. و… )
سوال اینجاست که چرا فکر می کنید ما فراموش کرده ایم؟ مگر می شود ان وعده ی بی اساس و دروغ شما را فراموش کرد!
اقای رئیس بهزیستی،بهتر است بدانید که همه ی مردم خصوصا ما خبرنگاران همه چیز را در ذهنمان ثبت می کنیم و یادمان نخواهد رفت که کدام مسوول به قولش وفا کرد و کدام‌ مسوول هم وعده ی دروغ داد.
اقای رئیس بهزیستی، شما در جوابیه تان فرموده اید که بهزیستی طبق قانون وظیفه ای برای ساخت مسکن افراد تحت حمایت ندارد، پس چرا و چگونه این دو مجتمع به نام معلولان شناخته می شوند، چگونه است که می فرمایید بابت نصب اسانسور برای این مجتمع ها به ازای هر معلول ۳۰ میلیون تومان به پیمانکار واریز کرده اید،سوال اینجاست این مبلغ را چه سالی واریز کرده اید و الان کجاست؟ اگر واریز شده است چرا پیمانکار طی این چند سال اسانسور را اجرا نکرده است؟
هزینه نصب اسانسور در سال احداث و واگذاری این مجتمع چقدر بود و الان چقدر است، تاوان بی عرضگی متولیان امر و سهل انگاری پیمانکار را چه کسی باید بدهد؟
چرا معلولان باید از این ندانم کاری و سهل انگاری متولیان امر خسارت ببینند؟ می فرمائید که صاحبان طبقه های ازاد که مربوط به معلولان نیست همکاری نکرده اند، با چه کسی باید همکاری میکردند که نکرده اند، با پیمانکاری که ستاره سهیل شده و یکبار هم نیامده است این معضلات را ببیند؟
سوال دیگر این است که چرا جنابعالی از مطالبه گری در دفاع از معلولان ناراحت هستید و به قولی به خود می گیرید، ما که وعده های شما را چند سال است که می شنویم دیگر ناراحتیتان برای چیست؟
اقای رئیس بهزیستی، دقیقا بفرمایید در طی سال های مدید گذشته چه نتیجه ای از پیگیری های شما حاصل شده است یا اینکه اصلا پیگیری در این رابطه وظیفه شما نیست؟
اقای رئیس بهزیستی، سوال دیگر این است که چرا خودتان موضوع نداشتن اسانسور در مسکن معلولان را رسانه ای نکرده اید؟ دلیلش چیست؟ همینقدر هم که الان زمزمه ان می شود کار رسانه هاست، پس شما در این سالهای مدید بعنوان مسوول یک نهاد خدمات رسان به جامعه معلولان و حامی انها چه اقدامی کرده اید ایا نتیجه ای گرفتید یا سکوت را سرلوحه کار خویش قرار داده اید؟
اقای رئیس بهزیستی، در کجای دنیا مسکن اپارتمانی بدون اسانسور به جامعه معلول واگذار کرده اند، لابد پاسخ شما این است ما در امر ساخت نقشی نداریم، گیریم که سخن شما درست باشد، چرا و چگونه اجازه داده اید مسکن اپارتمانی بدون اسانسور به معلولان واگذار و اکنون عده ای سالهاست در ان ساکن هستند و عده ای نیز ان را اجاره داده اند و داغ زندگی در مسکن متعلق به خویش را بر دل دارند.
اقای رئیس بهزیستی، من بعنوان یک همسایه و یک فرد رسانه ای دارم می بینم که معلولان چه سختی را دارند تحمل می کند، تصورش را بکنید یک معلول با ویلچر یا عصا مجبور باشد از پله ها بالا و پایین برود، اگر پایش یا عصایش لغزید، یا ویلچر او از روی پله ها لیز خورد چه اتفاقی می افتد، ان موقع هم شما هیچ کاره اید و ربطی به شما ندارد؟
اقای رئیس بهزیستی، علاوه بر نداشتن اسانسور، این مجتمع ها حصار کشی و دیوار ان اجرا نشده است،هیچ گونه روشنایی در پله های این مجتمع ها در نظر گرفته نشده است، زمینی که برای انبار این مجتمع ها در نظر گرفته شده است رها شده و اقدامی صورت نگرفته است، چاه های حفر شده برای فاضلاب این مجتمع ها ۴ متر است که باید خیلی بیشتر از این باشد، شما

از چه دفاع می کنید؟
اگر هر مدیر دیگری جای شما در این سالهای متوالی بر مسند صندلی بهزیستی بود این مشکل را انچنان از طریق مراجع ذیربط پیگیری می کرد که قطعا به نتیجه هم می رسید.
چرا شما بعنوان متولی امر در بهزیستی در این سال های طولانی، یک بار از رسانه ها نخواستید تا تخلفات بیشمار پیمانکار این مجتمع ها رسانه ای شود، لابد می گویید وظیفه شما نبوده است، دفاع از حق معلولان چه؟ وظیفه شما بوده است یا خیر؟ نتیجه پیگیری هایتان به کجا رسیده است؟ لطفا دیگر در پاسخ به مطالبه گری ها اگر جوابی شفاف و صریح ندارید فرافکنی هم نکنید.
محض اطلاعتان، انقدر این موضوع را از طریق رسانه های استانی و کشوری پیگیری خواهیم کرد تا کسی صدای این معلولان را بشنود.
اقای رئیس، آنچه را که وظیفه قانونی و شرعی شماست ما انجام می دهیم.
روزی خواهد رسید که این معلولان به حق خود خواهند رسید.
بهروز محمدی مدیر مسوول نشریه منطقه ای استدلال
منتشر شده در شماره ۲۵۴
هجدهم اسفند ماه ۱۴۰۱

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =