. یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 70513 تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 | 10:48 ق.ظ

حجت الاسلام فضیلتی نیا از فعالان مجازی، با انتقاد از عدم نظارت کافی بر چاپ نشریات در جنوب کرمان

حجت الاسلام فضیلتی نیا از فعالان مجازی، با انتقاد از عدم نظارت کافی بر چاپ نشریات در جنوب کرمان مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.این مطلب به شرح ذیل است. عدم نظارت مسئولانه و مکفی بر برخی مطبوعات مکتوب در جنوب استان کرمان، باعث شده تعدادی از این نشریات از مسیر و شان ذاتی […]

حجت الاسلام فضیلتی نیا از فعالان مجازی، با انتقاد از عدم نظارت کافی بر چاپ نشریات در جنوب کرمان مطلبی را در فضای مجازی منتشر کرد.
این مطلب به شرح ذیل است.

عدم نظارت مسئولانه و مکفی بر برخی مطبوعات مکتوب در جنوب استان کرمان، باعث شده تعدادی از این نشریات از مسیر و شان ذاتی و مقدس خود، خارج و به حاشیه های نامتعارف گرفتار شوند.

امروز با تورق نشریه ای مشاهده کردم این مثلا هفته نامه، به آلبومی از عکس های دوستانه و همکار شبیه است تا یک‌نشریه وزین که قرار است واسطه خواسته های مردم از مسئولین خویش باشد!

انتقاد از به حاشیه رفتن رسالت برخی از این نشریات که مع الاسف از داشتن کادری ادیب و متخصص نیز محرومند و این می تواند پایه گذار سنتی جعلی باشد، ناقض تلاش‌های مطبوعات اثرگذار و دلسوز در منطقه نیست.

جا داشت بجای اینکه چهار صفحه یک نشریه به عکسهای بعضا تکراری از برخی برنامه های نوروزی که در فضای مجازی و کانال های خبری نیز بارها بازنشر شده است اختصاص پیدا کند؛ از میزان خسارات میلیاردی سیل در جنوب استان گفته می‌شد و از خرابی مزارع کشاورزان زحمت کش تصاویری کار می شد تا شاید لااقل مرحمی بر دل پر درد ایشان باشد.

سنت انحرافی “تمجید افراطی” از وظیفه ذاتی مسئولین که برای آن حقوق و مزایا دریافت می کنند، فقط می تواند تداعی کننده این فرضیه در ذهن مخاطب باشد که صاحب امتیاز، از قبل این چاپلوسی قرار است کدام پول هنگفت را بعنوان دستمزد از بیت المال به جیب مبارک بزند؟!

رسالت و نقش نشریات در هر کشوری از اهم موضوعات برشمرده می شود چراکه روزنامه‌ها و مجلات می‌توانند هم به رشد و صلاح هدایت نمایند و هم به عکس عمل کنند.

انتشار اخبار دقیق و واقعی در جامعه، توسط نشریات به عنوان محور ارتباط رسانه‌ ها با افکار عمومی از عوامل موثر در جلب و حفظ اعتماد آحاد مردم قلمداد می شود؛ حال اگر این اعتماد خدشه دار شود تصور کنید چه خواهد شد؟!

در این بین، مسئولان و ناظران صدور پروانه انتشار نشریات و خبرگزاری ها نیز بایستی با دقت نظر بیشتر این سکان مهم را به اشخاصی بسپارند؛ که هم اهل فن و مطالعه و هم دلسوز و مسئولیت پذیر باشند.

امیدواریم شورای نظارت بر مطبوعات در جنوب استان، این مطالبه به حق را برسی نمایند تا به شان و رسالت قلم، خبر و خبرنگار بیش از این خدشه وارد نشود.

حسین فضیلتی نیا

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =