. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70528 تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 | 17:53 ب.ظ

امام جمعه بلوک اسماعیلی: شب های قدر شب های پرفضیلت و برترین شب های ماه مبارک است

حجت الاسلام دهقان دولتی امام جمعه بلوک اسماعیلی در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: بالاترین عبادت ها اخلاق نیک است. وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) بیان کرد: خوش خلقی باعث آرامش در قبر و بد خلقی باعث شدت عذاب قبر انسان می‌شود. امام جمعه بلوک […]

حجت الاسلام دهقان دولتی امام جمعه بلوک اسماعیلی در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: بالاترین عبادت ها اخلاق نیک است.

وی با اشاره به سخن امام صادق(ع) بیان کرد: خوش خلقی باعث آرامش در قبر و بد خلقی باعث شدت عذاب قبر انسان می‌شود.

امام جمعه بلوک اسماعیلی افزود: به فرمایش قرآن، لیالی قدر از هزار ماه بالاتر است، لذا چه زیباست که امسال یکی از شب های قدر پرفضلیت تر از بقیه شب هاست، شب بیست و سوم که مصادف با شب جمعه ست.

حجت الاسلام دهقان دولتی خطیب جمعه شهر بلوک اذعان کرد: در بین ماه ها ماه رمضان به عنوان فرصت برای بخشش و استغفار انسان ها و در بین شب های ماه مبارک رمضان، شب قدر است.

وی با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر اظهار کرد: شب قدر شب پرفضیلتی ست، که مومنین و مسلمین باید از این شب ها استفاده کافی را ببرند و فرصت را از دست ندهند.

خطیب جمعه امروز با اشاره به دادگاه لاهه و حکم محکومیت آمریکا اذعان داشت:
سال ۱۹۵۵ عهدنامه‌ی مودت و دوستی بین ایران و آمریکا بسته شده که بارها توسط آمریکا این عهدنامه نقض شده و دادگاه لاهه آمریکا را محکوم کرده است. اموال بانک مرکزی ایران که توسط آمریکا مسدود شده، دادگاه لاهه اعلام کرده که صلاحیت رسیدگی به این مورد را ندارد، و در جریان اموال سایر شرکت‌های ایرانی که معاملات بین المللی داشتند و اموال آنان توسط آمریکا ضبط شده، دادگاه لاهه رای به محکومیت آمریکا صادر کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند اجرایی شدن این احکام ممکن است طول بکشد و حتی ممکن است هیچ زمانی اجرایی نشوند اما نفس اثبات حقانیت ایران در لاهه، موفقیت بزرگی برای ماست.

امام جمعه محترم در ادامه ضمن اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و معتکفین بیت المقدس بیان کرد: وقت خاک شدن رژیم صهیونیستی فرا رسیده‌ست، و انگار تل‌آویو و حیفا برای شخم‌ شدن عجله دارند و مقاومت مقتدرانه این آمادگی را دارد که سرزمین های اشغالی را با خاک یکسان کند.

حجت الاسلام دهقان در خاتمه افزود: ولی امر مسلمین جهان وعده‌ی نابودی اسرائیل را در ۲۵ سال آینده را دادند ولی انگار رژیم صهیونیستی خودش برای نابودی، زودتر از وعده‌ی مقرر عجله دارد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 10 =